نسل جدید پژو ۲۰۸ یک قدم به رونمایی نزدیک شد

نسل جدید پژو 208 یک قدم به رونمایی نزدیک شد
کمپانی ” پژو “ی فرانسه به تازگی تست جاده ای نسل جدید پژو ۲۰۸ را آغاز کرده، وب سایت ” Motor1 “، نیز تصاویر جاسوسی از نسخه استتار شده و در حال آزمایش این خودرو را منتشر کرده است. برخی احتمال می دهند که نسل جدید هاچ بک شهری پژو با همان نام ۲۰۸ در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شود.

مدیران 777 مدیران 777

بر اساس تصاویر جاسوسی، این خودرو، فضای داخلی مشابه با پژو ۵۰۸ دارد و گویا کابین سدان لوکس پژو را با ابعادی کوچک تر درون ۲۰۸ جدید جا کرده اند. آن طور که از لا به لای کاور استتار بدنه هم مشخص است، سبک جدید چراغ های روشنایی روز پژو در این هاچ بک هم دیده می شود و گویا قرار است در آینده نزدیک این چراغ ها به عنوان امضای طراحی این کمپانی فرانسوی شناخته شود.
همچنین چراغ های عقب پژو ۲۰۸ جدید نور پردازی مشابه با ۵۰۸ جدید دارد و از همین الان می توان حدس زد که خطوط طراحی این چراغ ها به کدامین سمت حرکت می کند! برخی معتقد بودند با حذف قاب بالایی درهای پژو ۵۰۸ – که به Frame Less door معروف است – ۲۰۸ هم به عنوان یک هاچ بک تا حدی اسپرت، همین سبک طراحی و ساخت را دنبال می کند و نسل جدیدش با قاب در شبیه به پژو ۵۰۸ به بازار می آید، اما تصاویر جاسوسی منتشر شده از پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹ نشان می دهد سیاست های پژو این گونه نیست و برای درهای این هاچ بک، قاب بیرونی و درونی کامل را در نظر گرفته است.
نسل جدید پژو 208 یک قدم به رونمایی نزدیک شد
اگر به تنها تصویر منتشر شده از کابین ۲۰۸ جدید دقت کنید، می بینید که پشت آمپر این هاچ بک شهری به صورت تمام دیجیتال نصب شده و شباهت بسیاری میان این قطعه با پشت آمپر خودروهایی مانند دی اس ۳ کراس بک، دی اس ۷ کراس بک و پژو ۵۰۸ وجود دارد. از سویی دیگر سبک طراحی غربیلک فرمان و نوع قرارگیری دکمه ها و دنده پشت فرمان، به تمامی اصول ثابت پژو و PSA را روایت می کند.
اگر همین اصول ثابت و مشابه میان محصولات PSA را در پژو ۲۰۸ جدید تصور کنید، می بینیم که این خودرو در آینده نزدیک به امکاناتی مانند سیستم تهویه دو کانال، رادار نقطه کور، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، کروزکنترل هوشمند، کاسه چراغ های تطبیقی با سرعت خودرو، سامانه رانندگی خودکار از نوع اتونوموس سطح ۳ و… مجهز خواهد شد. همچنین این بار احتمال دارد با توسعه خودروهای برقی گروه PSA، در کنار دی اس ۳ کراس بک، پژو ۲۰۸ جدید هم به عنوان یک هاچ بک شهری در نسخه تمام الکتریکی به بازار جهانی معرفی شود.


اما آن چه امروز بسیاری از کارشناسان خودرو با قطعیت در مورد پژو ۲۰۸ صحبت می کنند، پیشرانه های فنی این هاچ بک شهری فرانسوی است. پژو ۲۰۸ جدید را بی شک می توان در کنار پیشرانه های دیزلی مرسوم گروه PSA با پیشرانه معروف ۱٫۲ لیتری ۳ سیلندر توربو سفارش داد، اما این بار این موتور کوچک ارتقا پیدا کرده و می تواند ۱۳۰ و ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید کند. انتقال قدرت به چرخ های جلو از طریق یک جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک انجام می شود و شاید این هاچ بک شهری بتواند همچنان شتابی کم تر از ۸٫۸ ثانیه داشته باشد. همچنین احتمال دارد موتور ۱۰۰ اسب بخاری با جعبه دنده دستی در نمونه ارزان قیمت تر ۲۰۸ نیز معرفی شود. با توجه به این که سری ۲ کمپانی پژو همیشه جزو پرفروش ترین و محبوب ترین هاچ بک های بازار اروپا و گاهی جهان به حساب می آید، به یقین می توان گفت که ادامه سری GTi در پژو ۲۰۸ جدید، دیده خواهد شد. برخی می گویند شاید این کمپانی پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوی ۱۸۸ اسب بخار و ۲۲۲ اسب بخار را روی این خودرو نصب کند که در صورت انجام این فرآیند، پژو ۲۰۸ GTi می تواند به شتاب کم تر از ۶٫۵ ثانیه برسد.
اگر پژو ۲۰۷ – نه پژو ۲۰۶ پلاس یا همان ۲۰۷ آی بازار ایران! – را از مجموعه خودروهای سری ۲ پژو نادیده بگیریم، تمام هاچ بک های شهری این کلاس کمپانی پژو، جذابیت بسیاری میان خانم ها و آقایان داشتند و هیچ گاه نمی شود رده سنی یا نگاه جنسیتی را برای مشتریان این خودروها اعمال کرد.
بسیاری فکر می کردند ” ایران خودرو ” و ” پژو ” قصد دارند پس از پژو ۲۰۰۸ و ۳۰۱ فیس لیفت، پژو ۲۰۸ کنونی را به خط تولید تهران بیاروند، اما واقعیت این بود که بر اساس شنیده های معتبر از منابع خبری، ایران خودرو و پژو قصد داشتند نسل جدید پژو ۲۰۸ را برای رقابت با سیتروئن C3 و بسیاری از هاچ بک های دیگر در ایران خودرو تولید کنند. به عبارت ساده اگر مشکلات کنونی که از خرداد امسال آغاز شد، پیش نمی آمد، پس از نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹، به احتمال زیاد ایرانی ها جزو نخستین مشتریان این هاچ بک جذاب به حساب می آمدند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.