هیبریدی های جدید ب ام و امسال از راه می رسند

ب ام و X4

پس از بازبینی های انجام شده در قوانین زیست محیطی و آلایندگی خودروها در سال ۲۰۰۷، بسیاری از خودروسازان به سمت سبز شدن و الکتریکی سازی پیش رفتند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

«ب ام و» نیز جدا از این قاعده نبود و برنامه های جدیدی برای پاک شدن تعریف کرد. اما خبرها حکایت از جدیدترین دستاوردهای پاک ب ام و برای بازار خودرو دارند. ۵۲۰d دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک، نسخه های هیبرید مدل های ۳۲۰d، ۳۲۰d xDrive و M340d xDrive در دو نسخه واگن و سدان و در نهایت، کراس اوورهای هیبریدی X3 و X4 با سامانه xDrive 20d که همگی این محصولات در بهار امسال به بازار می آیند.

سه خودروی نام برده شباهتی به ۵۲۰d ندارند، اما SUVهای بزرگ X5 و X6، که در نسخه های xDrive 40d در ابتدای امسال معرفی شدند، همچون ۵۲۰d از تکنولوژی ۴۸ ولتی برخوردارند. تمام این تلاش ها در جهت سخت گیری بیش تر اتحادیه اروپا به قوانین زیست محیطی شکل گرفته اند. ب ام و اکنون در مسیر کاهش تولید CO2 قرار گرفته است و موفق شده نسبت به ۱۳ سال گذشته محصولاتی بسازد که ۴۰ درصد دی اکسید کربن کم تری تولید می کنند. ب ام و اطمینان دارد محصولات پاک جدید این شرکت نه تنها به آسانی استانداردهای جدید اروپا را پاس می کنند، بلکه با بالاترین نمره ها از این آزمون ها بیرون می آیند.

شایان توجه است که ب ام و اعلام کرده فقط در سال ۲۰۲۰، آلایندگی خودروهای ب ام و نسبت به سال گذشته، یعنی ۲۰۱۹، کاهش ۲۰ درصدی را به خود دیده است. این رکورد به وسیله حضور مدل های پلاگین هیبرید، الکتریکی ها و هیبریدهای معمولی در سبد محصولات ب ام و به دست آمده است. ب ام و این بار بسیار علاقه مند است به ما نشان دهد که سدان جمع و جور سری ۳، با ضریب درگ ۰٫۲۳ Cd، یکی از بهترین های کلاس خودش است. این ضریب بهینه به واسطه بدنه آیرودینامیک و نسل سوم سیستم دریچه های بازشوی جلوپنجره کلیوی ب ام و به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که مدل تمام الکتریکی iX3 هم به زودی، در پایان سال ۲۰۲۰، به بازار جهانی می رسد. این خودرو از چرخ های آیرودینامیک برخوردار است که در مقایسه با X3 استاندارد، ۵ درصد ضریب درگ کم تری دارد و وزن نهایی آن هم نسبت به قبل، ۱۵ درصد سبک تر شده است.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.