پیکاپ X7، شوخی طراحان با ب ام و

پیکاپ X7، شوخی طراحان با ب ام و
ماه های آغازی سال ۲۰۱۸ این امید را ایجاد کرد که ب ام و در حال طراحی یک خودروی پیکاپ اختصاصی با برند خود است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طرف داران این برند آلمانی، اشتیاق و علاقه خود به وجود پیکاپ ب ام و را با خلق رندرهای گرافیکی از این خودرو، نشان می دادند. سهم فروش ۱۵ درصدی مرسدس بنز X Class از بازار پیکاپ های قاره اقیانوسیه نیز در ایجاد این حس تمایل به رقابت، بی تأثیر نبوده است. اگرچه در ابتدای این ماه بود که ب ام و برای چندمین بار، به طور رسمی اعلام کرد که قصد ورود به بازار خودروهای کار و تجاری را ندارد زیرا چنین اقدامی مستلزم سرمایه گذاری زیاد و ریسک بالا است. شاید پیکاپی با لوگوی ب ام و تنها در بازارهایی همچون آمریکای شمالی و استرالیا بتواند خوش فروش ظاهر شود.
با جمع بندی موارد گفته شده، به نظر می آید که احتمال تولید پیکاپ توسط ب ام و نزدیک به صفر است. البته این بدان معنا نیست که ما نتوانیم از قوه خلاقیت خود استفاده کنیم و پیکاپی خیالی بر اساس ب ام و X7 جدید در ذهن خود ترسیم کنیم! بله این حاصل شوخی کاربران دنیای مجازی با جدید ترین شاسی بلند باواریایی هاست! ایده ای که فقط جنبه سرگرمی ( fun ) دارد و احتمال عملی شدن آن در حد بارش پول از آسمان است!
این رندر از سوی X-Tomi Design منتشر شده است. یک طراح خودرو با کارهای متفاوت. هیچ فرد عاقلی مضحک بودن این طرح را انکار نمی کند اما با این وجود، تمام تناسب های لازم برای یک پیکاپ در آن رعایت شده است! پس شاید چندان هم تمسخر آمیز به نظر نیاید. در دنیای امروزی خودروسازی، هیچ ایرادی ندارد که یک پیکاپ لوکس و بزرگ، با موتور V8 روی خط تولید برود و حتا ساخت ب ام و باشد. در حقیقت اگر چنین پیکاپی روی پلت فرم X7 تولید شود، می تواند خودروی توانمندی از آب در آید. چرا که سیستم xDrive ب ام و که در حال حاضر روی X7 به کار گرفته می شود، از پیشرفته ترین سیستم های AWD موجود در بازار است. اگرچه باید گفت طراحی و تولید پیکاپ ها، فقط به یک سیستم چهار چرخ محرک خوب محدود نمی شود.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.