کیا EV6 خودروی سال اروپا شد

کیا EV6 خودروی سال اروپا شد
کیا EV6 خودروی سال اروپا شد

خودروی سال اروپا هرساله به انتخاب ژورنالیست های این حوزه در اروپا معرفی می شود امسال این کیا EV6 بود که توانست این عنوان را به خود اختصاص دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خبرنگاران حوزه خودرو از ۲۳ کشور مختلف اروپایی با رای گیری خودروی سال اروپا را انتخاب کرده اند. به عبارت ساده خودروی معرفی شده در این رای گیری از نظر متخصصان این حوزه بهترین خودرویی است که در ۱۲ ماه گذشته به تولید رسیده و امسال این عنوان به کیا EV6 رسید. هیئت ژوری در این رای گیری تصمیم گرفتند تا آرا مربوطه به خبرنگاران روسی را بدلیل حمله روسیه به اکراین حذف کنند. البته در بیانیه منتشر شده اشاره شده که این حذف آرا به هیچ تغییری را در رتبه های نخست این رای گیری به وجود نیاورده است.

برترین های اروپا

در این رای گیری کیا EV6 279 امتیاز را کسب کرد و پس از این خودرو رنو مگان ای تک با ۲۶۵ و هیوندای آیونیک ۵ با ۲۶۱ امتیاز رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. در رتبه های بعدی به ترتیب پژو ۳۰۸ با ۱۹۱ امتیاز، اشکودا انیاک با ۱۸۵ امتیاز، فورد موستانگ مک ای با ۱۵۰ امتیاز و کوپرا بورن با ۱۴۴ امتیاز قرار گرفته اند. این نسختین بار است که خودرویی از کمپانی کره ای کیا به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب می شود و همچنین اینکه دو خودروی کره ای و تمام برقی در رده های اول و سوم این نظر سنجی قرار گرفته اند، نشان از این دارد که کره ای ها به پیشرفت خوبی در بازار اروپا رسیده اند و توانسته اند اعتماد متخصصان این حوزه را با نوآوری جلب کنند.

کیا EV6 ، گزینه ای عالی در میان برقی ها

کیا EV6 به عنوان یک خودروی تمام برقی پلتفرم و اساس طراحی یکسانی با آیونیک ۵ هیوندای دارد. با هر بار شارژ کامل این خودرو می توان مسافت ۵۲۸ کیلومتری (بر اساس استاندارد WLTP) را پیمود و یکی از مزایای مهم این مدل این است که قابلیت سفارش آن با مشخصات مختلف وجود دارد. برای مثال شما در اروپا می توانید این خودرو را با پک باتری های ۵۸ و ۷۷.۴ کیلووات ساعتی سفارش دهید و گزینه های تمام چرخ محرک و دیفرانسیل عقب هم برای آن قابل سفارش است. به این ترتیب برای سفارش کیا EV6 گزینه های مختلفی را می توانید تغییر دهید و همین باعث می شود خرید این خودروی تمام برقی ساده تر از دیگر رقبا باشد.

یکی از اعضای ناشناس هیئت ژوری این رای گیری در مورد خودروی سال اروپا می گوید: «کیا EV6 یک خودرو برقی فوق العاده است. چراکه قابلیت شارژ سریع را در این خودرو داریم و نسبت به قیمت پیمایش قابل قبولی هم با هر بار شارژ در این خودرو می بینیم. در مقایسه با رقیب این خودرو از هیوندای باید گفت که EV6 هندلینگ و پایداری بهتری دارد و فرمان سفت تری هم دارد و در مجموع گزینه اسپرت تری است».

مشخصات فنی کیا EV6

کیا EV6 خودروی سال اروپا شد
کیا EV6 خودروی سال اروپا شد

در بازار آمریکا هم کیا EV6 با دو پک باتری ۵۸ و ۷۷.۴ کیلووات ساعتی قابل سفارش است و از همان زمان معرفی واکنش های خوبی را در بازار آمریکا برای این خودرو دیدیم. در نسخه پایه با پک باتری کوچکتر میزان پیمایش ۳۷۳ کیلومتری (بر اساس استاندارد EPA) برای این خودرو ثبت شده است و در نسخه با پک باتری بزرگ تر این پیمایش به ۴۹۹ کیلومتر می رسد. در نظر داشته باشید که استاندارد آمریکا یعنی EPA به مراتب دقیق تر از استاندارد اروپا WLTP است، اما به هرحال با استاندارد های دقیق تر هم کیاد EV6 از همه نظر گزینه جذابی است و به همین دلیل به عنوان خودری سال اروپا انتخاب شده است.

کیا EV6 خودروی سال اروپا شد
کیا EV6 خودروی سال اروپا شد

در نسخه تمام چرخ محرک تنها گزینه قابل سفارش پک باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی است که با دو پیشرانه سوار بر دو محور، خروجی ۳۲۰ اسب بخار قدرت را دارد و میزان پیمایش در این نسخه به میزان ۴۴۱ کیلومتر کاهش میابد. اما جذاب ترین نسخه از این خودرو کیا EV6 جی تی است که با دو پیشرانه برقی و گزینه تمام چرخ محرک، خروجی ۵۷۶ اسب بخار را ثبت می کند و در کمتر از ۳.۵ ثانیه شتاب گیری می کند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

برترین خودروهای سال اروپا کدام خودروها هستند؟

در این رای گیری کیا EV6 279 امتیاز را کسب کرد و پس از این خودرو رنو مگان ای تک با ۲۶۵ و هیوندای آیونیک ۵ با ۲۶۱ امتیاز رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. در رتبه های بعدی به ترتیب پژو ۳۰۸ با ۱۹۱ امتیاز، اشکودا انیاک با ۱۸۵ امتیاز، فورد موستانگ مک ای با ۱۵۰ امتیاز و کوپرا بورن با ۱۴۴ امتیاز قرار گرفته اند.

کیا EV6 جی تی چه مشخصات فنی ای دارد؟

جذاب ترین نسخه از این خودرو کیا EV6 جی تی است که با دو پیشرانه برقی و گزینه تمام چرخ محرک، خروجی ۵۷۶ اسب بخار را ثبت می کند و در کمتر از ۳.۵ ثانیه شتاب گیری می کند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.