6 خودرویی که نباید بخرید

نکات خرید خودرو
نکات خرید خودرو

هنگام خرید خودرو، چه صفر و چه کارکرده باید به یک سری نکات مهم توجه کنید تا علاوه بر خرید یک خودروی سالم و بدون دردسر، بعداً درگیر مشکلات حقوقی هم نشوید و با خیال راحت بتوانید از آن استفاده کنید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

خرید خودرو در ایران یک کار بسیار سخت است که در طی پروسه آن اگر کمی غفلت کنید، ممکن است تمام سرمایه خود را به راحتی از دست دهید و یا خودرویی را به شما بفروشند که ارزش مبلغی که پرداخت کرده اید را ندارد. با توجه به این دلایل بهتر است هنگام خرید به برخی نکات بسیار مهم توجه کنید و علاوه بر اطمینان از سلامت بخش های مختلف خودرو، از صحت اسناد و مدارک آن نیز مطمئن شوید تا بعداً درگیر مسائل حقوقی نشوید.

مدیران 777 مدیران 777

هنگام خرید خودرو باید به چه نکات مهمی توجه کرد؟

۱. خودروهای حواله ای

نکات خرید خودرو
نکات خرید خودرو

اخیراً بازار خرید و فروش حواله خودروهای سامانه یکپارچه داغ شده است و بسیاری از دارندگان این حواله ها اقدام به فروش کرده اند. در این باره لازم است بدانید که خرید و فروش حواله خودروها از نظر حقوقی هیچ ارزشی ندارد و در صورتی که فروشنده فوت کند و یا به هر دلیلی زیر معامله بزند، قانون هیچ حمایتی از خریدار نخواهد کرد، زیرا این دست از خرید و فروش ها اساساً غیرقانونی هستند.

۲. خودروهایی که سندشان در رهن است

با توجه به این که بسیاری از خودروها به صورت لیزینگی یا قسطی توسط شرکت سازنده فروخته شده اند، احتمال در رهن ماندن سند آن ها وجود دارد، به همین دلیل بهتر است ابتدا از آزاد بودن اسناد و مدارک خودرو مطمئن شوید و سپس نسبت به خرید آن خودرو اقدام کنید.

۳. خودروهایی که اسناد و مدارک آن ها کامل نیست

نکات خرید خودرو
نکات خرید خودرو

در این راستا یکی از نکات مهم معامله، حضور کسی است که سند خودرو به نام آن است، زیرا در صورت عدم حضور صاحب سند و یا کسی که وکالات نامه دارد، معامله ارزش حقوقی نخواهد داشت.

۴. رنگ شدگی و یا تعویض قسمت های مهم خودرو

نکات خرید خودرو
نکات خرید خودرو

یکی از مهم ترین نکاتی که این روزها تقریباً همه خریداران به آن توجه می کنند وضعیت رنگ شدگی بدنه خودروست. برای مثال، خریداران باید نسبت به رنگ شدگی و یا آسیب دیدگی بخش هایی مانند سقف، ستون ها، سر شاسی ها و کف صندوق عقب حساسیت بیش تری به خرج دهند. جدا از تمام موارد گفته شده، خریدار باید در مورد اتاق تعویض نبودن خودرو اطمینان حاصل کند تا به مشکلات متعدد این دست از خودروها گرفتار نشود.

۵. کارکرد خودرو

نکات خرید خودرو
نکات خرید خودرو

خودروهای کم کار همیشه بازار خرید و فروش بهتری داشتند و علت این قضیه هم مشکلات فنی کم تر آن هاست. با توجه به این نکته، بهتر است از خرید خودروهایی که کارکرد بسیار بالایی دارند صرف نظر کنید چون به هر حال نیاز به تعمیر اساسی بخش های مختلف خود دارند و ممکن است خرج زیادی روی دست شما بگذارند.

۶. خودروی مورد نظر در بازار شناخته شده باشد

نکات خرید خودرو
نکات خرید خودرو

برخی خودروها نیز هستند که به دلیل ناآشنا بودن‌شان در بازار، به سختی خرید و فروش می شوند و از قضا قطعات یدکی آن ها هم نایاب است. رفتن به سراغ چنین خودروهایی می تواند در طول نگهداری و هنگام فروش، شما را با مشکلات عدیده ای مواجه کند، به حدی که از خریدش پشیمان شوید.

بیشتر بخوانید: بد فروش ترین خودروهای ایران

۶ خودرویی که نباید بخریم کدام هستند؟

۱. خودروهای حواله ای ۲. خودروهایی که سندشان در رهن است ۳. خودروهایی که اسناد و مدارک آن ها کامل نیست ۴. خودروهایی که دارای رنگ شدگی و یا تعویض قسمت های مهم اند ۵. خودروهای با کارکرد بسیار بالا ۶. خودروهای ناشناخته و بدفروش بازار.

۴ امتیاز از ۱۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.