هر آن چه از نسل جدید نیسان جوک می دانیم

هر آن چه از نسل جدید نیسان جوک می دانیم

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شاید باورش سخت باشد که تولید نیسان جوک از سال ۲۰۱۰ تاکنون ادامه داشته است. بسیاری عقیده دارند با وجود کاهش فروش این خودرو در ماه های اخیر، نیسان جوک در مجموع عملکرد قابل قبولی داشته است. خبر خوش برای طرف داران این کراس اوور جمع و جور این است که “نیسان” قصد دارد نسل جدید این خودرو را با همان ظاهر فانتزی معرفی کند.

اکنون به بررسی اطلاعات و عکس های جاسوسی ای که تاکنون از نسل جدید نیسان جوک منتشر شده است، می پردازیم.
هر آن چه از نسل جدید نیسان جوک می دانیم

ظاهر نوستالژیک

بدون شک یکی از مهم ترین ویژگی های نیسان جوک که در موفقیت آن نیز تأثیر بسزایی داشته، ظاهر فانتزی و منحصر به فرد آن است. طراحان نیسان هم از این موضوع آگاه هستند و طراحی قورباغه ای جوک را برای سال ۲۰۲۰ حفظ خواهند کرد. برای مدل جدید جوک، یک جلوپنجره V شکل در نظر گرفته شده که اکنون در بسیاری از محصولات نیسان به کار می رود.
هر آن چه از نسل جدید نیسان جوک می دانیم
این جلوپنجره به چراغ های پهن و باریکی می رسد که بالاتر از چراغ های دایره ای قرار گرفته اند. با توجه به رندرهای منتشر شده، ظاهر خودرو اکنون پخته تر به نظر می رسد. درهای عقب کشیده تر شده اند اما فاصله طولی محورها تا حدودی هم اندازه با نسل کنونی جوک هستند. طراحی چراغ ها در قسمت عقب، ظاهری شبیه به ماکسیما دارند و سقف شیب دار این خودرو به همراه تریم مشکی از دیگر ویژگی های بدنه است.
هر آن چه از نسل جدید نیسان جوک می دانیم

بهبود طراحی کابین

یکی از نکات منفی نسل کنونی نیسان جوک، کابین کوچک و استفاده از مواد ساخت بی کیفیت است که این مشکل با به کارگیری فن آوری های جدید در کابین برطرف خواهد شد. طراحی داخلی آن از حالت تخم مرغی به سمت استفاده از خطوط کشیده تر
می رود. در کابین نسل دوم نیسان جوک از تجهیزات جدیدی همچون صفحه نمایش بزرگ تر با قابلیت اتصال به شبکه android auto و apple carplay استفاده شده است.
هر آن چه از نسل جدید نیسان جوک می دانیم
تعداد سیستم های راهنمای راننده نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است و شامل دوربین ۳۶۰ درجه، ترمزگیری خودکار، راهنمای ماندن در خط و راهنمای پارک خودکار می شود. سیستم صوتی خودرو با بهره گیری از سیستم قدرتمند برند Bose ارتقا خواهد یافت و باندهای جدیدی در پشت سری ها (Headrest) تعبیه می شود.

پلت فرم و پیشرانه

نسل دوم نیسان جوک بر پایه پلت فرم جدید رنو/ نیسان با نام CMF-B ساخته خواهد شد. تغییر پلت فرم در نسل دوم جوک، آزادی عمل بیش تری برای استفاده از فاصله محوری و فضای داخلی بزرگ تر در اختیار مهندسان قرار می دهد. برای انتخاب پیشرانه
گزینه های متعدد دیزلی و بنزینی در اختیار است. این انتخاب ها شامل موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر بنزینی، موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر و موتور ۱.۵ لیتری توربو دیزل برای نمونه های عرضه شده در بازار خارج از آمریکای شمالی خواهند بود، اما اگر این
انتخاب ها کافی نباشد، یک موتور بنزینی – هیبریدی نیز قابل سفارش خواهد بود.
هر آن چه از نسل جدید نیسان جوک می دانیم
انتقال قدرت به وسیله جعبه دنده CVT ایکس ترونیک به چرخ های جلو انجام می شود. سیستم چهار چرخ متحرک هم به صورت آپشنال قابل سفارش است.
رقیب ها و زمان معرفی نسل دوم نیسان جوک در کلاس کراس اوورهای جمع و جور رقابت خواهد کرد. از اصلی ترین رقیب های این خودرو می توان به تویوتا C-HR، سئات آرونا، هیوندای کنا، پژو ۲۰۰۸، آئودی Q2، کیا استونیک، مزدا CX-3، فورد اکو اسپرت، شورولت ترکس، سیتروئن C4 و جیپ رنه گید اشاره کرد.
هر آن چه از نسل جدید نیسان جوک می دانیم
به احتمال زیاد نسل جدید نیسان جوک تا پایان امسال معرفی خواهد شد.
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.