نخستین نمونه های K125 کراس اوور ایران خودرو رویت شد + تصاویر اختصاصی

ایران خودرو K125
ایران خودرو K125

به تازگی تصاویر جدیدی از کراس اوور K125 ایران خودرو به دستمان رسیده است که جزئیات جالبی از این خودرو را به ما نشان می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ایران خودرو k125 را باید از آن دسته خودرو های پر حاشیه دانست که از زمان رونمایی دستوری اولیه با نام ری را که به نظر می رسد با فرمان فاطمی امین صورت گرفت تا امروز که نام آن در اقدامی عجیب حذف شده و گزینه هایی چون سیستان و طبس برایش مطرح است، همواره بر سر زبان ها بوده و باید گفت چنانچه آبی پوشان بتوانند از این حواشی بکاهند و از طرفی کیفیت و دقت تولید این کراس اوور را بالا ببرند، می تواند به عنوان خودرویی با سبک طراحی جذاب و امکانات خوب، جایگاه مناسبی را برای خود در بازار دست و پا نماید.

حتما بخوانید: ری را ایران خودرو تغییر نام می دهد

طراحی ظاهری K125؛ نقطه قوت کراس اوور ایران خودرو :

K125 کراس اوور ایران خودرو

کراس اوور K125 به لحاظ طراحی ظاهری از بنچ مارک های روز بهره می گیرد. در بخش دماغه این خودرو شاهد بکارگیری یک جلوپنجره عریض هستیم و پکیج چراغ ها نیز به صورت دو قسمتی طراحی شده است. سبک طراحی نمای جلوی این کراس اوور Shark nose نام دارد.

در نمای جانبی K125 با سبکی ساده و نه چندان پیچیده طرف هستیم که با تریم بدنه دو رنگ سعی شده است تا حسی اسپرت به خودرو داده شود. رینگ های خودرو در نمونه پروتوتایپ طرحی مشابه به رینگ های DS6 داشت اما در تصاویر جدید می بینیم که رینگ ها طراحی متفاوتی دارند و رنگ آن ها نیز مشکی است. آنچه در نمای جانبی K125 کاملا مشهود است، شباهت غیر قابل انکار در جلو و عقب و گلگیر عقب این خودرو با نسل جدید پژو ۲۰۰۸ است. به نجوی که حتی در باک آن ها نیز کاملا مشابه یکدیگر است.

وقتی به نمای عقب K125 دقت می کنیم، با سبکی جدید مواجه می شویم که قبلاً آن را در کراس اوورهای اروپایی نظیر پژو ۳۰۰۸ و ۲۰۰۸ دیده ایم. قسمت زیر شیشه عقب که روی درِ صندوق عقب ری را نصب است، رنگ متفاوتی از بدنه دارد و از طرفی قاب های جانبی را برای شیشه عقب این کراس اوور ملی می بینیم. پلاک خودرو بر روی درِ صندوق عقب نصب شده است و از زیر بازشوی این قسمت، دیفیوزر و سپر نیز آغاز می شود. همچنین کاسه چراغ های عقب، رنگی شفاف دارند و به واسطه سبک طراحی که دارند، ما به یاد پژو ۲۰۰۸ نسل دوم می اندازند. وجود دو خروجی اگزوز به صورت تزیینی، نصب چراغ های مه شکن عقب بر روی سپر، فرو رفتگی یک پارچه درِ صندوق عقب در زیر چراغ ها سبب شده است تا K125 ظاهری اسپرت را در بخش عقب داشته باشد.

کابین K125؛ تغییرات بنیادین نسبت به دیگر خودروهای داخلی :

K125 کراس اوور ایران خودرو

تا به حال شاید در میان خودرو های داخلی، تارا یکی از جدیدترین سبک های طراحی داشبورد را داشت که البته داشبورد این خودرو یک کری اوور کامل از محصولات گروه PSA محسوب می شود و در برخی قسمت ها نظیر محل تعبیه کلید فلاشر، ایراداتی به آن وارد بوده و هست. اما در خصوص K125 یا همان ری را سابق، داستان متفاوت است؛ در کابین K125 از جدیدترین سبک طراحی کراس اوورهای میان رده استفاده شده است. وجود کلاستر یکپارچه با مالتی مدیا، غربیلک فرمان دو اتصالی، دسته دنده الکتریکی مشابه با محصولات روز پژو، شارژر بی سیم تلفن همراه، تهویه مستقل از مالتی مدیا، دکمه استارت روی کنسول میانی، تریم داخلی دو رنگ، آپشن هایی چون اتوهلد و ترمز پارک برقی و… از جمله ویژگی هایی است که در کابین K125 دیده می شود و باعث شده است تا این کراس اوور ملی سبکی نوینی را در بخش کابین داشته باشد.

امکاناتی که در K125 خواهیم دید :

گفته می شود که نسخه فول آپشن ایران خودرو K125 به امکاناتی مانند سقف پانوراما برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، کلاستر دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها، کاپ هولدر و… مجهز خواهد بود.

خودرو K125 با چه مشخصاتی می آید :

در بحث قوای محرکه هم قرار است تا کراس اوور K125 با پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربوشارژر EFP به بازار بیاید. این پیشرانه ۱۶۱ تا ۱۶۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی DAE هم توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. پیش از این گفته می شد که نسخه ارزان قیمت ایران خودرو K125 به پیشرانه TU5 پلاس مجهز خواهد بود. اما گویا قرار است تا از همان ابتدا نسخه ۱۶۳ اسب بخار این کراس اوور ملی به دست مشتریان برسد.

نکاتی که شنیده می شود :

K125 کراس اوور ایران خودرو

طبق شنیده ها آبی پوشان ایران خودرو روی استحکام ورقه های بدنه K125 تاکید ویژه ای دارند و در نقاط حساس نظیر نظیر ستون B خودرو از چهار لایه ورق مقاوم استفاده شده است. به طور کلی گویا شرکت ایران خودرو قصد دارد برای ماجراهای ایجاد شده بواسطه ورقه های نازک فولاد مبارکه، چاره ای بیاندیشد و نخستین ثمره ی آن را احتمالا در K125 خواهیم دید.

سوالات متداول

ایران خودرو K125 چه مشخصاتی دارد؟

کراس اوور K125 با پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربوشارژر EFP به بازار بیاید. این پیشرانه ۱۶۱ تا ۱۶۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند

ایران خودرو K125 چه امکاناتی دارد؟

گفته می شود که نسخه فول آپشن ایران خودرو K125 به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه و… مجهز خواهد بود.

۴ امتیاز از ۵۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.