فیات تیپو به سامانه وارداتی ها آمد

فیات تیپو وارداتی
فیات تیپو وارداتی

فیات تیپو یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی اروپایی بازار ایران خواهد بود که به تازگی به سامانه آمده.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به تازگی مشخص شده که فیات تیپو کراس قرار است توسط شرکت پارسیان موتور در دو نسخه توربو هیبرید و تنفس طبیعی بنزینی به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ویژه جانبازان عرضه شود. از این رو جانبازان واجد شرایط می توانند در بازه های قیمتی پایین تر و طبق اولویت اعلام شده در سامانه، این خودروی هاچ بک کراس را مد نظر قرار دهند و در صورت تمایل انتخاب کنند.

اندکی درباره فیات تیپو

فیات تیپو را می توان یکی از پرفروش ترین خودروهای اقتصادی اروپا دانست که در سال های اخیر موفق شده تا میزان فروش بسیار بالایی را در قاره سبز و دیگر نقاط دنیا تجربه کند. این خودرو در کنار طراحی درست و قابل قبولی که دارد بسیار کم استهلاک نیز هست. به همین دلیل از نسخه سدان تیپو در ترکیه به عنوان تاکسی شهری نیز استفاده می شود.

مشخصات فنی فیات تیپو

همان طور که پیش تر گفته شد قرار است این هاچ بک کراس در دو تیپ توربو هیبریدی و بنزینی تنفس طبیعی به ایران بیاید. نسخه توربو هیبریدی به یک موتور پرخوران شده ۱.۴ لیتری و یک موتور الکتریکی مجهز است که این دو موتور می توانند در مجموع ۱۳۰ اسب بخار توان و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر (WDCT) قرار دهند.

نسخه بنزینی تنفس طبیعی فیات تیپو وارداتی هم با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری قرار است عرضه شود. این موتور قادر است تا ۱۰۸ اسب بخار توان و ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. گیربکس در نظر گرفته شده برای این تیپ از تیپو ۶ سرعته اتوماتیک AT است.

با نگاهی به کاتالوگ منتشر شده از تیپو وارداتی می توان گفت که هر دو نسخه ای که قرار است وارد شود امکانات و آپشن های زیادی ندارد و بسیار ساده خواهد بود.

کاتالوگ فیات تیپو وارداتی

۴.۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.