گَک ترامپچی GA8 فیس لیفت به بازار چین آمد

گَک ترامپچی GA8

کمپانی «گک»، که به عنوان یکی از قدرت های تولید خودرو در چین شناخته می شود، به تازگی نسخه فیس لیفت “GA8” را به بازار چین عرضه کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در این خودرو سبک جدید طراحی خانواده محصولات گک دیده می شود و افزون بر تغییرات در طراحی ظاهری این خودرو، به‌روزرسانی هایی در قسمت پیشرانه و عملکرد این خودرو صورت گرفته است. نسخه فیس لیفت گک GA8 در چهار تیپ مختلف و در رده قیمتی ۱۵۶ هزار تا ۲۲۶ هزار یوان یا ۲۲ هزار تا ۳۲ هزار دلار قیمت گذاری می شود. پس از یک فیس لیفت متوسط پس از ۴ سال از اولین عرضه، حالا این خودرو به عنوان پرچم دار سدان های گک در خط تولید این کمپانی تولید می شود.

مدیران 777 مدیران 777
گَک ترامپچی GA8

همان طور که گفته شد گک GA8 فیس لیفت زبان طراحی جدید خودروهای این کمپانی را دارد و با تغییراتی مناسب به عنوان یک سدان مدرن و خانوادگی شناخته می شود. در قسمت جلوی خودرو این خودرو جلوپنجره ای با طرح هشت ضلعی و بزرگ قرار گرفته که با خطوط افقی کرومی در زمینه مشکی طرح جذابی دارد و نشان گک با اندازه ای نسبتاً بزرگ در وسط این جلوپنجره قرار می گیرد. چراغ های جلو به صورت باریک و کشیده طراحی شده اند و این بار به صورت تمام ال ای دی ماتریسی و اتوماتیک عمل می کنند و چراغ های روز به صورت دو خط در بالا و پایین این چراغ با طرح L طراحی شده اند.

گَک ترامپچی GA8

در عقب خودرو، خطوط طراحی روندی که در جلو دیده می شد را دنبال می کنند. چراغ های عقب به صورت کشیده و به صورت تمام ال ای دی طراحی شده اند و خطی کرومی دو چراغ عقب را به هم متصل می کند. در طراحی عقب این خودرو شباهت هایی به طراحی سدان های «لکسوس» دیده می شود، در حالی که، خطوط طراحی جلو را می توان به «آئودی» شبیه دانست. مه شکن های این خودرو در قسمت پایین سپر به صورت خطی قرار گرفته اند و خطی کرومی از زیر آن ها به صورت کشیده در طول سپر قرار گرفته است و خروجی های دوگانه اگزوز به صورت مستطیلی در پایین مه شکن ها قرار گرفته اند.

گَک ترامپچی GA8

درون خودرو طراحی مدرن و کیفیت مواد مرغوب را می بینیم که به خوبی حس یک سدان لوکس را منتقل می کند. در کامل ترین نسخه صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و در کنار آن جلوآمپر تمام دیجیتال را داریم که اطلاعات خودرو و سفر را نمایش می دهد. آپسن و امکانات این خودرو در کامل ترین نسخه به شرح زیر است:

ترمز پارک برقی
شش کیسه هوای ده نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
کروزکنترل هوشمند
سامانه پیشگیری از تصادف
رادار خطی و نقطه کور
تهویه اتوماتیک
گرم کن صندلی های جلو
و…
گَک ترامپچی GA8

گک GA8 به پیشرانه ۲ لیتری جدید و توربو مجهز است که عملکرد سیلندرهای پرفشار و پاشش مستقیم سوخت در این خودرو باعث می شود قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر را تولید کند. قدرت این موتور توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن به چرخ های جلو منتقل می شود.

گَک ترامپچی GA8

پیش از اعمال دوباره تحریم ها، مدل GS8 تحت تست های فنی در جاده های ایران قرار گرفت و می توانست اولین خودروی چینی باشد که کیفیت بالاتر و قیمت بالاتر را ارائه می دهد، اما پس از گذشت زمان و اعمال دوباره تحریم ها حضور این برند در ایران به همان تست های جاده ای ختم شد و این نشان هیچ وقت پا به بازار ایران نگذاشت. در شرایط کنونی ایران می توان گفت که حضور خودروهای چینی در بازار ما محتمل تر است، پس باید دید در آینده خودروهای گک به ایران می آیند یا خیر.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.