مدیرعامل گروه بهمن یاداور شد: تحقق برنامه تولید بهمن، حتی در سخت‌ترین شرایط

مدیرعامل عامل گروه بهمن با اشاره به کمبود و عدم تخصیص ارز به خودروسازان گفت: سه ماه زمستان برای تولیدکنندگان بسیار سرد خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، بیوک علیمرادلو در نشست خبری گروه بهمن در حاشیه نمایشگاه خودرو مشهد گفت: آمارها از افزایش تولید خودرو در سه ماه اول سال خبر می دهند،اما با توجه به وضعیت موجود این روند بسیار کند شده است.

وی اضافه کرد: افزایش تولید یاد شده حاصل سفارش گذاری‌هایی سال گذشته است. در واقع برای این حجم از تولید خودر‌سازان از موجودی انبارهای خود استفاده کرده اند. اما از یک سو انبارها در حال خالی شدن هستند و از سوی دیگر ارز برای ثبت سفارش تخصیص داده نمی شود. مدیرعامل گروه بهمن اضافه کرد: در این شرایط علاوه بر بلاتکلیفی در خصوص تامین ارز ، اجازه نمی دهند که منابع مورد نیاز را خودمان تهیه کنیم.

علیمرادلو تاکید کرد: در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور با چالش ها و مسائل مختلفی مواجه است ، در این میان عدم تخصیص ارز نه تنها این مشکلات را دو چندان کرده بلکه آینده تولید را نیز در هاله ای از ابهام قرار داده است. البته خودروسازان پیشتر در این خصوص هشدارهای لازم را داده اند ، با این وجود هنوز این معضل برطرف نشده است.
وی تاکید کرد : در واقع اگر وضع به همین منوال پیش برود ، سه ماه زمستان برای تولید بسیار سرد خواهد بود. این مساله نه تنها خودروسازان را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه بدون تردید اثرات بسیار نامطلوب و ناخوشیندی بر قیمت ها خواهد گذاشت.

مدیرعامل گروه بهمن اضافه کرد: در حالی که گروه بهمن بدون توقف و بر اساس برنامه ها گروه تولید را ادامه‌ است اما آخرین باری که ارز تخصیص داده شده، نوروز سال جاری بوده است.

علیمرادلو افزود: به بیان دیگر از آخرین باری که ارز تخصیص داده اند ۵ ماه می گذرد.در این مدت تولید کرده ایم اما نتوانسته ایم ثبت سفارش کرده و ظرفیت انبارها را تکمیل کنیم.به این دلیل معتقد هستم در صورت ادامه وضع موجود ،تولید به شدت به چالش می خورد و زمستان سخت و سردی در پیش خواهد بود.

زمان عرضه تورس و هونگچی

علیمرادلو در ادامه درباره زمان عرضه خودروهای وارداتی از جمله تورس و هونگچی گفت : از نظر زیرساختی و فراهم بودن زیرساخت ها مشکلی وجود ندارد و برای این امر از نظر شرکتی آمادکی لازم را داریم .اما تمام برنامه ها اعم از واردات و زمان عرضه به تامین ارز ارتباط دارد.اگر ارز مورد نیاز را تخصیص بدهند تا پایان سال ۵ هزار دستگاه وارد خواهیم کرد.

وی همچنین درباره بالانس خودروهای تولید شده در بهمن موتور و خودروهای وارداتی گفت : با توجه به قیمت گذاری خاص گروه بهمن و تفاوت قیمت با خودروهای وارداتی مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.