ویژگی های ام وی ام X33S AT Sport اعلام شد + تصاویر

ام وی ام X33S AT Sport

به تازگی شرکت «مدیران خودرو» برخی تصاویر و اطلاعات «ام وی ام X33S AT Sport» را روی وبسایت خود قرار داده است. آن طور که مشخص است، این شرکت برنامه دارد تا فیس لیفت X33S را تا پایان تیر ماه به صورت رسمی وارد بازار کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ ام وی ام X33 همان چری تیگو ۳ بازار چین و بسیاری از کشورهای در حال توسعه است. این خودرو با اولین ظاهر خود در خط تولید مدیران خودرو مونتاژ شده و امروز پس از سال ها قرار است تا نسخه جدید آن بر مبنای همان پلتفرم و اصول گذشته، در منطقه ویژه تجاری ارگ جدید تولید شود. با وجود اینکه نسخه های مختلفی از X33 در بازار ایران وجود دارد، اما بدون شک بیشترین فروش این کراس اوور اقتصادی (ارزان قیمت در بازار جهانی!) مربوط به نسخه X33S است و احتمال داده می شود که فیس لیفت جدید X33 نیز بتواند تا دوباره فروش خوبی را برای نشان MVM داشته باشد.

ام وی ام X33S موجود در بازار کشور به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر مجهز است. این توان از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلوی این کراس اوور چینی منتقل می شود. جعبه دنده یکپارچه MVM X33S این قابلیت را به راننده می دهد تا به صورت مصنوعی تعویض دنده تیپ ترونیک را در این خودرو تجربه کند. با توجه به ابعاد خودرو و فضای کابین، شرایط فروش متنوع، طراحی ظاهری و برخی موارد دیگر شاهد هستیم که بسیاری از خانواده های ایرانی این کراس اوور مونتاژی را برای استفاده انتخاب کرده اند. اما در این بین برخی مالکان به خاطر جعبه دنده نه چندان پیشرفته، پیشرانه نه چندان قدرتمند، نبود امکانات ایمنی به روز و صدای زیاد پیشرانه در دورهای بالا و شتابگیری نقدهایی را به X33S وارد می دانند.

ام وی ام X33S AT Sport

با توجه به اینکه تیگو ۳ یکی از پرسودترین محصولات کمپانی چری است و توانسته تا با کمترین تغییرات بر روی این کراس اوور، فروش بالایی را در بازار کشورهای در حال توسعه برای این خودرو تجربه کند، می بینیم که مهندسان چری دوباره به جای تغییر نسل بر روی تیگو ۳، فیس لیفتی را برای این خودرو در نظر گرفته اند. فیس لیفتی که با کمترین تغییرات نسبت به نمونه قبلی انجام شده و با حفظ اکثر قالب های بدنه و کابین توانسته است تا الگوی جدید چری را در بخش جلوی خودرو پیاده کند. با کمی دقت مشخص است که کاسه چراغ جلو و چراغ روشنایی روز در بحث قالب تفاوتی را ام وی ام X33S ندارند و تا تغییر زوایای سپر باعث شده تا ظاهر کلی X33S AT Sport در بخش جلو متفاوت از قبل باشد. در این بین مدیران خودرو هم برنامه دارد تا چهارمین نسخه چری تیگو ۳ را با نام ام وی ام X33S جدید به بازار کشور عرضه کند و نسبت به گذشته ارتقاهای فنی و امکاناتی را برای این کراس اوور پرفروشش در نظر گرفته است.

چری تیگو ۳ فیس لیفت (فاز۴) یا همان ام وی ام X33 جدید در بازار کشورهایی چون روسیه، چین، پِرو و… با مشخصات فنی مختلفی عرضه می شوند. با این حال هنوز مشخص نیست که مدیران خودرو کدام پیشرانه را برای X33 جدید در نظر گرفته است. برخی می گویند که این شرکت خودروساز بخش خصوصی همچنان از پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی ۱۳۹ اسب بخار در این کراس اوور چینی استفاده خواهد کرد. از سویی برخی می گویند که با توجه به تست های فنی انجام شده در سال ۱۳۹۷، این احتمال وجود دارد که ام وی ام X33S جدید با پیشرانه توربو ۱٫۵ لیتری به بازار بیاید.

با وجود اینکه هنوز به صورت رسمی پیشرانه ای برای این خودرو معرفی نشده است، اما در کاتالوگ اولیه MVM X33S جدید می بینیم که به جای جعبه دنده اتوماتیک CVT، به جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک اشاره شده است. به عبارت ساده تر احتمالا مدیران خودرو دیگر برنامه ای برای استفاده از جعبه دنده CVT قدیمی چری در این خودرو ندارد و جعبه دنده AT پنج سرعته ای را برای آن در نظر گرفته است. همچنین با توجه به اطلاعات اولیه، همچنان این خودرو با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی به بازار خواهد آمد.

در بحث امکانات و ویژگی های ام وی ام X33S جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلو پنجره و سپر جلوی جدید

چراغ روشنایی روز

رینگ های ۱۷ اینچی جدید

غربیلک فرمان جدید

تزئینات جدید کابین

فرمان کمکی برقی

سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی

سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

دو کیسه هوا

سانروف

تریم داخلی چرم مصنوعی

گرمکن صندلی های جلو

کروز کنترل

نمایشگر لمسی

سنسور پارک و دوربین عقب

سنسور نور

تهویه مطبوع اتوماتیک

آینه ها و شیشه های برقی

بلوتوث و…

با توجه به اطلاعات اولیه مشخص است که ام وی ام X33 جدید به خاطر اضافه شدن شاخصه هایی چون سامانه کنترل پایداری، سطح ایمنی بالاتری را نسبت به نسخه های قبلی در بازار ایران دارد. اما در آخرین بررسی از ایمنی سازه چری تیگو ۳ در سال ۲۰۱۹ توسط موسسه «آداک» شاهد بودیم که این کراس اوور چینی در بحث ایمنی سرنشینان بزرگسال در تصادف های از رو به رو، صفر ستاره ایمنی را کسب کرده و سطح ایمنی کودکان نیز در شرایط مشابه یک ستاره ایمنی اعلام شده است. با توجه به اینکه کمپانی چری نسخه چهارم تیگو ۳ را به عنوان یک فیس لیفت بر اساس اصول سازه نسخه سوم معرفی کرده و الگوی اتصال قطعات در این خودرو همچنان مانند گذشته است، باید منتظر باشیم و ببینیم که در بررسی های جدید ایمنی، ام وی ام X33S AT Sport با توجه به تغییرات استانداردهای ایمنی در تصادف ها چه امتیازی را دریافت می کند؟

شما مخاطبان اسب بخار می توانید با کلیک بر روی لینک، ویدیوی تست و بررسی ام وی ام X33S را تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.