تولید ۲۵ درصد تایر کشور در بارز کردستان

تولید تایر در بارز کردستان
تولید تایر در بارز کردستان

به گزارش روابط عمومی و برندینگ گروه صنعتی بارز اردوی راویان پیشرفت کردستان، با هدف بازدید اهالی رسانه و خبرنگاران استان کردستان از کارخانه لاستیک بارز و طرح توسعه گروه صنعتی بارز در شهرک صنعتی شهرستان دهگلان برگزار شد.

مدیران 777 مدیران 777

در این بازدید ادریس رحمانی مدیر بهره برداری کارخانه لاستیک بارز کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محصولات لاستیک بارز کردستان شامل تایرهای رادیال با بلت سیمی است که ظرفیت اسمی طرح سالانه ۳۶ هزار تن میانگین تولید روزانه ۱۶ هزار حلقه با اشتغال مستقیم ۹۵۵ نیروی انسانی می باشد.
وی در ادامه به جایگاه شرکت بارز کردستان در صنعت تایر کشور پرداخت و بیان کرد: از نظر آمار تولید، شرکت بارز کردستان در سال ۱۴۰۱ با تولید بالغ بر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه معادل ۳۸هزار و ۳۰۰ تن انواع تایر رادیال سواری، VAN و SUV رکورد بیشترین تولید سالیانه تاریخ فعالیت شرکت بارز را به دست آورده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

رحمانی تصریح کرد: این کارخانه با کسب سهم ۲۵ درصد از کل تولید تایر کشور در این نوع از محصولات و افزایش ۱۱ درصدی تولید نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشترین مقدار تولید را در میان کارخانجات تایرسازی کشور در این تایرها به خود اختصاص داده است.
وی به آغاز پروژه توسعه در جهت افزایش ۳۰هزار تن بارز کردستان پرداخت و اضافه کرد: این طرح در سال جاری آغاز و در سال ۱۴۰۴ به اتمام خواهد رسید که از ظرفیت ۳۶ هزار تن لاستیک بارز به ۶۶ هزار تن می‌رسد و بالغ بر ۲۵ میلیون یورو سرمایه گذاری لازم است و ۶۰۰ نفر نیروی جدید جذب این کارخانه می‌شود.

گفتنی است طرح اولیه کارخانه لاستیک بارز کردستان در سال ۱۳۸۸ بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان به عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم این استان در گروه صنعتی بارز مصوب شد و در مهرماه ۱۳۸۹ رسماً این شرکت به ثبت رسید و فعال شدن طرح با نصب چند ماشین تولیدی در سال ۱۳۹۲ و آغاز راه اندازی ماشین آلات در سال ۹۵ انجام شد.

۳.۶ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.