محموله خودروهای وارداتی بی ام کارز به گمرک رسید

محموله وارداتی بی ام کارز
محموله وارداتی بی ام کارز

طبق فیلم ارسالی مشخص شد که محموله جدید خودروهای وارداتی بی ام کارز متشکل از هونگچی H5، EQM5 و هاوال به گمرک ایران رسید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از مخاطبان اسب بخار ساعاتی قبل ویدیویی از گمرک جنوب ارسال کرد که نشان می داد بی ام کارز محموله جدید خودروهای وارداتی خود از دو برند هونگچی و هاوال را به ایران وارد و در پارکینگ های گمرک تخلیه کرده.

در میان خودروهایی که در ویدیو هستند هونگچی H5 نیز به چشم می خورد. شرایط فروش این خودرو در آبان ماه امسال اعلام شد و بی ام کارز طی ثبت نام وعده داد که H5 را در هفته های آخر بهمن ماه به مشتریان تحویل می دهد. این اتفاق تا کنون رخ نداد اما حالا با انتشار ویدیویی از گمرک ایران مشخص شده که قرار است این سدان جذاب و پرآپشن به زودی تحویل مشتریان سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شود.

هونگچی EQM5 نیز وارد شده تا برای مصارف تاکسی رانی مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به این که تمام برقی است بتواند از میزان آلودگی های شهری کم کند.

هاوال H6 نیز یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی بی ام کارز است که البته تا به حال نه تنها در سامانه عرضه نشده بلکه حتی معرفی و رونمایی هم نشده است. با توجه به تعداد پایین هاوال H6 های موجود در ویدیو ارسالی، احتمالاً تمام نسخه های وارداتی برای کسب مجوزهای لازم از سازمان های مختلف وارد شده اند تا مورد تست و بررسی قرار گیرند.

مشخصات فنی هونگچی H5

برای سدان H5، گروه بهمن، بین دو نسخه ۱.۵ و ۲ لیتری، نسخه حجیم تر را برگزیده است. پیشرانه ۲ لیتری توبو این خودرو قادر به تولید حداکثر قدرت ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر است و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در نمونه ۲ لیتری، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.

مشخصات فنی هونگچی EQM5

هونگچی EQM5

هونگچی E-QM5 دارای یک پیشرانه برقی با نهایت قدرت ۱۸۸ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر و پک باتری ۵۴ کیلووات ساعتی است. قدرت تولیدی پیشرانه به سبک خودروهای برقی به صورت پیوسته به محور جلو انتقال می یابد. این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی معادل با ۴۳۱ کیلومتر است. با توجه به کاربری تاکسی این خودرو، تمام اعداد و ارقام فوق، E-QM5 را به گزینه ای بسیار مناسب به‌خصوص برای تاکسی های فرودگاهی مبدل می کند.

مشخصات فنی هاوال H6

بی ام کارز قصد دارد تا نسخه هیبرید این کراس اوور چینی را به ایران وارد کند. هاوال H6 هیبرید مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که به کمک یک موتور الکتریکی می تواند در مجموع ۲۴۰ اسب بخار توان و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهار چرخ خودرو تحویل دهد.

۴.۱ امتیاز از ۱۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.