هونگچی E-HS9 ؛ اولین شاسی بلند برقی و چینی پلیس دبی

هونگچی E-HS9 ؛ اولین خودروی برقی و چینی پلیس دبی
هونگچی E-HS9 ؛ اولین خودروی برقی و چینی پلیس دبی

هونگچی E-HS9 اولین خودروی چینی است که به ناوگان پلیس دبی پیوسته است. همچنین این شاسی بلند چینی، اولین خودروی شاسی بلند برقی بوده که به صورت رسمی فعالیت خود را در ناوگان پلیس این شهر آغاز کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ناوگان پلیس دبی که با خودروهای خاص بازار جهانی تجهیز شده و محصولات پیشرفته نشان های بنتلی، استون مارتین، بوگاتی، لامبورگینی، فراری، مرسدس بنز و… در آن حضور دارند، حال به صورت رسمی یک خودروی چینی را برای خود انتخاب کرده است. هونگچی E-HS9 یکی از گران ترین خودروهای چینی بازار جهانی است که در جایگاه یک شاسی بلند لوکس قرار می گیرد و چند وقتی است که در ناوگان پلیس دبی امارات متحده عربی فعالیت می کند. نمونه فول آپشن E-HS9 قیمت ۱۰۰ هزار و ۷۰۰ دلار را دارد و برای سایر محصولات لوکس هونگچی چین در کشور امارات، صف خرید چند ماهه وجود دارد. همچنین باید گفت که این شاسی بلند، اولین خودروی شاسی بلند برقی است که به صورت رسمی در ناوگان پلیس دبی حضور دارد و زودتر از برخی خودروهای برقی، فعالیت خود را در پلیس این شهر آغاز کرده است. در حال حاضر کمپانی های بزرگ آمریکایی و اروپایی برای حضور خودروهای برقی خود در ناوگان پلیس دبی در حال مذاکره هستند.

نمونه قوی هونگچی E-HS9 به دو پیشرانه برقی در محور جلو و عقب مجهز است و حدود ۵۳۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر تولید می کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این شاسی بلند لوکس چینی ۵ ثانیه اعلام شده و در بحث امکانات و متریال به کار رفته در آن، کاملاً ویژگی های یک خودروی لوکس رعایت شده است.

شاید اگر ۵ سال قبل می گفتیم که در آینده یک خودروی چینی وارد ناوگان پلیس دبی می شود، بیشتر شبیه یک دروغ ۱۳ به نظر می رسید. اما حال می بینیم چینی ها آنقدر پیشرفت کرده اند که در کنار کمپانی لوکس با سابقه اروپایی و آمریکایی محصولاتی را عرضه می کنند. البته این عبارت برای همه چینی ها درست نیست و باید بگوییم که اگر کشوری توسعه یافته و مدرن باشد، چینی ها هم خودروهای جذابی را به بازار آن ها معرفی می کنند و بدیهی است که وقتی بازاری مانند ایران از رقابت و توسعه در بخش خودرو فاصله می گیرد، این خودروسازان شرقی هم محصولات نه چندان پیشرفته خود را برای ما در نظر می گیرند.

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.