بک X3 پرو و یک سدان و کراس اوور جدید؛ برنامه خودروسازان بم در 1402

بک X3 پرو و یک سدان و کراس اوور جدید؛ برنامه خودروسازان بم در 1402
بک X3 پرو و یک سدان و کراس اوور جدید؛ برنامه خودروسازان بم در ۱۴۰۲

مدیر فروش خودروسازان بم با اشاره به تحویل به موقع و ایفای کامل تعهدات لیفان X70 در سال گذشته گفت: « بک X3 پرو اولین محصول خودروسازان بم با برند و لوگوی جدید BAC در سال ۱۴۰۲ خواهد بود. همچنین برنامه عرضه یک سدان و کراس اوور جدید را در هم دستور کار داریم». با توجه به گفته های مدیر فروش این شرکت، برنامه خودروسازان بم در سال ۱۴۰۲ مشخص شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، شروین پدرام با بیان این که فعلاً به تولید لیفان X70 فکر نمی کنیم تصریح کرد: «البته نمی‌گویم پایان تولید این محصول است، اما فعلاً به آن فکر نمی‌کنیم، چراکه در حال حاضر، تمرکز ما بعد از اجابت کل تعهدات بر توسعه و تجهیز شرکتی جدید است که با جوینت ونچر لیفان و جیلی شکل گرفته است.»

وی ادامه داد: «محصولات این جوینت ونچر با برند خاص خودمان (BAC) عرضه خواهد شد. در واقع، ری‌برندینگ صورت می گیرد. لوگوی شرکت نیز تغییر می‌کند. اولین محصول BAC نیز یک کراس‌اوور کامپکت به نام X3 pro است که برای تولید بیش از ۱۰ هزار دستگاه برنامه ریزی کرده ایم.»

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی بک X3 پرو در اسب بخار

تولید رقیب J7 کرمان موتور

مدیر فروش خودروسازان بم با اشاره به این که تولید X3 pro از نیمه دوم فروردین ماه جاری آغاز خواهد شد افزود: «تولید یک سدان جدید از دیگر برنامه های جدید این شرکت است که آن را می توان رقیب J7 کرمان موتور دانست. همچنین یک کراس اوور بزرگ نیز در برنامه های این برند جدید قرار دارد. البته هنوز زمان دقیق آغاز تولید این دو محصول مشخص نیست، اما به طور قطع، تولید BAC X3 pro در نیمه دوم فروردین استارت می‌خورد.»

وی ادامه داد: «ضمن این که، اگر آن امور تولیدی و شماره‌گذاری اتفاق بیافتد، امکان تجاری‌سازی در خردادماه نیز وجود دارد. بنابراین معنی‌اش این است که اگر شرایط مساعد باشد، می توانیم ابتدای سال جاری فروش و تحویل فوری داشته باشیم.»

عدم ثبات نرخ ارز؛ جدی ترین چالش سال

مدیر فروش خودروسازان بم در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره چالش های پیش روی تولید در سال جاری تصریح کرد: «به نظرم بحث ارز اصلی ترین چالش است، این‌که نمی دانیم CKD را با چه نرخی می‌توانیم خریداری کنیم. نوسان زیاد است و شفاف نیست.»

پدرام اضافه کرد: «فارغ از هر قیمتی که باشد، معتقد هستم باید به یک رویه یا قیمت یکسان برای همه خودروسازان رسید تا بتوان براساس آن برنامه ریزی کنیم و کار را پیش ببریم. در واقع، همیشه در کسب و کار به این شکل است؛ یعنی فارغ از این‌که قیمت دلار چه قدر است، چیزی که بیش تر اهمیت دارد، ثبات آن است.»

وی با اشاره به این که، این نوسان و عدم شفافیت عملاً قدرت برنامه‌ریزی را از خودروسازان می‌گیرد تأکید کرد: «این مسئله صددرصد ریسک سرمایه‌گذاری را بالا می‌برد. ممکن است در تحویل دچار مشکل شویم و خیلی تبعات گسترده‌ای برای شرکت های خودروساز دارد. بنابراین به نظر من در سال جاری چالش اصلی این موضوع است.»

این فعال بخش خصوصی خودروسازی اضافه کرد: «در همین حال، در قوانین هم باید ثباتی به وجود آید. باید با استاندارد خاصی جلو برویم و همه چیز مشخص و باثبات باشد، یعنی بدانیم با چه شرایطی روبه‌رو هستیم. هزینه های‌مان باید شفاف باشد تا بتوان برنامه‌ریزی کرد و براساس آن، تولید و ایجاد اشتغال کرد تا همه از این منفعت استفاده کنند.»

مدیر فروش خودروسازان بم در ادامه با بیان این که حداقل در سال جاری یک محصول استراتژیک به سبد محصولات‌مان اضافه خواهد شد توضیح داد: «به عنوان یک تولیدکننده دوست داریم کالا با قیمت معقولی به دست مصرف کننده برسد و از سوی دیگر، مصرف کننده نیز قدرت خرید داشته باشد و بساط دلالی جمع شود.»

وی اضافه کرد: «چراکه شخصاً اعتقادی به قرعه‌کشی ندارم؛ البته این نظر شخصی‌ام است. من معتقدم که بازار آزاد باید وجود داشته باشد، تولیدکننده باید بتواند کالای خود را به قیمت عرضه و رقابت کند. به نظر من قرعه‌کشی برای فروش خودرو گزینه جالبی نیست. این نوع فروش خیلی شانسی است. به بیان دیگر، در قرعه کشی درصد اطمینان، که خودرو به دست مصرف کننده واقعی می رسد، بسیار پایین است.»

۳.۶ امتیاز از ۱۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.