سردرگمی بدتر از گرانی خودرو!

گرانی قیمت کارخانه ای خودرو
گرانی قیمت کارخانه ای خودرو

اینکه ۱۶ماه پس از تثبت قیمت کارخانه خودروها، دولت هم با افزایش قیمت خودرو مخالف باشد، هم اجازه فروش بخشی از خودروها در بورس را ندهد و هم اعلام کند، ادامه وضع فعلی ممکن نیست، نشان از نوعی سردرگمی در تصمیم گیری است که تبعاتش از گرانی خودرو بیشتر است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از تسنیم، دی ماه سال ۱۴۰۱ شورای رقابت در اطلاعیه‌ای رسماً اعلام کرد، قیمت گذاری خودرو مجدد به این شورا برگشت و پس از ۱۸ ماه عدم تغییر قیمت کارخانه ای خودرو، به زودی دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو را منتشر خواهد کرد.

شورای رقابت در این اطلاعیه اعلام کرد، مهلت ابلاغیه سران سه قوه در شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی در خصوص تنظیم بازار خودرو، منقضی شده و بر این اساس دستورالعمل تشکیل “کارگروه تخصصی خودرو” توسط شورای رقابت به تصویب می‌رسد و دستورالعمل بازار خودرو که شامل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی آن است، توسط “کارگروه تخصصی خودرو” تدوین خواهد شد.

البته تدوین این دستورالعمل ۳ ماه طول کشید و در نهایت ۱۵ فروردین ماه سال جاری مجوز افزایش قیمت‌ خودرو توسط شورای رقابت صادر شد. بعد از اعلام این خبر گمانه زنی‌های مختلفی در خصوص میزان تغییرات قیمت خودروها مطرح شد، اما دستگاه‌های متولی از جمله شورای رقابت و وزارت صمت ترجیح دادند سکوت کنند و اعلام جزئیات قیمت های جدید را متوجه دیگری بدانند.

۴ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.