دورخیز بهمن موتور برای ساخت بهمن موتور 2

سایت تولیدی بهمن 2
سایت تولیدی بهمن موتور ۲

گروه بهمن برای افزایش ظرفیت تولید در حال برنامه برای ایجاد سایت ۲ یا بهمن موتور ۲ است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، مدیرعامل گروه بهمن امروز در حاشیه افتتاح مدرن ترین مرکز نمونه خدمات خودرویی کشور، که با شصت و هشتمین سالگرد تأسیس این گروه همزمان شده بود، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که با بازگشت شرکای خارجی آیا گروه بهمن از زیرساخت های لازم برای همکاری برخوردار هست یا خیر با اشاره به مطلب فوق  گفت: «گروه بهمن نه تنها زیرساخت های قبلی خود را حفظ کرده است، بلکه خطوط تولید خود را تقویت هم کرده است.»

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گفته بیوک علیمرادلو: «در این گروه علاوه بر توان تولید محصولات جدید همچنان امکان تولید مجدد محصولاتی مانند هاوال یا بی ۳۰ نیز وجود دارد.»

وی با اشاره به این که ظرفیت ها نه تنها کاسته نشده، بلکه افزایش پیدا کرده است و خطوط تولید تقویت شده اند. چراکه گروه بهمن دارای ظرفیت ۶۰ هزار دستگاهی است.

مدیرعامل گروه بهمن در ادامه با اشاره به این که حال برنامه ریزی برای ایجاد بهمن موتور ۲ یا سایت ۲ هستیم ادامه داد: «قرار است در بهمن موتور ۲ محصولات جدید با برند بهمن تولید شود. این محصولات  جدید مانند دیگنیتی و فیدلیتی تحت برند بهمن به تولید خواهند رسید.»

همچنین علیمرادلو با اشاره به این که تولید انبوه دیگنیتی عملاً شروع شده است و عرضه اولین سری دیگنیتی تا آخر بهمن از شبکه نمایندگی ها آغاز خواهد شد گفت: «ظرفیت تولید این محصول را  برای سال آینده بین ۳ تا ۵ هزار دستگاه در نظر گرفته ایم و همچنین قیمتی که در حال حاضر، به نمایندگی ها اعلام کرده ایم ۷۶۰ میلیون تومان است.»

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر اسب بخار مبنی بر زمان عرضه فیدلیتی گفت: «در سال جاری فیدلیتی رونمایی خواهد شد اما عرضه آن از سال آینده آغاز خواهد شد.»

به گفته مدیرعامل گروه بهمن، تولید فیدلیتی  با داخلی سازی بیش از ۵۰ درصد آغاز خواهد شد و برای سال آینده بین ۱۰ تا ۱۱ هزار دستگاه پیش بینی تولید کرده ایم، این میزان برای شروع کار است و تولید این خودرو تا ۳۰ هزار دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.

علیمرادلو درباره محصولات دیزلی این گروه نیز توضیح داد: «شیلر شش تن در حال تولید است و تمام محصولات ما در این بخش تا انتهای بهار پیش فروش شده اند. وی ادامه شیلر ۸ تن نیز به خط تولید خواهد آمد و بعد از آن مینی بوس جدید پگاسوس به بازار خواهد آمد.»

این مقام مسئول در گروه بهمن همچنین با اشاره به این که  یک محصول کشنده نیز در راه است که مشخصاتش در زمان مقتضی اعلام خواهد شد ادامه داد: در سیبا موتور نیز علاوه بر دو محصول جدید کشنده تک اف ای دبیلو نیز خواهد آمد.

علیمرادلو همچنین درباره شعار گروه بهمن «همواره مراقب تان هستیم» افزود: «نشان دهنده این است که همواره با مشتریان مان هستیم. در مرحله بازاریابی تا روزی که در کنار ما باشند با آن ها هستیم. حتا زمانی که احساس کنیم خودروی مشتری باید تعویض شود نیز در کنار آن ها هستیم و براساس توانایی اش پکیجی جدید ارائه می کنیم تا بتواند خودروی قدیمی خود را با محصولی جدید تعویض کند.»

صرفه جویی در وقت همراه با احترام و آرامش

مدیرعامل بهمن موتور نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به این که شرایطی برای مشتریان عزیز فراهم کرده ایم که درخورشان آن ها بتوانیم خدمات مناسبی عرضه کنیم، گفت: «افراد برای دریافت خدمات وقتی به مرکز مراجعه کنند مشاهده خواهند کرد که نسبت به روش های سنتی تفاوت بسیار زیادی در این مرکز نمونه وجود دارد.»

به گفته محمد ضرابیان، یکی از شرایطی که فراهم شده است مشخص شدن مشاور خدماتی مراجعان پیش از ورود به مرکز است. با مشخص شدن مشاور می توانند وقت را تعیین کرده و در زمان مقرر برای دریافت خدمات متمایز در این مرکز حضور پیدا کنند. با مراجعه به این جا مشاور راهنمایی می کند که چه نوع خدماتی باید دریافت شود. علاوه بر این، مراجعان از امکانات رفاهی که برای آن ها درنظر گرفته شده است استفاده کنند.

وی همچنین درباره اصلی ترین وجه تمایز این مرکز با سایر رقبا ادامه داد: «مهم ترین بحث مشاور تعمیراتی است که فرد می تواند از قبل انتخاب کند. نکته بعدی عدم ایجاد صف است، چراکه وقت مشاوران و افرادی که خدمات را ارائه می دهند توزیع می شود، بنابراین صف مراجعه وجود نخواهد داشت. نکته سوم فضایی است که در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت تا از فضای خشکی که از تعمیرگاه ها متصور هستند به دور باشند و در یک محیط آرام و دلنشین خدمات را دریافت کنند. به بیان ساده تر، در این مرکز علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان مشتری خدماتی متمایز همراه با احترام و آرامش ارائه خواهد شد.»

پیاده شدن استانداردهای بنز در گروه بهمن

مرکزی که امروز افتتاح شد، مجموعه پذیرش مدرنی است که برای شرکت بهمن موتور و محصولات این شرکت تعبیه شده است. این مرکز شامل ۱۷ بخش پذیرش مستقل است. فرآیند پذیرش به این صورت است که مشتریان از زمانی که نوبت دریافت می‌کنند، می‌توانند پذیرشگرشان را انتخاب کنند. در این صورت، در تمام فرآیند از ابتدا تا زمان تعمیرات و ترخیص خودرو، آن شخص انتخاب شده به عنوان مشاور در کنار مشتری خواهد بود و هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

مجموعه‌ای که در این جا وجود دارد ۱۱۰۰ متر مربع به عنوان فضای سرپوشیده در راستای پذیرش خودروهاست. ضمن این که، یک فضای مجزا هم به منظور استراحت مشتریان تعبیه شده است تا افرادی که می‌خواهند ضمن انجام تعمیرات حضور داشته و بر انجام آن نظارت کنند، بتوانند استراحت کنند.

ظرفیت پذیرش ما ۸۵ خودرو در روز است که این میزان از ابتدای خرداد به ۲۱۸ خودرو در روز خواهد رسید. ضمن این که، دو سالن دیگر هم تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد. این اقدام استانداردسازی بهمن با الگوگیری از شرکت بنز است. قصد داریم تا پایان سال ۳۵ نماینده استانداردسازی شده جدید هم اضافه کنیم. استانداردهای نمایندگی‌ بهمن موتور از ۲ سال پیش در حال به روز شدن است.

ارائه خدمات در حد برندهای بزرگ

مدیر سازمان برنامه ریزی فروش گروه بهمن نیز در پاسخ به پرسش مبنی بر این که افتتاح و راه اندازی چنین مراکزی چه قدر می تواند در سهم بازار و جذب برند تأثیر داشته باشد؟ گفت: «در بحث خرید خودرو یکی از اصلی ترین مسائلی که مشتریان در نظر می گیرند اطمینان از تداوم خدمات پس از فروش است.»

حمیدرضا علیزاده ادامه داد: «خریدار وقتی مطمئن باشد که در یک شرایط مناسب خدمات دریافت می کند و از سوی دیگر، وقتی مطمئن می شود ارتباطی که با شرکت پیدا کرده مداوم است حس مثبتی پیدا می کند و در نتیجه، تمایل بیش تری برای دریافت انواع خدمات اعم از خرید خودرو و خدمات پس از آن پیدا می کند، چراکه می داند وقتی وارد این مجموعه شود روند مثبت ادامه پیدا می کند و تا هر زمان که او هست با بهترین کیفیت در کنارش خواهیم بود.»

وی همچنین درباره نحوه خدماتی که در این مرکز نمونه مدرن ارائه خواهد شد گفت: «خدماتی که در این مرکز ارائه خواهد شد تاکنون در ایران به این شکل نداشته ایم و مشابه آن را تنها می توان در برندهای بزرگ در خارج از کشور مشاهده کرد.»

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.