با بی وای دی F3 اتوماتیک آشنا شوید + تصاویر

بی وای دی F3 اتوماتیک CVT کارمانیا
بی وای دی F3 اتوماتیک CVT کارمانیا

گویا قرار است که بزودی تولید بی وای دی F3 اتوماتیک در کارمانیا آغاز شود.

آن طور که گفته می شود، شرکت خودروسازی کارمانیا می خواهد تا بی وای دی F3 اتوماتیک را به خط تولید خود بیاورد. بررسی های انجام شده نشان می دهد که این سدان اقتصادی و چینی، در نسخه های جدید با تغییراتی در ساختار فنی مواجه شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در حال حاضر شرکت خودروسازی کارمانیا دو دستگاه بی وای دی تانگ بنزینی را به کشور آورده است و می خواهد تا فرایند اخذ مجوزهای شماره گذاری و مونتاژ آن را به دست آورد. آن طور که مشخص است، این خودروساز بخش خصوصی به دنبال تحویل تانگ بنزینی مونتاژی با مشتریان خود است و با این کار می خواهد تا ماجرای تعهدات معوق را به پایان برساند.

همچنین در گمانه زنی های رسانه ای، اعلام شده بود که در کنار برنامه عرضه بی وای دی تانگ بنزینی، سدان F3 هم دوباره به خط تولید کارمانیا باز می گردد. حال که احتمال حضور دوباره این سدان اقتصادی مطرح شده است، منابع آگاه خبر از عرضه نسخه اتوماتیک و جدید بی وای دی F3 می دهند.

با توجه به جست و جوهای انجام شده، می توان متوجه شد که کمپانی بی وای دی چین، تغییراتی را برای سدان F3 در نظر گرفته است. در حال حاضر این خودروساز چینی توانسته تا در بحث آلایندگی و کاهش مصرف سوخت بهبودی را برای F3 حاصل کند و از سویی سیستم انتقال قدرت آن را در برخی بازارها تغییر دهد. برای همین احتمال آن زیاد است که این بار شرکت خودروسازی کارمانیا بی وای دی F3 را با مشخصات و ویژگی هایی متفاوتی نسبت به گذشته، در کارخانه خود مونتاژ کند.

هنوز نمی توان در مورد قیمت این سدان اتوماتیک در بازار ایران، اطلاعات دقیقی را اعلام کرد. اما بدیهی است که با توجه به رقبای حاضر در بازار ایران و قیمت جهانی F3 اتوماتیک، باید این خودرو توسط کارمانیا با قیمتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شود. لازم به ذکر است که این پیش بینی اولیه، با فرض ثبات قوانین و شرایط اقتصادی بیان می شود.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی بی وای دی F3 در اسب بخار

مشخصات فنی بی وای دی F3 اتوماتیک :

بی وای دی F3 با ظاهر جدید که در سال ۲۰۱۶ به بازار جهانی معرفی شد، با جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه قابل سفارش گذاری بود. در آن ابتدا شرکت خودروسازی کارمانیا F3 را با جعبه دنده دستی به بازار ایران آورد و برنامه داشت تا نسخه اتوماتیک را هم در بازار کشور عرضه کند. اما به خاطر بحث های استهلاکی جعبه دنده های دو کلاچه، گفته می شد که کارمانیا و بی وای دی به دنبال معرفی سیستم انتقال قدرت کم استهلاک تری برای F3 هستند. اما در نهایت، بازگشت دوباره تحریم ها سبب شد تا هیچگاه پروژه تولید این سدان چینی با جعبه دنده اتوماتیک به سر انجام نرسد. ولی امروز گمانه زنی هایی برای عرضه F3 اتوماتیک در محافل خودرویی مطرح شده است.

مشخصات فنی بی وای دی F3 اتوماتیک CVT کارمانیا
مشخصات فنی بی وای دی F3 اتوماتیک CVT کارمانیا

بی وای دی F3 اتوماتیک به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۰۷ تا ۱۰۹ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه که دارای فناوری هایی مانند زمان بندی متغییر سوپاپ ها است، می تواند تا با استاندارد آلایندگی یورو ۵ و یورو ۶ به بازار عرضه شود.

همچنین چند وقتی است که عرضه بی وای دی F3 اتوماتیک با جعبه دنده CVT در برخی بازارها انجام می شود و این احتمال وجود دارد که کارمانیا هم این سدان اقتصادی را با سیستم انتقال قدرت پیوسته مونتاژ کند. با توجه به حضور جعبه دنده CVT در F3 تنفس طبیعی، می توان حدس زد که این سدان چینی حرکت بیشتری را به سمت اقتصادی بودن داشته است و آن چنان نمی توان تا بر روی لذت رانندگی با آن حساب باز کرد.

اما حضور سیستم انتقال قدرت CVT در F3 اتوماتیک باعث شده تا مصرف سوخت این سدان چینی بهتر از نمونه های قبلی باشد و حدود ۰.۲ لیتر به ازای هر صد کیلومتر، کمتر از نسخه های ۵ دنده دستی و ۶ سرعته DCT بنزین بسوزاند. همچنین شتاب ثانویه بی وای دی F3 اتوماتیک CVT تا حدی بهتر از نسخه های قبلی بوده و می تواند تا در محدوده گشتاور حداکثری، شتاب در حرکت قابل قبول تری را در اختیار راننده بگذارد.

امکانات رفاهی و ایمنی F3 اتوماتیک :

با توجه به منابع موجود و وبسایت های خارجی، بی وای دی F3 اتوماتیک CVT از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تفاوتی با نسخه های قبلی ندارد. دو کیسه هوا، سانروف، رینگ آلومینیومی، آینه های تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه الکتریکی دستی، دوربین عقب و دوربین زیر آینه شاگرد، سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، ترمز ABS، EBD ، BA، کامپیوتر سفر و… از جمله امکاناتی است که در بی وای دی F3 دنده ای وجود داشت و همچنان هم در نسخه اتوماتیک CVT دیده می شود. اما در کنار این ویژگی ها، بی وای دی F3 اتوماتیک CVT به سیستم کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل حرکت در سربالایی هم مجهز شده است.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس های تولیدی: عرفان حمیدی / اسب بخار

مشخصات فنی بی وای دی اف ۳ اتوماتیک چگونه است؟

بی وای دی F3 اتوماتیک به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۰۷ تا ۱۰۹ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه که دارای فناوری هایی مانند زمان بندی متغییر سوپاپ ها است، می تواند تا با استاندارد آلایندگی یورو ۵ و یورو ۶ به بازار عرضه شود. همچنین چند وقتی است که عرضه بی وای دی F3 اتوماتیک با جعبه دنده CVT در برخی بازارها انجام می شود و این احتمال وجود دارد که کارمانیا هم این سدان اقتصادی را با سیستم انتقال قدرت پیوسته مونتاژ کند.

سدان F3 اتوماتیک چه امکانات رفاهی و ایمنی دارد؟

دو کیسه هوا، سانروف، رینگ آلومینیومی، آینه های تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه الکتریکی دستی، دوربین عقب و دوربین زیر آینه شاگرد، سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، ترمز ABS، EBD ، BA، کامپیوتر سفر و… از جمله امکاناتی است که در بی وای دی F3 دنده ای وجود داشت و همچنان هم در نسخه اتوماتیک CVT دیده می شود. اما در کنار این ویژگی ها، بی وای دی F3 اتوماتیک CVT به سیستم کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل حرکت در سربالایی هم مجهز شده است.

قیمت احتمالی بی وای دی F3 با جعبه دنده اتوماتیک CVT چه قدر خواهد بود؟

هنوز نمی توان در مورد قیمت این سدان اتوماتیک در بازار ایران، اطلاعات دقیقی را اعلام کرد. اما بدیهی است که با توجه به رقبای حاضر در بازار ایران و قیمت جهانی F3 اتوماتیک، باید این خودرو توسط کارمانیا با قیمتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شود. لازم به ذکر است که این پیش بینی اولیه، با فرض ثبات قوانین و شرایط اقتصادی بیان می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.