نیسان ۳۷۰Z مسابقه ای با ۷۵۰ اسب بخار در سما حضور می یابد

نیسان 370Z
«نیسان» برای نمایشگاه سما امسال نسخه مسابقه ای از «نیسان ۳۷۰Z» را معرفی کرده است. این خودرو که توسط تیم “Z1 Motorsports” تقویت شده، در مسابقات Time Attack رقابت خواهد کرد. این خودرو دارای قطعات فنی تقویت شده متعددی است که با همکاری تیونرهای مطرح از جمله تیم موتوراسپرت نیسان تولید شده است. اتاق خودرو به کلی تخلیه شده و با یک رول کیج، مقاوم تر شده است.
نیسان 370Z
کیت بدنه فیبرکربنی شامل بادشکن جلو و دیفیوزر عقب نیز در کاهش وزن تأثیر دارند. بدنه خودرو متعلق به نیسان ۳۷۰Z نیسمو ۲۰۲۰ است. روی کاپوت دو خروجی هوای بزرگ قرار گرفته و باله عقب عظیم وظیفه شکستن باد را برعهده دارد. نیسان ۳۷۰Z مسابقه ای از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳٫۷ لیتری سری VQ بهره می برد.
نیسان 370Z
با تغییرات فنی انجام گرفته، قدرت پیشرانه اکنون به ۷۵۰ اسب بخار افزایش یافته است. این تغییرات شامل دو توربوشارژر گَرِت GTX 3076، پیستون های Diamond و … می شود. پیشرانه با جعبه دنده ۶ دنده سکوئنشال HGT هماهنگ شده و انتقال قدرت به تمامی چرخ ها انجام می گیرد. تیم Z1 برای شرکت در مسابقات تایم اتک، سیستم تعلیق و سیستم فرمان مخصوصی را برای نیسان ۳۷۰Z طراحی کرده است.
نیسان 370Z
سیستم ترمز خودرو نیز به وسیله کیت برمبو تقویت شده است. رینگ های تیره این خودرو ۱۸ اینچ سایز دارند و در لاستیک های مسابقه ای مخصوص قرار گرفته اند. سیستم های خنک کاری متعددی برای قسمت های تحت فشار همچون جعبه دنده و دیفرانسیل درنظر گرفته شده است. درون کابین، فضای کاملاً مسابقه ای برای راننده حاکم است و یک صندلی مطابق با قوانین FIA نصب شده است.
نیسان 370Z
تمامی دکمه های لازم برای راه اندازی خودرو در پنل مخصوصی قرار گرفته و نمایشگر دیتا لاگر، اطلاعات خودرو را نشان می دهد. نیسان ۳۷۰Z به همراه سه مدل دیگر شامل تایتان، فرانتیر و Kicks Street Sport در سما رونمایی خواهد شد.


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.