کارلوس ساینز به فراری و ریکاردو به مک لارن پیوست

فرمول 1

پس از اعلام رسمی جدایی «سباستین وتل» از تیم «فراری» در پایان فصل ۲۰۲۰ فرمول ۱، اکنون جانشین وی و تیم جدید «دنیل ریکاردو» نیز مشخص شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چند روز پیش، شایعه پایان کار وتل و تیم فراری از سوی رسانه های محلی ایتالیا به اوج خود رسید. طولی نکشید که این خبر توسط تیم فراری نیز تأیید شد. در دنیای فرمول ۱ با اعلام جدایی یک راننده مطرح همچون سباستین وتل، تغییر و تحولات دومینوواری شکل می گیرد و راننده ها با تیم های جدید قرارداد امضا می کنند.

فرمول 1

بدین ترتیب، با اعلام رسمی تیم های فراری و «مک لارن»، کارلوس ساینز راننده کنونی تیم مک لارن در پایان فصل به فراری می پیوندد. ساینز و «شارل لکرک»، در کنار یکدیگر، یکی از جوان ترین زوج های تاریخ فرمول ۱ را تشکیل خواهند داد. از سویی دیگر، دنیل ریکاردو، که فصل قبل را در تیم «رنو» سپری کرد، جانشین کارلوس ساینز در تیم مک لارن می شود تا با «لندو نوریس» ۱۹ ساله هم‌تیمی شود.

ریکاردوی ۳۰ ساله یکی از بااستعدادترین راننده های کنونی فرمول ۱ محسوب می شود که به سبقت های خارق العاده مشهور است. زوج او و لندو نوریس جوان به همراه پیشرانه جدید «مرسدس بنز»، که جایگزین پیشرانه رنو می شود، در فصل ۲۰۲۱ نتایج جالبی را برای مک لارن رقم خواهد زد.

در این میان، سباستین وتل پرافتخار، با کسب ۴ قهرمانی جهان در کارنامه خود، هنوز بدون تیم باقی مانده است. بر پایه گزارش ها او پیشنهاد تیم مک لارن را رد کرده و منتظر پیشنهادهای بهتر است. با این تفاسیر، دو گزینه پیش روی وتل خواهد بود که باید منتظر آن بماند.

اولی جانشینی دنیل ریکاردو در تیم رنو و دومی هم‌تیمی شدن با «لوئیس همیلتون» در تیم مرسدس بنز و جانشینی «ولتری بوتاس» فنلاندی. اگر سباستین وتل نتواند صندلی دلخواه خود را برای فصل ۲۰۲۱ کسب نماید، احتمالاً باید به صورت موقت یا دائم با مسابقات فرمول ۱ خداحافظی کند. اتفاقی که، با درنظر گرفتن ۳۲ سال سن و استعداد وتل، برای علاقه مندان به دنیای فرمول ۱ چندان خوشایند نیست.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.