انتشار تصاویر جاسوسی از گک ترامپچی GS8S

گک ترامپچی GS8S

به تازگی تصاویر جاسوسی از «گک ترامپچی GS8S» در رسانه های چینی منتشر شده است.خودرویی که طراحی مشابه GS8 را دارد و تغییرات اندکی را پذیرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در مورد طراحی نمای بیرونی این خودرو باید گفت تغییرات در طراحی جلوپنجره مشهود است و شکل کلی جلوپنجره جذاب تر و مدرن تر از نسخه معمولی، یعنی GS8، شده است. جلوپنجره در GS8 با خطوط پهن افقی طراحی شده بود اما در GS8S خطوط آبشاری عمودی و کرومی طرح کلی را تشکیل داده اند. همچنین سپر با حفظ طراحی کلی، تغییراتی جزئی داشته است. برای مثال ورودی هوا در پایین سپر تغییر شکل داشته و در پایین جلوپنجره هم تغییراتی می بینیم و جلوپنجره به شکلی کشیده تر بخشی از سپر را در برگرفته است. در جلو تغییر دیگری را نمی بینیم اما همین تغییرات ذکرشده، ظاهری قدرتمندتر و خشن تر به خودرو داده است.

در طراحی نمای عقب خودرو تغییرات کم تر است و تنها محدود به سپر می شود. سپر شکلی برجسته تر دارد و قسمت نقره ای رنگ در سپر جدید کشیده تر شده است. اما به طور کلی باید گفت تغییرات چشمگیری در این خودرو ایجاد نشده و از نظر ظاهری تقریباً با همان نسخه معمولی اما کمی جذاب تر طرف هستیم.

گک ترامپچی GS8S

این خودرو ۴۷۴۰ میلی متر طول، ۱۹۱۰ میلی متر عرض و ۱۷۷۵ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو ۲۷۲۰ میلی متر است. با مقایسه این ابعاد با نسخه GS8، می توان گفت نسخه جدید کمی کوچک تر شده است. گک ترامپچی GS8 تنها به موتور ۲  لیتری توربو ۲۰۱ اسب بخار با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر مجهز بود و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک آن توان خودرو را به چهار چرخ خودرو می رساند، اما زیر کاپوت گک ترامپچی GS8S یک موتور ۲ لیتری توربو قرار دارد که می تواند قدرت حداکثری ۲۵۲ اسب بخار را داشته باشد و قدرت این پیشرانه توسط جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک آیسین به چرخ ها منتقل می شود.

در نظر داشته باشید که خودروهای گک ترامپچی به هیچ وجه محصولات ارزان قیمتی نیستند. این نشان تجاری چینی به عنوان یکی از باکیفیت ترین خودروسازان شناخته می شود که در بحث انتخاب متریال به کار رفته در خودرو، حساسیت بالایی دارد. برای همین در اکثر کلاس های خودرویی، محصولات ترامپچی گران ترین میان رقبای چینی هستند و گاهی قیمت شان از محصولات کره ای هم بالاتر است. گک ترامپچی GS8 خودرویی است که در نسخه فول آپشن قیمتی حدود ۳۸ هزار دلار را دارد.

گک ترامپچی GS8S

پیش از اعمال دوباره تحریم ها، مدل GS8 تحت تست های فنی در جاده های ایران قرار گرفت و می توانست اولین خودروی چینی باشد که کیفیت بالاتر و قیمت بالاتر را ارائه می دهد، اما پس از گذشت زمان و اعمال دوباره تحریم ها حضور این برند در ایران به همان تست های جاده ای ختم شد و این نشان هیچ وقت پا به بازار ایران نگذاشت. در شرایط کنونی ایران می توان گفت که حضور خودروهای چینی در بازار ما محتمل تر است، پس باید دید در آینده خودروهای گک به ایران می آیند یا خیر.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.