تست آفرود آمیکو آسنا برگزار شد + تصاویر

تست آفرود آمیکو آسنا دنده ای
تست آفرود آمیکو آسنا دنده ای

همزمان با بیستمین سالگرد آغاز تولید خودرو در آمیکو، تست آفرود آسنا در ارتفاعات تهران برگزار شد.

روز گذشته، شرکت آمیکو تست آفرود آسنا دنده ای را برای اصحاب رسانه برگزار نمود و در بیستمین سالگرد آغاز تولید خودرو در این شرکت خصوصی، خبرهایی از عرضه آسنا اتوماتیک را مخابره کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در مراسم روز گذشته سه دستگاه آسنا دنده ای به تست آفرود خبرنگاران اختصاص پیدا کرد و رسانه ها این امکان را داشتند تا پیکاپ دودیفرانسیل آمیکو را در مسیر تست کوهستانی بررسی کنند. در این مراسم مدیران ارشد آمیکو اعلام کردند که به زودی تولید و فروش آسنا اتوماتیک با مشخصات فنی و امکانات جدید آغاز می شود و مشتریان این شرکت می توانند تا این پیکاپ دودیفرانسیل مونتاژی را با سیستم انتقال قدرت اتوماتیک خریداری کنند.

لازم به ذکر است که آفرود روز گذشته در منطقه ارتفاعات کوی فراز و مسیرهای آفرودی جاده معدن برگزار شد و آسناهای تست در جاده های از پیش تعیین شده، مورد بررسی قرار می گرفتند.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی آمیکو آسنا دنده ای در اسب بخار

نگاهی به مشخصات فنی آسنا دنده ای

پیکاپ آسنا دنده ای به پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴G69 میتسوبیشی مجهز است و ۱۴۳ اسب بخار را با گشتاور فراتر از ۲۱۰ نیوتن متر تولید می کند. این توان از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو و عقب آسنا منتقل می شود و راننده می تواند ضرایب سبک و سنگین را به جعبه دنده خودرو اعمال کند. دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمزهای ABS و EBD، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، بلوتوث، تهویه الکتریکی، تنظیمات الکتریکی انتقال قدرت، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، مخزن سوخت CNG، رینگ آلومینیومی و… از جمله امکانات و ویژگی های آسنا دنده ای به حساب می آید.

ویژگی های آسنا دنده ای برای آفرود

در بازار امروز پیکاپ های دودیفرانسیل خودروهایی وجود دارند که توانی فراتر از ۱۷۰ اسب بخار را با گشتاور بیش از ۲۸۰ نیوتن متر در اختیار راننده می گذارند و بدیهی است که آسنا دنده ای در بحث رقابت های این چنینی حرف خاصی را برای گفتن ندارد. اما از سویی دیگر، آسنا با داشتن برخی ویژگی ها می تواند تا گزینه ای منطقی برای آفرود باشد و در کنار آن، استهلاک کمی را در میان مدت و طولانی مدت داشته باشد.

با وجود این که، آسنا بیش ترین فاصله محوری و قابلیت حمل بار را میان رقبا دارد، اما به لطف ارتفاع بیش تر از سطح زمین می تواند از پس مسیرهای ناهموار برآید و در کنار آن، سواری نرم تری نسبت به رقبا را برای سرنشینان داشته باشد. همچنین وجود قفل دیفرانسیل اتوماتیک سبب شده است در مسیرهای سخت، این پیکاپ مونتاژی عملکرد خوبی داشته باشد و کم ترین هرزگردی در بخش های سخت آفرودی را به نمایش بگذارد. شاسی با قابلیت پیچشی عرضی از ویژگی های خوب آسنا دنده ای است که در آفرودها و مسیرها ناهموار می تواند عملکرد منطقی را داشته باشد. همچنین تهویه به نسبت قوی این پیکاپ آمیکو، سبب می شود در فشارهای سنگین هم خنکی خوبی در هوای گرم به داخل کابین منتقل شود.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: علیرضا پاداش / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.