هایما هم به روسیه بازگشت

هایما هم به روسیه بازگشت

کمپانی هایما یکی از خودروسازان چینی است که بواسطه مدل S7 برای ما ایرانی ها کاملا شناخته شده بوده و حال در اخباری جدید، شاهد بازگشت این خودروساز به کشور روسیه هستیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

جنگ روسیه و اوکراین سبب خالی شدن بازار خودروی روسیه از اکثریت برند های معتبر خودرویی شد. در این حال اژدهای شرقی که از هیچ فرصتی جهت کسب سهم بیشتر از بازار و سودآوری نمی گذرد، بازار پر تقضای روسیه را کاملا بکر دیده و با سیل عظیمی از خودرو های ساخت چین، به طرف روسیه آمد. برند های چینی یکی پس از دیگری در روسیه اعلام حضور و سپس اقدام به فروش نمودند و در جدیدترین اخبار، شاهد بازگشت هایما به روسیه هستیم.

حضور هایما در روسیه

هایما برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ وارد بازار روسیه شد. مونتاژ برخی از مدل های این برند حتی در کارخانه Derways در Karachay-Cherkessia نیز به انجام می رسید. هایما در سال ۲۰۱۶ به دلایل خاصی از قبیل مالی، تعطیلی Derways و… بازار روسیه را ترک نمود و حال دوباره قرار است به این کشور بازگردد.

بازگشت با ۸S

اولین مدل پیشنهادی توسط هایما پس از بازگشت به کشور روسیه، کراس اوور کامپکت ۸S خواهد بود. خودرویی که در بازار ایران نیز حضور دارد اما برعکس برادر بزرگتر خود یعنی S7، به موفقیتی که باید، دست نیافته است.

این خودرو از سال ۲۰۱۹ در چین تولید می شود. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۵۶۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۸۲ میلی متر و فاصله بین دو محور آن هم ۲۷۰۰ میلی متر است.

هایما ۸S به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است. این پیشرانه ۱۹۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید می شود.

 این کراس اوور به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، صندلی های جلوی برقی با گرمکن، پشتی صندلی های جلو و عقب به صورت یکپارچه، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی ، جلو آمپر دیجیتال، تهویه اتوماتیک دوکاناله با فناوری پاکسازی هوای کابین، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت تنظیم طرح گرافیکی، فناوری LED چراغ ها و نوردهی با چرخاندن فرمان، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، اخطار پیشگیری از تصادف، سامانه ترمز اضطراری هوشمند، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی و… مجهز است.

کوتاه در خصوص هایما

هایما در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد و در اصل یک سرمایه گذاری مشترک بین هاینان چین و مزدا موتور ژاپن (نام هایما به همین دلیل) بود. در سال ۲۰۰۶، فاو تنها مالک این شرکت شد و در سال ۲۰۲۱، فاو ۴۹ درصد از سهام را به هلدینگ توسعه هاینان فروخت.

۲.۵ امتیاز از ۱۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.