بی وای دی دیگر خودروی بنزینی نمی سازد

بی وای دی دیگر خودروی بنزینی نمی سازد
بی وای دی دیگر خودروی بنزینی نمی سازد

بی وای دی به عنوانی یکی از بزرگ ترین کمپانی های خودروساز چینی در بیانیه ای اعلام کرد که دیگر خودروهای تمام بنزینی نمی سازد و این آغازی برای برقی سازی صد در صدی این کمپانی خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال ۱۹۹۵ « بی وای دی» کارش را در حوزه باتری ها آغاز کرد و به تدریج با پیشرفت در تولید موتورها و سیستم های برقی تبدیل به قطبی در خودروسازی نوین شد. در سال ۲۰۰۸ بی وای دی اولین خودروی پلاگین هیبرید دنیا را به تولید گسترده رساند و از سال ۲۰۱۵ تاکنون رتبه اول فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید را در دنیا دارد. آن چه بی وای دی را از دیگر خودروسازان چینی متمایز می کند، قدرت و کیفیت آن در ساخت خودروهای برقی و هیبرید است، به طوری که آمار فروش این خودروها در چین خیره کننده است و انتظار می رود با گسترده تر شدن حضور خودروهای برقی در خیابان های کل جهان، این خودروسازی از قطب های آینده صنعت باشد.

بی وای دی و آینده ای تمام برقی

با مقدمه ای که از این کمپانی خواندیم، دریافتیم که بی وای دی از سرامدان تولید خودروهای برقی و هیبریدی در جهان است. اما همیشه نسخه های تمام بنزینی را هم در سبد این خودروساز می دیدیم. حالا این کمپانی چینی در بیانیه ای اعلام کرده که دیگر خودروی تمام بنزینی تولید نمی کند و از این پس خودروهای هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام برقی از خط تولید این نشان خارج خواهد شد. در این بیانیه از بی وای دی به عنوان اولین خودروسازی که این اقدام را انجام داده، یاد شده و اما خوب می دانیم اسمارت اولین برند خودروسازی بود که این اقدام را در سال ۲۰۱۹ انجام داد. اما به هر حال این یک حرکتی استراتژیک برای این خودروساز بزرگ چینی محسوب می شود و نشان می دهد بی وای دی یک گام از دیگر چینی ها جلوتر است. چراکه اقدام حذف بنزینی ها برای بزرگ ترین خودروسازان غیر چینی در بهترین حالت اواخر دهه جاری میلادی رقم می خورد.

آمارهای خیره کننده برای بی وای دی

بی وای دی دیگر خودروی بنزینی نمی سازد
بی وای دی دیگر خودروی بنزینی نمی سازد

قبل از هر چیز باید یادآور شویم که کمپانی بی وای دی متهد است تا خدمات لازم برای خودروهای بنزینی را ادامه دهد و از این جهت جای هیچ نگرانی نیست. با نگاهی به آمار های فروش بی وای دی در چین می بینیم که این خودروساز بیشترین فروش خودروهای برقی سازی شده را دارد و از این حیث حتی از تسلا هم جلوتر است. در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ رشد ۸۵۷ درصدی را در فروش هیبرید های بی وای دی می بینیم و از طرفی هیبرید ها نصف کل فروش این نشان را تشکیل می دهند.

بی وای دی از جمله برندهایی بود که پس از اعمال دوباره تحریم ها به کار خود در ایران ادامه نداد اما همیشه زمزمه های حضور این نشان در بازار ما وجود دارد. پس اگر بازگشت بی وای دی را در آینده داشته باشیم قطعا خودروهای هیبرید یا تمام برقی این نشان به بازار ما خواهند آمد و دیگر خبری از بی وای دی های بنزینی نیست.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع :  Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.