یکی از منحصر به فردترین خودروهای تاریخ فراری به فروش خواهد رسید

یکی از منحصر به فردترین خودروهای تاریخ فراری به فروش خواهد رسید
در تاریخ کمپانی ” فراری ” می توان از نمونه ۲۷۵ GTB به عنوان یکی از جذاب ترین و مدرن ترین خودروهای دوران خود یاد کرد. بدنه زیبا، موتور پر قدرت و از همه مهم تر شاسی پیشرفته در زمان خود، ۲۷۵ GTB را امروز به یکی از خواستنی ترین خودروهای کلاسیک فراری تبدیل کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودرویی که امروز درباره آن صحبت خواهیم کرد، نخستین نمونه ساخته شده از فراری ۲۷۵ GTB است که در واقع یک خودروی رالی محسوب می شود! در واقع یکی از پر افتخارترین خودروهای فراری در ابتدا برای شرکت در مسابقه رالی ساخته شده، نمونه اولیه فراری با رنگ زرد، در مسابقه رالی مونته کارلوی سال ۱۹۶۶ در میان برف و گل جولان داده است.

یکی از منحصر به فردترین خودروهای تاریخ فراری به فروش خواهد رسید
پس از معرفی فراری ۲۵۰ GT SWB برلینتا، نمونه ۲۷۵ GTB با دو تغییر بزرگ معرفی شد. این تغییرهای مهم در کسب عنوان های قهرمانی این خودرو تأثیر بسزایی داشتند. در فراری ۲۷۵ GTB برای نخستین بار از شاسی عقب جداگانه و انتقال دهنده به محور عقب استفاده شده بود. همچنین این نوع از سیستم چینش شاسی و دیفرانسیل برای اولین بار در خودروهای شهری فراری استفاده می شد. موتور ۱۲ سیلندر ۲۷۵ نسبت به نمونه ۲۵۰، افزایش حجم را تجربه کرده بود و از ۳ لیتر به ۳٫۳ لیتر رسیده بود. ۲ میل سوپاپ در هر سر سیلندر به همراه ۶ کاربراتور وبر، قدرتی نزدیک به ۳۰۰ اسب بخار را تولید می کرد که برای خودروی سبک وزن ۲۷۵ GTB بسیار قابل تحسین بود.

فراری ۲۷۵ GTB پروتوتایپ با شماره شاسی ۰۶۰۰۳ امروز به عنوان پدر تمامی مدل های ۲۷۵ شناخته می شود. این خودرو در سال ۱۹۶۴ با دماغه ای کوتاه توسط فراری ساخته شد و تا پاییز سال ۱۹۶۵ به عنوان خودروی تست توسط فراری به کار گرفته شد. در طول مراحل تست، شماره شاسی ۰۶۰۰۳ به روز رسانی شد و دماغه کوتاه جای خود را به دماغه بلندی داد که بعدها در
نمونه های شهری نیز از آن استفاده شد. این خودرو در سال ۱۹۶۶ به صورت شخصی و با پشتیبانی تیم ” اسکودریا ” وارد مسابقه رالی مونته کارلو شد. وظیفه تاخت و تاز این فراری جذاب در آن زمان به ” جورجیو پیانتا ” سپرده شد.

یکی از منحصر به فردترین خودروهای تاریخ فراری به فروش خواهد رسید
در سال ۱۹۹۱ پیانتا در مصاحبه با مجله ” دنیای فراری ” این گونه شرح داد: ” زیباترین خاطره زندگی من. این خودرو در آن زمان، هم در برف و هم در جاده به صورت خارق العاده ای تنظیم شده بود. من نمی توانم هیچ نکته منفی ای را در رابطه با این خودرو به یاد بیاورم. ترمزها عالی بود، تیونینگ بی نظیر بود و اکنون می توانم پس از تجربه های فراوان ام با تیم آبارث بگویم، فراری بهتر از این نمی توانست کار کند. ”


اما این خودرو به دلیل نقص فنی در انتقال قدرت نتوانست مسابقه آن سال را به پایان برساند. پس از آن ۲۷۵ GTB چند دست چرخید تا به مالک کنونی اش در سال ۱۹۹۴ فروخته شد. این خودرو در این ۲۵ سال در دید عموم ظاهر نشده و به یک خواب زمستانی عمیق فرو رفته بود، اما اکنون به لطف متخصصان حراجی Gooding & Company، این خودرو بازسازی خواهد شد.

یکی از منحصر به فردترین خودروهای تاریخ فراری به فروش خواهد رسید
به گفته مکانیک ها خودرو به یک بازسازی فنی جزیی نیاز خواهد داشت. همچنین رنگ بدنه که در مقطعی به قرمز تغییر رنگ داده بود، به رنگ زرد اصلی باز گردانده می شود. مسئولان حراجی برای این خودرو قیمتی بین ۶ تا ۸ میلیون دلار را در نظر گرفته اند. نمونه های شهری فراری ۲۷۵ GTB اکنون میانگین قیمتی نزدیک به ۲٫۱ میلیون دلار دارند، اما نمونه های اولیه به خصوص با تاریخچه مسابقه ای همیشه گران تر هستند.

گران ترین فراری ۲۷۵ GTB فروخته شده در تاریخ یک نمونه GTB/C Speciale طوسی رنگ مدل ۱۹۶۴ بود که در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۲۶٫۴ میلیون دلار فروخته شد. فراری پروتوتایپ ۲۷۵ GTB زرد رنگ تا چندی بعد در حراجی Gooding & Company’s Scottsdale auction به نمایش در خواهد آمد.
یکی از منحصر به فردترین خودروهای تاریخ فراری به فروش خواهد رسید

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.