دایون M1 با پلاک گذر موقت در تهران

دایون M1، که یک ام پی وی متوسط و کاملاً جدید از کمپانی دایون چین به شمار می آید، در حال گذراندن تست های فنی با پلاک گذر موقت در تهران رؤیت شد.

مدیران 777 مدیران 777

دایون M1 یک MPV تمام برقی است که به تازگی با پلاک گذر موقت در تهران رؤیت شده و این امر حاکی از آن است که یک شرکت خودروساز خصوصی در حال انجام تست های فنی و جاده ای برای این خودروست. دایون در حال حاضر، با سه شرکت مکث موتور، صنایع خودروسازی ایلیا و زامیاد در ایران فعالیت مشترک و همکاری دارد و احتمال دارد یکی از این سه شرکت متولی واردات و یا مونتاژ این خودرو برقی در ایران باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی دایون M1

دایون M1 یک ام پی وی برقی و جدید از کمپانی دایون چین است. این خودرو مجهز به یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار در محور جلوست و گشتاور آن هم ۳۲۰ نیوتن متر اعلام شده است. برد حرکتی این خودرو در حالت شارژ کامل ۵۵۰ کیلومتر و تعلیق جلو و عقب به ترتیب از نوع مک فرسون و مولتی لینک اعلام شده است. میزان پیمایش M1 براساس استاندارد NEDC محسابه شده است و در عمل، میزان پیمایش این خودرو حتماً کم تر خواهد بود.

امکانات و چینش صندلی های دایون M1

دایون M1 در اصل یک ام پی وی هفت‌نفره است که البته در حالت شش‌نفره نیز قابلیت سفارش گذاری دارد. صندلی های ردیف دوم این خودرو هم امکان آن را دارد تا به صورت کاپیتانی سفارش داده شود. طراحی داشبورد خودرو در عین سادگی، لوکس و مدرن به نظر می رسد و از امکانات M1 می توان به مواردی همچون کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور و رادار خطی، تهویه اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ثبت وقایع، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرم‌کن صندلی های جلو و… اشاره کرد.

سخن پایانی

تا این لحظه، هیچ یک از سه شرکت نام‌برده نسبت به خودروی دایون M1 واکنشی نشان نداده اند، اما به طور کلی، با توجه به این که زیرساخت مناسب خودروهای برقی در ایران وجود ندارد، عرضه این مدل ها با چالشی جدی روبه‌رو هستند، چراکه ما هنوز در پایتخت ایران نیز ایستگاه شارژ مناسب خودرو های برقی را نداریم و عملاً با مشکلات فراوانی در این زمینه روبه‌رو هستیم.

۳ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.