آغاز تولید شاسی بلند آفرودی جدید در ایران + تصاویر

یواز پاتریوت

با توجه به اطلاعات رسیده، فرایند تولید یک شاسی بلند آفرودی جدید در ایران آغاز گردیده و به احتمال زیاد از پاییز ۹۹، عرضه این خودرو آغاز خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، نشان روسی «یواز» یا «یو.اِی.زِد) (UAZ) که در سال ۱۳۹۵ به نمایشگاه خودروی تهران آمد و برنامه حضور خود را در ایران اعلام نمود، حالا به مرحله تولید انبوه در کشور رسیده و گویا قرار است تا یکی از خودروسازان بخش خصوصی، مونتاژ این شاسی بلند را آغاز کند. آن طور که گفته می شود، شرکت «سروش دیزل مبنا» نماینده رسمی یواز در ایران شده و برنامه تولید خودروهای شاسی مستقل این نشان روسی را پیش گرفته است. این شرکت پیش از این در جایگاه نماینده محصولات دیزلی هیوندای در ایران فعالیت می کرد.

منابع خبری می گویند که در گام نخست، یواز پاتریوت در جایگاه یک محصول آفرودی و خانوادگی به بازار می آید و به احتمال زیاد، نسخه اتوماتیک آن در ایران مونتاژ می شود. البته که قابلیت های شاسی این رده از محصولات یواز، این امکان را فراهم ساخته تا نسخه های پیکاپ هم بر روی پلتفرم این خودرو قابل ارائه باشند.

یواز پاتریوت

معرفی یواز پاتریوت سروش دیزل

نسل فعلی یواز پاتریوت سبک خاصی از شاسی بلند را ارائه می دهد. طراحی ظاهری این خودرو به گونه ای است که در ظاهر این خودرو به نظر باریک می آید. طرح کلی V در جلو پنجره و در امتداد چراغ ها شکل تازه ای را در این خودرو ایجاد کرده است. در قسمت زیر کاسه چراغ های جلو، چراغ های روشنایی روز را داریم که امتداد طرح جلوپنجره را ادامه می دهد. مه شکن ها در گوشه های سپر بصورت گرد و با حاشیه مشکی رنگ طراحی شده اند و خطوط طراحی در کل پیچیدگی خاصی ندارند و سبک ساده ای را دنبال می کنند. در طراحی عقب و کنار سبک طراحی در شاسی بلند های ژاپنی در دهه های پیشین را می بینیم و سبک طراحی کنار و عقب این خودرو چندان مدرن نیست.
سیستم تعلیق در یواز پاتریوت به گونه ای طراحی شده که این خودرو پایداری خوبی را در عقب داشته باشد و با استناد به تست های انجام شده در کشور هایی که این خودرو در آن ها به فروش می رسد، می توان گفت سیستم تعلیق این خودرو در مسیر های سخت و آفرودی نمره قبولی را می گیرد. بر اساس اطلاعات موجود،نسل جدید پاتریوت در سیستم انتقال قدرت و پیشرانه از قطعات جدیدی بهره می برد که باعث شده این شاسی بلند کمترین میزان استهلاک را داشته باشد.
یواز پاتریوت در بازار های مختلف با دو پیشرانه دیزل و بنزینی عرضه می شود. پیشرانه بنزینی در این خودرو خروجی ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتون متر گشتاور را دارد. موتور دیزلی این خودرو هم ۲٫۲ لیتر حجم دارد و خروجی ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتون متر گشتاور را ارائه می دهد. قدرت این پیشرانه ها توسط جعبه دنده ۵ دنده دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک (ساخت شرکت پانچ) به چرخ ها منتقل می شود. انتظار می رود که این خودرو در ایران با موتور بنزینی ۲٫۷ لیتری و با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک در ایران مونتاژ شود و با توجه به شاسی مستقل در این خودرو باید گفت با یک شاسی بلند واقعی طرف هستیم که سیستم چهارچرخ محرک دارد و می توان با آن از مسیر های آفرودی گذشت.پس به نوعی در کلاس خودش به عنوان خودروی صفر رقیبی ندارد.
انتظار می رود یواز پاتریوت در ایران به امکانات و آپشن های زیر مجهز باشد:
گرمکن صندلی های جلو
یخ زدای شیشه جلو و برف پاک کن
گرمکن فرمان
سیستم چهارچرخ محرک با قابلیت تنظیم دیفرانسیل
سنسور پارک جلو و عقب
چراغ روشنایی روز
دو ایربگ جلو
راهنمای پارک
سیستم کنترل پایداری
سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی
سیستم کنترل حرکت در سراشیبی
کروز کنترل
محدود کننده سرعت و…

پایگاه خبری اسب بخار

محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.