تحویل لیفان X70 به مشتریان آغاز شد + قیمت بازار آزاد

تحویل لیفان X70
تحویل لیفان X70

چندی پیش شرکت خودروسازان بم، تحویل لیفان X70 به مشتریانش را آغاز کرد و این روزها نسخه های پلاک ملی و مونتاژی این خودرو وارد بازار شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، لیفان X70 جدیدترین محصول شرکت خودروسازان بم است و به روش CKD در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تولید می شود. این خودرو در جایگاه یک کراس اوور متوسط قرار دارد و از اواسط سال ۹۹ وارد خط تولید این شرکت شده است. حال پس از ماه ها تردد جاده ای نسخه آزمایش فنی این خودرو و پشت سر گذاشتن تست های آلایندگی و کیفی، X70 لیفان با پلاک ملی به دست مشتریان رسیده است و این روزها حضور این خودرو در جاده های کشور دیده می شود.

چند هفته قبل شرایط فروشی برای لیفان X70 در فضای مجازی منتشر شد که قیمت این کراس اوور مونتاژی خودروسازان بم را ۵۸۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. با پیگیری های انجام شده از سوی خبرنگار اسب بخار، مشخص شد که این خودرو هنوز عرضه رسمی و عمومی ندارد و شرایط فروش اعلام شده، صرفاً برای نمایندگی های این شرکت برقرار بوده است.

با حضور لیفان X70 پلاک ملی در خیابان ها، شاهد هستیم که آگهی های فروش این کراس اوور مونتاژی در فضای مجازی منتشر شده است. در پی تماس خبرنگار اسب بخار با تعدادی از آگهی های فروش لیفان X70، مشخص شد که سرمایه گذاران بر روی این خودرو و دلالان قیمتی در محدوده ۶۳۵ تا ۶۵۰ میلیون تومان را برای محصول جدید خودروسازان بم در نظر گرفته اند. البته که هنوز خرید و فروش رسمی برای X70 در بازار آزاد ثبت و گزارش نشده است.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی لیفان X70 در اسب بخار به همراه تست شتاب، معرفی و…

معرفی مختصر لیفان X70 به بهانه آغاز تحویل و شماره گذاری آن:

از چند ماه قبل فرایند تولید آزمایشی لیفان X70 در شرکت خودروسازان بم آغاز شد. این شرکت خصوصی کراس اوور جدید لیفان در بازار ایران را به روش CKD مونتاژ می کند و از سویی برخی اجزای خودرو مانند تایرها، رینگ ها، عایق های حرارتی و صدا، باتری و… را داخلی سازی کرده است. در حال حاضر قیمت ۵۸۰ میلیون تومان در شرایط فروش لیفان X70 اعلام شده و به این ترتیب شاهد هستیم که این کراس اوور چینی با خودروهایی مانند ” اِف اِم سی SX5 ” ( فردا SX5 )، ” ام وی ام X33S AT Sport ” و… رقابت می کند.

موتور لیفان X70 ایکس 70
موتور لیفان X70 ایکس ۷۰

این کراس اوور چینی در بازار ایران به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی با زمان بندی متغییر سوپاپ ها مجهز است. پیشرانه X70 استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد و ۱۴۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT است و انتقال قدرت را به چرخ های جلو انجام می دهد. جرم خالص این کراس اوور لیفان ۱۴۱۵ کیلوگرم اعلام می شود. همچنین با ظرفیت باک ۵۵ لیتری، مصرف سوخت این خودرو هم در شرایط عادی حدود ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

لیفان X70 به دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب مجهز است. همچنین کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، دوربین عقب و تهویه الکتریکی در آن دیده می شود. صندلی راننده برقی و گرمکن های جلو، استارت دکمه ای، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، آینه های تاشو برقی، نمایشگر لمسی، سنسور باد تایر و.. مجهز است.

عکس های تولیدی: عرفان حمیدی / اسب بخار

عکس های مراسم تحویل لیفان X70: وبسایت رسمی شرکت خودروسازان بم

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.