هر آن چه باید از نسل جدید فولکس واگن گلف بدانید

فولکس واگن گلف 2020
پس از رونمایی رسمی «فولکس واگن گلف MK8» در شهر ولفسبورگ آلمان، خودروساز آلمانی اکنون تمامی ویژگی های فنی و عکس های نسل جدید گلف را منتشر کرده است. خلاف تمامی نسل های قبلی، گلف MK8 با پنج انتخاب پیشرانه هیبریدی عرضه می شود که دو مدل از آن ها پلاگین هیبریدی خواهند بود. مدل های پلاگین هیبریدی از بسته باتری های ۱۳ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی بهره می برند که در حالت پاک، قادر به طی مسافت ۶۰ کیلومتر خواهند بود.
فولکس واگن گلف 2020
پیش از این که به مشخصات فنی بپردازیم، طراحی و ابعاد نسل جدید فولکس واگن گلف را بررسی می کنیم. گلف جدید دارای ۴٫۲۸۴ طول، ۱٫۷۸۹ عرض و ۱٫۴۵۶ ارتفاع است. فاصله طولی بین محورها (ویل بیس) نیز به ۲٫۶۳۶ میلی متر می رسد. در مقایسه با گلف MK7، نسل جدید بلندتر و کم ارتفاع تر و فاصله طولی بین محورها بیش تر شده است.
فولکس واگن گلف 2020
طراحی گلف‌ MK8 نسبت به نسل قبل پخته تر شده و خطوط تیز کم تری در بدنه دیده می شود. ضریب درگ خودرو نیز اکنون به ۰٫۲۷۵ رسیده است. به طور کلی طراحی نسل جدید گلف از محصولات جدید فولکس واگن پیروی می کند و نوع طراحی خودرو شوکه کننده نیست.
فولکس واگن گلف 2020
کابین و ویژگی های فناورانه
از سویی دیگر کابین خودرو در مقایسه با بدنه آن جذاب تر به نظر می رسد. در قسمت داخلی از ویژگی های فناورانه جدیدی استفاده شده است که خریداران را بیش تر به خود جذب می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به نمایشگر هدآپ آپشنال و واحد اتصال آنلاین (OCU) با بهره مندی از ویژگی های We Connect، eSIM links یکپارچه و We Connect Plus اشاره کرد.
فولکس واگن گلف 2020
به گفته فولکس واگن، نسل جدید گلف در بحث سیستم های کمک راننده در کلاس خود بی رقیب است. این خودرو اکنون می تواند تا سرعتی بیش از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم های کمک راننده را حمایت کند. بدین ترتیب، راننده لازم نیست چنین سرعتی به صورت مداوم کنترل فرمان، پدال گاز و ترمز را دراختیار بگیرد.
فولکس واگن گلف 2020
افزون بر این ها، گلف MK8 به اولین خودروی فولکس واگن تبدیل شده که از ویژگی ارتباط با محیط بهره می برد. در این سیستم، خودرو به وسیله سیستم ارتباط Car2X، تا شعاع ۸۰۰ متری اطلاعات لحظه ای دیگر خودروها و علائم ترافیکی را دریافت می کند. اطلاعات دریافت شده قابلیت اشتراک با دیگر خودروهای دارای سیستم Car2X را نیز دارند. چراغ های LED IQ Light جدید با فناوری تعاملی جدید، ایمن تر شده اند.
فولکس واگن گلف 2020
از دیگر فناوری های کمک راننده می توان به کروزکنترل فعال به همراه سیستم سرعت پیش بینانه، راهنمای جلو، شناسایی ترمزگیری خودروی پیشِ رو در حال دور زدن و سیستم دینامیکی کنترل شاسی اشاره کرد.
ویژگی های خودرو در حالت استاندارد
تمامی مواردی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، بدون هزینه و به صورت استاندارد در نسل جدید فولکس واگن گلف نصب خواهند شد: چراغ های جلو و عقب LED، سیستم استارت بدون کلید، پشت آمپر دیجیتالی و نمایشگر ۸٫۲۵ اینچی سیستم سرگرمی،We Connect و We Connect Plus، فرمان چند حالته، Climatronic (سیستم تهویه خودکار)، راهنمای ماندن در خط، راهنمای خاموش کردن، راهنمای جلو، محافظت از عابرین پیاده به صورت پیش بینانه و فناوری Car2X.
فولکس واگن گلف 2020
از جمله ویژگی های مدل Life spec می توان به رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی، نورپردازی پیش زمینه بدنه (شامل پروژکتور نشان خودرو)، شارژ وایرلس گوشی، نورپردازی پیش زمینه کابین در ۱۰ رنگ، زیردستی مرکزی در جلو و سیستم پارک ParkPilot اشاره کرد. در مدل Style هم ویژگی هایی همچون رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی، تریم کرومی، صندلی های اسپرت، نورپردازی ۳۲ حالته در کابین، چراغ های LED با لامپ های مخصوص پیچ ها، لامپ های هوای نامناسب، چراغ های LED عقب به همراه راهنمای دینامیک، راهنمای مسافرت و راهنمای خط اشاره کرد.
فولکس واگن گلف 2020
مدل R Line هم برای نسل جدید گلف درنظر گرفته شده که از ویژگی هایی همچون رینگ های ۱۷ اینچی سبرینگ، سپرهای مخصوص، تریم مشکی روشن، دیفیوزر عقب، صندلی های اسپرت مخصوص، انتخاب حالت های رانندگی، سقف تیره، دسته دنده آلومینیومی، چرم مزین شده برای فرمان و … بهره می برد. مدل GTE هیبریدی در آخر با ویژگی هایی همچون جلوپنجره متفاوت، سپرهای مخصوص، رینگ های ۱۷ اینچی مخصوص، کالیپرهای قرمز مخصوص، بال عقب روی سقف و رکاب های پهن تر عرضه می شود.
فولکس واگن گلف 2020
درون کابین این مدل نیز صندلی های اسپرت، دکمه استارت مخصوص، پدال های فولادی ضد زنگ و ۳۰ رنگ مختلف برای سیستم روشنایی موجود است. بهترین آپشن موجود برای نمایشگرها، انتخاب دو نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم سرگرمی و پشت آمپر دیجیتالی است که با سیستم مسیریابی حرفه ای عرضه می شوند. در آخر می توان سیستم صوتی ۴۰۰ واتی حرفه ای هارمن کاردون را هم سفارش داد.
فولکس واگن گلف 2020
ویژگی های فنی
تمامی پیشرانه های دیزلی و بنزینی گلف MK8 از نوع توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت هستند و قدرتی بین ۸۸ تا ۲۹۵ اسب بخار تولید می کنند. همزمان، جعبه دنده ۶ دنده دستی جدیدی هم برای این خودرو درنظر گرفته شده که روی مدل های دیفرانسیل جلو عرضه شده و مصرف بنزین را کاهش می دهد.
فولکس واگن گلف 2020
پیشرانه های بنزینی TSI در هنگام معرفی در ۴ مدل عرضه می شوند. قدرت این پیشرانه ها به ترتیب ۸۸، ۱۰۸، ۱۲۸ و ۱۴۸ اسب بخار است. مدل های ۸۸ و ۱۰۸ اسب بخار از نوع ۱ لیتری ۳ سیلندر هستند. پیشرانه های ۱۲۸ و ۱۴۸ اسب بخاری هم ۱٫۵ لیتر حجم دارند. از پیشرانه ۱۰۸ اسب بخاری به بالاتر، امکان سفارش سامانه هیبریدی ۴۸ ولتی و جعبه دنده دوکلاچه نیز وجود دارد.
فولکس واگن گلف 2020
سه پیشرانه ۲ لیتری TSI برای مدل های گلف GTI، گلف GTI TCR و گلف R به همراه پیشرانه ۱٫۵ لیتری TGI مناسب برای استفاده از گاز طبیعی (CNG) در آینده ای نزدیک عرضه خواهد شد. پیشرانه های ۲ لیتری دیزلی TDI فولکس واگن گلف نیز از پایه بازنگری شده اند و اکنون ۱۱۳ و ۱۴۸ اسب بخار قدرت تولید می کنند. هر دو مدل با جعبه دنده دستی و DSG اتوماتیک قابل سفارش هستند درحالی که برای مدل ۱۴۸ اسب بخاری، سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ های ۴MOTION نیز موجود خواهد بود.
فولکس واگن گلف 2020
پیشرانه قدرتی TDI به همراه مدل جدید گلف GTD هم در آینده معرفی خواهد شد. سامانه مایلد هیبریدی eTSI گلف MK8 کاملاً جدید محسوب می شود. این سیستم متشکل از ژنراتور تسمه استارتر ۴۸ ولتی، باتری ۴۸ ولتی لیتیوم یونی و جدیدترین پیشرانه TSI گلف می شود. مدل های مایلد هیبری منحصراً از جعبه دنده DSG اتوماتیک بهره می برند و به ترتیب ۱۰۸، ۱۲۸ و ۱۴۸ اسب بخار قدرت تولید می کنند.
فولکس واگن گلف 2020
در مدل های eHybrid پلاگین هیبریدی، پیشرانه ۲۰۱ اسب بخاری یا مدل GTE قابل سفارش است. این مدل با بهره گیری از باتری ۱۳ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی و پیشرانه ۱٫۴ لیتری TSI، ۲۴۱ اسب بخار قدرت تولید می کند. عرضه نسل جدید گلف از ماه دسامبر در نمایندگی های اروپایی آغاز می شود. قیمت این خودرو نیز تا پیش از عرضه رسمی منتشر خواهد شد.


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.