معرفی خودروی کوچک و برقی جدید گریت وال

گریت وال ORA R2

به تازگی کمپانی چینی «گریت وال» از خودروی کوچک برقی خود با نام “ORA R2” پرده برداشته است که جدیدترین محصول برقی این کمپانی محسوب می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدل ORA R2 در واقع طراحی مینی خودرو ORA R1 را ادامه می دهد و روی پلتفرم جدید محصولات جدید و برقی گریت وال با نام ME ساخته شده است. همان طور که گفته شد مدل R2 سبک طراحی دیده شده در R1 را ادامه می دهد، اما بسیار مدرن تر و زیباتر طراحی شده و همچنین R2  از نظر ابعاد از R1 بزرگ تر شده است. بنا بر اطلاعات رسمی منتشرشده نام نهایی این مدل احتمالاً نام یک حیوان خواهد بود و R2 کد کارخانه این محصول باقی می ماند. اخیراً در آخرین محصول گریت وال با نشان «هاوال» شاهد آن بودیم که این کمپانی نام “Big Dog”، به معنای سگ بزرگ، را برای این محصول در نظر گرفت. گویا این سبکِ جدید کمپانی برای نام گذاری محصولاتش است و باید دید نام چه حیوانی برای ORA R2 در نظر گرفته می شود.

گریت وال ORA R2

بر اساس اطلاعات منتشرشده این خودرو ۳۶۲۵ میلی متر طول، ۱۶۶۰ میلی متر عرض و ۱۵۳۰ میلی متر ارتفاع دارد و با فاصله محوری ۲۴۹۰ میلی متری در رده خودروهای کوچک برقی قرار می گیرد. در جلو این خودرو طراحی مدرن و در عین حال ساده ای را می بینیم. در قسمت پایین سپر طرح شبکه ای جلوپنجره را می بینیم و در قسمت بالای آن نشان “ORA” قرار گرفته است. چراغ های جلو و مه شکن ها طراحی کشیده و بیضی شکل دارند و ورودی شارژ این خودرو در قسمت گلگیر جلو قرار دارد.

گریت وال ORA R2

وقتی مدل R2 را از نمای کناری بررسی می کنیم متوجه نکته ای جالب خواهیم شد؛ امتداد بدنه پس از درها بسیار کوتاه است. به عبارت دیگر، بیش تر ابعاد این خودرو را اتاق آن تشکیل داده است. در واقع گریت وال سعی کرده ابعاد اجزای دیگر این خودرو را کاهش دهد تا بتواند فضای داخلی بیش تری را فراهم کند. مدل R2 طراحی مکعبی دارد، در حالی که، در مدل R1 طراحی نسبتاً کروی بود. در تصاویر رسمی و جدید این خودرو رینگ های تراش خورده دورنگ و آلومینیومی دیده می شود، اما در تصاویری که قبل تر از این خودرو منتشر شده بود رینگ های بسته را دیده بودیم. پس احتمالاً این خودرو با رینگ های متفاوتی عرضه خواهد شد. طراحی در عقب خودرو مثل دیگر اجزا بسیار ساده انجام شده و دو خط قرمزرنگ که در بالا و پایین شیشه عقب به سبکی مدرن قرار گرفته اند چراغ ترمز را تشکیل می دهند. سپر عقب همانند سپر جلو طراحی ساده ای دارد و مه شکن ها در دو گوشه سپر و قسمت پایین قرار گرفته اند.

گریت وال ORA R2

هنوز تصاویر رسمی از طراحی داخلی این خودرو منتشر نشده است، اما، براساس تصاویری که پیش از این منتشر شده بود، در داخل این خودرو دو صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر را تشکیل می دهند و تعویض دنده با انتخابگر دایره ای دنده انجام می شود. در تصاویر جاسوسی‌ای که تا امروز از این خودرو دیده بودیم، طراحی داخلی همانند طراحی بیرونی این خودرو ساده و مدرن انجام شده و این خودرو از نظر امکانات در رده نسبتاً بالایی قرار می گیرد. مدل R2 به پیشرانه برقی CATL مجهز است که نهایت قدرت ۴۸ اسب بخار را دارد و پیمایش این خودرو با هربار شارژ حدود ۳۵۰ کیلومتر خواهد بود.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.