کدام برندهای وارداتی در 44 هزار ثبت سفارش هستند؟

کدام برندهای وارداتی در 44 هزار ثبت سفارش هستند؟
کدام برندهای وارداتی در ۴۴ هزار ثبت سفارش هستند؟

به تازگی مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در برنامه ای تلویزیونی اعلام کرده است که ۴۴ ثبت سفارش برای خودروهای وارداتی انجام شده است. اما نام چه برندهای خارجی در این ثبت سفارش ها دیده می شود؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، دادفر در یک گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد که به تازگی واردکنندگان ثبت سفارش ۴۴ هزار خودرو را انجام داده اند. دبیر انجمن واردکنندگان در ادامه توضیح داد: «ثبت سفارش به معنی انجام قطعی واردات خودرو نیست. زیرا در آخرین روزهای واردات قبلی هم حدود ۴۰۰ هزار ثبت سفارش برای خودرو انجام شده بود. اما دیدیم که ناگهان واردات خودرو ممنوع شد و دیگر خودرویی به کشور نیامد. برای همین نمی توان گفت که ثبت سفارش ۴۴ هزار دستگاه خودروی خارجی به معنی قطعی بودن حضورشان در خیابان های کشور است».

مهدی دادفر در ادامه توضیح داد: «واردات زمانی معنی می گیرد که تعرفه، عوارض، قوانین استاندارد، قواعد اسقاط خودرو و… مشخص باشد و خودروهایی با مجوز شماره گذاری حداقل در گمرکات کشور حضور داشته باشند. در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ دستگاه خودرو در گمرکات کشور وجود دارد و تا زمانی که چارچوب دقیق واردات مشخص نشود، نمی توان ۴۴ هزار ثبت سفارش را به معنی حضور قطعی خودروهای خارجی جدید در ایران دانست».

وی در این برنامه تلویزیونی بیان کرد: «با این وجود انجمن واردکنندگان خودرو و اعضای آن آمادگی آوردن خودروهای خارجی را به کشور دارند و برای همین در گام نخست ۴۴ هزار ثبت سفارش را انجام داده اند. اگر قوانین تعرفه، اسقاط، عوارض و… زودتر مشخص شود، اعضای انجمن واردکنندگان خودرو می توانند در کمترین زمان تعداد زیادی خودروی سواری خارجی را به خاک ایران بیاورند».

بر اساس گفته های دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، هنوز باید منتظر جزئیات دقیق تعرفه، عوارض، فیش اسقاط و… باشیم و بیینیم که چه زمانی وزارت صمت، تکلیف نهایی واردات را مشخص می کند.

برندهای وارداتی در ۴۴ هزار ثبت سفارش خودرو

همان طور که گفته شد، فعلاً ۴۴ هزار ثبت سفارش برای واردات خودروهای خارجی انجام شده است. پیگیری های اسب بخار نشان می دهد که در میان ۴۴ هزار دستگاه ثبت سفارش برای خودروهای وارداتی، نام برندهای اروپایی و آسیایی مختلفی دیده می شود. برای همین برای اولین بار فهرست برندهای خارجی وارداتی به تفکیک شرکت واردکننده در این گزارش منتشر شده است.

ردیفنام برند خارجینام شرکت واردکننده
۱کیاکوشا خودرو نگین
۲چانگانسایپا
۳هیوندایگروه کرمان خودرو
۴فیاتپارسیان موتور مانلی
۵رنوگروه صنعتی ماموت
۶فولکس واگنگروه صنعتی ماموت
۷میتسوبیشیآرین موتور پویا

در کنار نام هفت برند اعلام شده که در فهرست ۴۴ ثبت سفارش واردات خودرو دیده می شوند، همچنان برخی شرکت های داخلی مذاکراتی را با طرف های خارجی و واسطه ها برای عرضه محصولات دیگر در دست انجام دارند. اشکودا، بایک، هاوال، ام جی، جیلی، فاو، تویوتا، نیسان، پژو، سیتروئن و سئات جز برندهای خارجی هستند که برخی شرکت های داخلی به دنبال واردات محصولات سواری آن ها رفته اند. اما هنوز به صورت قطعی برنامه ای را برای واردات اعلام نکرده اند و برای همین در جدول فوق حضور ندارند.

۴.۱ امتیاز از ۱۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.