لاستیک مخصوص شاسی بلندهای چینی

لاستیک شاسی بلندهای چینی
لاستیک شاسی بلندهای چینی

این روزها تعداد شاسی بلندهای چینی در بازار ایران شدیداً زیاد شده و به همین دلیل بهتر است صاحبان آن ها با لاستیک های مناسب برای خودروهایشان آشنا شوند و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارند، بهترین گزینه را انتخاب کنند.

مدیران 777 مدیران 777

در چند سال اخیر به شدت شاهد زیاد شدن تعداد شاسی بلندهای چینی در بازار ایران بودیم که با توجه به این موضوع و افزایش بی رویه قیمت ارز، نیاز به تولید تایرهای داخلی، باکیفیت و ارزان قیمت بیش از پیش شد. البته لازم به ذکر است که در میان کراس اوورها و شاسی بلندهای چینی بازار ایران، در چند سال اخیر میزان تنوع و تعداد آن هایی که مجهز به رینگ ها و تایرهای بزرگ (۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی) هم بودند افزایش یافت. از این رو تایرسازان داخلی در راستای بیشتر کردن درصد داخلی سازی خودروهای مونتاژی، به سمت تولید تایرهایی با سایزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی روی آوردند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

از طرفی دیگر همان طور که می دانید افزایش بی رویه قیمت ارز در چند سال اخیر، خرید تایرهای خارجی را برای بسیاری از هم وطنان دشوار کرد. به این ترتیب برخی از تولید کنندگان داخلی با توجه به این ظرفیت و نیاز موجود در کشور، تصمیم گرفتند تا برای تولید تایرهای باکیفیت و نسبتاً ارزان قیمت اقدام کنند و جوابگوی نیاز کراس اوورها و شاسی بلندهای موجود در کشور باشند.

در این راستا شرکت بارز با اتکا به تکنولوژی و علمی که در اختیار دارد موفق شد تا تایرهای سایز بزرگ خود را در سه سری اپتی راید رانر (OPTI Ride Runner S677)، راید رانر (Ride Runner S673) و استپورتک (Sportech S630) به بازار معرفی و عرضه کند. در نتیجه دارندگان خودروهای شاسی بلند می توانند با توجه به سایز رینگ و نوع تایری که نیاز دارند، از میان گزینه های تولیدی بارز مناسب ترین انتخاب را انجام دهند و تایر مورد نظر را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید : تایر ۱۹ اینچی بارز برای چه خودروهایی مناسب است؟

مشخصات ابعادی سری های مختلف تایرهای بارز

سری اپتی راید رانر (OPTI Ride Runner S677)

۲۱۵/۶۰R17 برای کراس اوورهایی مانند ام وی ام X33، هایما S5 و ام وی ام X55 پرو مناسب است.

۲۲۵/۶۵R17 نسبت به قبلی پهن تر است و به همین دلیل داردنگان خودروهایی مانند سوزوکی ویتارا، تویوتا راو۴، تیگو ۵ و … می توانند این گزینه را با این ابعاد و اندازه برای خودروی خود خریداری کنند.

سری راید رانر (Ride Runner S673)

۲۳۵/۶۵R17 مخصوص هایما S7، ۲۲۵/۵۵R18 مناسب برای هیوندای توسان، جک S5 و مکث تیارا، ۲۳۵/۵۵R18 برای اسپورتج، دیگنیتی پرایم و تیگو ۸ پرو، ۲۳۵/۵۵R19 مخصوص سانتافه، سورنتو، لاماری ایما و ولوو XC60 و ۲۴۵/۴۵R19 نیز مناسب برای اسپورتج ها و توسان های مدل بالا است.

سری استپورتک (Sportech S630)

۲۱۵/۶۵R16 مناسب برای ایفان X60 و رنو داستر، ۲۲۵/۷۰R16 مخصوص ویتارا و کاپرا و ۲۶۵/۶۵R17 برای کلوت، پرادو و لندکروزر است.

به طور کلی می توان گفت که شاید کیفیت تایرهای داخلی در مقایسه با تایرهای خارجی کمی ضعیف تر باشد اما با توجه به قیمتی که دارند و کارایی ای که ارائه می دهند می توانند گزینه های درخوری برای خرید و استفاده باشند.

۲.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.