مشخصات رسمی دایون Y5 ایلیا موتور منتشر شد + تصاویر

مشخصات و کاتالوگ رسمی دایون Y5 صنایع خودروسازی ایلیا
مشخصات و کاتالوگ رسمی دایون Y5 صنایع خودروسازی ایلیا

صنایع تولیدی ایلیا و شرکت کیان موتور وارنا ، تصاویر رسمی و مشخصات دایون Y5 مونتاژی را اعلام کرده است. همچنین کاتالوگ رسمی این شاسی بلند دو دیفرانسیل از سوی این خودروساز منتشر گردیده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، صنایع تولیدی ایلیا و کیان موتور وارنا پیش از آغاز فروش دایون Y5 ، مشخصات رسمی این شاسی بلند را بر روی وبسایت خود اعلام کرده است. گفته می شود که در هفته های آتی فروش رسمی Y5 با قیمت کارخانه ای ۸۹۰ میلیون تومان (بدون محاسبه مالیات، عوارض و…) آغاز خواهد شد.

مشخصات فنی و کاتالوگ دایون Y5
مشخصات فنی و کاتالوگ دایون Y5

دایون Y5 به پیشرانه دو لیتری توربو شارژ مجهز است که ۲۰۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه دارای فناوری میتسوبیشی بوده و پیش از این در خودروهایی مانند فوتون تونلند S بنزینی توربو نصب گردیده است. توان این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین به چرخ های جلوی و عقب Y5 منتقل می شود. سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل این شاسی بلند چینی ساخت کمپانی بورگوارنر بوده و در محور عقب Y5 از قفل دیفرانسیل اتوماتیک کمپانی ایتون استفاده شده است.

در بحث امکانات و ویژگی های مختلف می توان به فهرست زیر برای شاسی بلند دایون Y5 خودروسازی ایلیا اشاره کرد:

۷ صندلی

صندلی راننده برقی

تهویه الکتریکی

کروز کنترل

نمایشگر لمسی

سامانه کنترل پایداری الکتریکی

ترمزهای دیسکی جلو و عقب

استارت دکمه ای

سانروف

دوربین عقب

رهیاب ماهواره ای

آینه های تاشوی برقی

تنظیم الکتریکی شدت پرتاب باد ردیف دوم و سوم

رینگ آلومینیومی

تریم داخلی چرم

حالت اسپرت، برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده

حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین

دو کیسه هوا

و…

دایون Y5 خودروسازی ایلیا چه مشخصات فنی دارد؟

شاسی بلند Y5 خودروسازی ایلیا به پیشرانه دو لیتری توربو ۲۰۲ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر مجهز است. این پیشرانه توان خود را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین به چرخ های جلو و عقب این خودرو می رساند. قابلیت تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها و قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، از جمله ویژگی های فنی دایون Y5 به حساب می آید.

چه امکاناتی در دایون Y5 مونتاژی دیده می شود؟

سانروف، صندلی برقی راننده، ۷ صندلی، استارت دکمه ای، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، تهویه الکتریکی، تنظیم مستقل شدت پرتاب باد ردیف دوم و سوم، آینه های تاشو برقی، دو کیسه هوا و… از جمله امکانات دایون Y5 مونتاژ شده در صنایع خودروسازی ایلیا به حساب می آید. همچنین در نسخه های جدید و تولید انبوه Y5، سامانه کنترل پایداری الکتریکی هم به این شاسی بلند دو دیفرانسیل اضافه شده است.

قیمت دایون Y5 چقدر خواهد بود؟

به گفته مدیران ارشد خودروسازی ایلیا و کیان موتور وارنا، دایون Y5 با قیمت مصوب ۸۸۰ تا ۸۹۰ میلیون تومان از اواسط پاییز ۱۴۰۰ به فروش می رسد. البته به این عدد، هزینه های شماره گذاری و مالیات نیز اضافه خواهد شد که به این ترتیب، بهای Y5 تا حدی کمتر از یک میلیارد تومان برای مشتریان می شود.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.