آغاز همکاری مشترک ISQI با انجمن های قطعه سازی

همکاری ISQI با انجمن های قطعه سازی
همکاری ISQI با انجمن های قطعه سازی

غرفه ISQI در اولین روز حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، بستری برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و اجرایی در زمینه کیفیت قطعات شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش روابط عمومی ISQI – این تفاهم‌نامه در راستای بهبود و ارتقا سطح کیفی زنجیره تامین و صنعت قطعه‌سازی کشور بین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو و انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور و با نظارت عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی معاونت صنایع حمل و نقل به امضا رسید.

با امضای این تفاهم‌نامه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همکاری‌های علمی، پژوهشی و عملیاتی را در سطح زنجیره تامین و سازندگان داخل، خارج و فعال در تولید قطعات و مجموعه‌های خودرو با معرفی هر یک از دو انجمن طرف امضای تفاهم‌نامه تحت نظارت عالی وزارت صمت آغاز می‌کند.

براساس این همکاری، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در زمینه‌هایی نظیر “طرح‌ریزی و اجرای مدل جامع ارتقا کیفیت قطعات”، “طراحی داشبوردهای اطلاعاتی از عارضه‌های شناسایی شده در این صنعت”، “تشکیل مرکز تخصصی تست و آزمون‌های مربوطه”، “تشکیل آکادمی تخصصی مشاوره و آموزش با رویکرد ارتقا سطح علمی و دانشی نیروی انسانی”، “اجرای مکانیزم‌های آدیت محصول و آدیت فرایند سازندگان” و … فعالیت خواهد کرد.

همچنین انجمن‌های طرف تفاهم‌نامه در همکاری‌ با شرکت بازرسی کیفت و استاندارد ایران در موضوعات ذیل همکاری خواهند داشت:

  • انجام بازرسی‌های مبدا در داخل و خارج کشور در خصوص مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته و قطعات برای سازندگان با تاکید بر اقلام وارداتی.
  • استقرار کارشناسان فنی و کیفی در نمایندگی های مرجع به جهت نظارت ، شناسایی و تحلیل عیوب و خرابی‌های کیفی قطعات و تعیین سهم هر یک از آنها.
  • اعطای گواهینامه داخلی IATF به سازندگان با رعایت استانداردهای تخصصی خودرو
  • بازرسی و اعطا نشان کیفی در حوزه قطعات خاص (ایمنی و عملکردی)
  • بازرسی و اعطا نشان کیفی قطعات در حوزه خدمات پس از فروش
  • انجام خدمات تحقیقات بازار شامل سهم بازار، ارزیابی برند، شناسایی نیازهای مشتریان، Shelf Study، بررسی رفتار مصرف‌کنندگان، مدیریت تجربه مشتری و …
  • نظارت بر تهیه و صحه‌گذاری مدارک تکوین محصول و مطالعات امکان سنجی تا تولید انبوه
  • مطالعات ارزیابی ریسک عملیاتی و غیر عملیاتی
  • بازرسی و ارائه گواهی CE و E-Mark
  • بازرسی ماشین‌آلات و تجهیزات تولید و صدور گواهی سلامت

لازم به ذکر ‌است بعد از امضا این تفاهمنامه رسما کار بازرسی کیفی قطعات خودرو در کشور برای اولین بار انجام خواخد گرفت و این مهم زمینه را برای ارتقا کیفیت خودروهای تولیدی داخل کشور از مبدا تولید فراهم خواهد کرد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.