رییسی سوار بر چه خودرویی می شود؟

خودروی ابراهیم رییسی
خودروی ابراهیم رییسی

اواخر خردادماه ۱۴۰۲، ابراهیم رییسی برای حضور در مجلس شورای اسلامی از یک برند محبوب صنعت خودروسازی ژاپن استفاده کرده، که این موضوع واکنش های بسیاری را به همراه داشته است.

مدیران 777 مدیران 777

طبق تصاویر منتشرشده از رییس جمهور در ۲۸ خرداد ماه، ایشان برای حضور در مجلس شورای اسلامی و ترددهای شهری خود از خودرو ژاپنی نیسان تینا استفاده می کنند، که این موضوع در فضای مجازی و اکثر رسانه ها فراگیر بوده است و مخاطبان واکنش های بسیاری نسبت به این اقدام نشان داده اند و پرسشی پرتکرار را با این مضمون که چرا رییس جمهور کشور از تولیدات داخلی برای تردد در شهر استفاده نمی کند پرسیده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
خودروی ابراهیم رییسی
خودروی ابراهیم رییسی

در این مقاله قصد داریم تا مشخصات فنی و آپشن های نیسان تینا را به طور خلاصه به شما معرفی کنیم.

مشخصات موتوری و امکانات Nissan tiana

خودروی ابراهیم رییسی
خودروی ابراهیم رییسی

گروه خودروسازی پارس خودرو که با مدل بسیار محبوب ماکسیما در ایران توانسته بود موفقیت های بسیاری را کسب کند، تصمیم گرفت در سال ۱۳۸۸ یک بار دیگر با وارد کردن، یک سدان میان سایز از برند باکیفیت و محبوب ژاپنی نیسان، موفقیت های قبلی خود را دوباره تکرار کند. برای این منظور، تیانا یا تینا (TEANA) نسل دوم از سوی شرکت پارس‌خودرو برگزیده شد و در سال ۸۹ به فهرست تولیدات این خودروساز داخلی راه یافت. البته پیش از آن نیز، برخی نسخه‌های وارداتی Nissan Teana توسط پارس خودرو به متقاضیان تحویل داده شده بود.

نیسان تینا در خط تولید خودروسازی پارس خودرو قرار گرفت و این شرکت خودروسازی تا سال ۱۳۹۲ این مدل محبوب را مونتاژ می کرد، با آن ‌که مدل نیسان تینا بسیار محبوب و پرطرف‌دار بود، اما باز هم نتوانست جایگاه ماکسیما و موفقیت های کم نظیر آن مدل را کسب کند. نیسان تینا در بازار ایران با دو تیپ (xl و xv) عرضه شد که در این میان، مدل xv نقش نمونه  فول‌آپشن را بازی می‌کرد و تیپ xl هم به نسخه نیمه‌فول معروف شد. این دو نسخه از نیسان Teana، تفاوت فنی نسبت به یکدیگر ندارند، اما مدل xv به امکانات بیش تری نظیر سامانه کنترل کشش، ایربگ‌های پرده‌ای، سیستم اتولایت، تهویه صندلی‌های جلو، سقف پانوراما و سانروف مجهز است.

نیسان تینا در نسخه فول آپشن خود از سامانه‌های کمک‌راننده، نظیر سامانه کروز کنترل و نیز سیستم‌های کنترل کشش TCS و پایداری ESC بهره می برد. همچنین نسخه xv یا فول آپشن این خودرو از سامانه‌های ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی برخوردار است، که سیستم ترمز این خودرو ۱۵۳۳ کیلوگرمی می تواند به راحتی تینا را متوقف کند و اطمینان‌خاطر افزون‌تری را در ذهن راننده پدید خواهد آورد.

خودروی ابراهیم رییسی
خودروی ابراهیم رییسی

در بخش ایمنی نیسان تینا از امکانات خوبی برخوردار است، مدل فول آپشن نیسان تیانا از شش عدد کیسه‌ هوا شامل، ایربگ سرنشینان جلو، کناری جلو، پرده‌ای، به‌همراه پشت‌سری فعال، بهره می برد، که برای یک خودرو نسبت به سال تولید ایمنی خوبی محسوب می شود، البته باید بیان کرد نسخه نیمه فول نیسان تینا، کیسه هوا قسمت پرده ای را ندارد. همچنین در قسمت سیستم صوتی و مالتی مدیا نیسان تینا امکانات خوبی را ارائه کرده است و برای یک مصرف کننده رضایت بخش است. لازم به ذکر است ایمن ترین خودرو داخلی که توسط خودروسازان ایرانی تولید شده اند، در فول ترین نسخه دارای چهار کیسه هوا ایمنی هستند، که در برخی حوادث هم عمل نمی کند.

برند خودروسازی ژاپنی نیسان، برای مدل محبوب خود یعنی تینا از یک پیشرانه ۲. ۵ لیتری استفاده کرده است، که با گیربکس CVT قدرتی معادل ۱۸۵ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو انتقال می دهد. این گیربکس لذت رانندگی را در این خودرو کاهش می دهد اما شتاب ثانویه عالی و مصرف سوخت پایین را به ارمغان می آورد. این پیشرانه ساخت نیسان است که بر روی محصولات مختلف رنو نیز نصب شده و بازده خوبی دارد. موتوری که مصرف سوختی در حدود ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را برای این خودرو به همراه دارد و شتاب و کشش خوبی دارد.

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.