پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ ؛ بچه شیر جذاب زیر تیغ جراحی رفت

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴
پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴

اکثر ما پژو ۲۰۰۸ را با نسلی که در ایران به تولید رسید می شناسیم، اما این خودرو از سال ۹۸ که از ایران رفت، یک نسل جدید و حالا هم یک فیس لیفت جدید را تجربه کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این روزها سگمنت B در کراس اوورها به یکی از پرتقاضاترین خودروها برای مشتریان در مارکت جهانی مبدل شده است و پژو نیز با ۲۰۰۸ توانست در جمع ده خودروی پرفروش اروپا قرار گیرد و حالا نیز با ارائه نسخه فیس لیفت این خودرو سعی بر حفظ این جایگاه دارد. به قول اروپایی ها، پژو قصد گرفتن سهم بیش تری از شیرینی پای سیب را دارد.

طراحی ظاهری پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴

در ظاهر پژو ۲۰۰۸ تغییرات اگرچه آن چنان گسترده نیست، اما هر چه هست مثبت ارزیابی می شود و در جهت هر چه نزدیک تر کردن ۲۰۰۸ به المان های روز پژو در طراحی صورت گرفته است.

جلوپنجره خودرو تغییر کرده و به سبک پژو ۴۰۸ و ۵۰۸ جدید بازطراحی شده است. موتیف دندان ببری دی لایت ها نیز جای خود را به موتیف سه خط برگرفته از پنجه شیر داده است که حالتی به‌روزتر و تهاجمی تر دارد. سپر نیز در راستای همگام سازی با سایر اجزا مورد بازنگری قرار گرفته است. در نمای کناری شاهد رینگ های جدیدی هستیم که طراحی بسیار به‌روز و حتا فراتر از حال را ارائه می کنند. مشتریان ۲۰۰۸ جدید می توانند رینگ های ۱۶ تا ۱۸ اینچی را برای این خودرو سفارش گذاری کنند. در نمای عقب هم قاب چراغ ها و گرافیک داخلی آن ها تغییر کرده و باز هم سعی شده است از موتیف سه خط تا حد امکان بهره گرفته شود. لوگوی شیر نشان پژو نیز حذف شده و جای خود را به عبارت PEUGEOT با فونتی به نسبت بزرگ در میانه قاب مشکی رنگ چراغ ها داده است.

به عنوان رنگ جدید بدنه هم پژو رنگ سلنیوم گری (Selenium Grey) را برای ۲۰۰۸ فیس لیفت ارائه کرده است. در نسخه های GT این خودرو همچنین شاهد ارائه بدنه دورنگ برای ۲۰۰۸ جدید هستیم.

داخل کابین چه خبر است؟

اکنون کابین تمام نسخه های ۲۰۰۸ فیس لیفت به سیستم اطلاعات – سرگرمی ۱۰ اینچی مجهز شده اند. کلاستر خودرو هم از نوع تمام دیجیتالی و ۱۰ اینچی طراحی و تعبیه شده است. این کلاستر در نسخه GT دارای گرافیک سه بعدی خواهد بود. دسته دنده خلبانی مانند ۳۰۸ ، ۴۰۸ و ۵۰۸ جدید جای خود را به یک دکمه متحرک داده است که به وسیله آن راننده می تواند حالت های D ،R ،P و N را انتخاب کند. در مدل های دنده ای هم پژو یک اهرم تعویض دنده جدید را برای ۲۰۰۸ طراحی کرده است. به عنوان آخرین تغییر در بخش داخلی هم می توان به استفاده از لوگوی جدید شرکت در مرکز غربیلک فرمان ۲۰۰۸ فیس لیفت اشاره کرد‌.

زیر کاپوت؛ منو باز

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴
پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴

اما در بخش فنی پژو برای مشتریان به صورت منو باز عمل کرده است و هر شخصی طبق سلیقه خود می تواند از میان گزینه های تمام برقی، هیبریدی، بنزینی و دیزلی انتخاب نماید. نسخه برقی پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت، قوی تر شده و حالا در کنار تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت، ظرفیت باتری های آن هم از ۵۰ به ۵۴ کیلوووات ساعت افزایش یافته است. شعاع حرکتی این نسخه هم به ۴۰۶ کیلومتر با هر بار شارژ رسیده و حدود ۶۱ کیلومتر افزایش یافته است.

در نسخه هیبریدی این خودرو از یک پیشرانه ۱۲۰۰ سی سی توربوشارژ سه سیلندر با حداکثر قدرت ۱۳۶ اسب بخار استفاده شده و گیربکس این مدل هم از نوع ۶ سرعته اتومات دو کلاچه است.

اما برای کسانی که نسخه بنزینی و یا دیزلی می خواهند هم پژو دو نمونه بنزینی ۱۲۰۰ سی سی توربو با ۱۰۰ و ۱۳۰ اسب بخار ارائه کرده که جعبه دنده اولی از نوع ۶ سرعته دستی و دومی از نوع ۸ سرعته AT است. نسخه دیزلی هم دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربودیزل با حداکثر قدرت ۱۳۰ اسب بخار و جعبه دنده اتومات است.

زمان عرضه پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴
پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴

پژو ۲۰۰۸ جدید از تابستان امسال در اروپا و سایر بازارهای هدف پژو تولید و عرضه خواهد شد.

پژو ۲۰۰۸ جدید چه مشخصاتی دارد؟

در بخش فنی، پژو برای مشتریان به صورت منو باز عمل کرده است و هر شخصی طبق سلیقه خود می تواند از میان گزینه های تمام برقی، هیبریدی، بنزینی و دیزلی انتخاب نماید.

پژو ۲۰۰۸ برقی چه مشخصاتی دارد؟

نسخه برقی پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت، قوی تر شده و حالا در کنار تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت، ظرفیت باتری های آن هم از ۵۰ به ۵۴ کیلوووات ساعت افزایش یافته است. شعاع حرکتی این نسخه هم به ۴۰۶ کیلومتر با هر بار شارژ رسیده و حدود ۶۱ کیلومتر افزایش یافته است.

۳.۵ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.