نسل جدید سه گانه های سیتروئن، پژو و تویوتا، الکتریکی خواهند بود

نسل جدید سه گانه های سیتروئن، پژو و تویوتا، الکتریکی خواهند بود
نسل دوم سیتروئن C1 خودروی شهری کوچکی است که از سال ۲۰۱۴ روی خط تولید قرار دارد. این هاچ بک کوچک در قرارداد جوینت ونچر و بر پلت فرم مشترک با پژو ۱۰۸ و تویوتا آیگو تولید می شود. از زمانی که گروه ” پژو سیتروئن ” ( PSA ) مراحل پیش طراحی نسل سوم C1 و برادران اش را آغاز کرد، خبرنگاران به سراغ مدیر عامل سیتروئن، ” لیندا جکسون ” رفتند تا پرسش های خود را درباره آینده این محصول مطرح کنند. پاسخ دریافت شده، پیرامون یک موضوع بود؛ الکتریکی شدن سه خودرو!

مدیران 777 مدیران 777

الکتریکی شدن و الکتریکی ساختن را می توان دغدغه این روزهای صنعت خودرو دانست. دغدغه ای که روز به روز جدی تر می شود. گویی دوران پیشرانه های پر سر و صدا و دودزا به آخر رسیده است و اکنون نوبت آرامش و لذت بردن از هوای پاک است! بی شک در صف اول الکتریکی شدن خودرو ها، خودروهای کوچک شهری قرار دارند که با اندازه جمع و جورشان، بسیار مناسب استفاده در ساعت های ترافیک کلان شهرها هستند. خودروهای کوچک سه گانه سیتروئن، پژو و تویوتا در چند سال اخیر فروش خوبی را تجربه کرده اند.


اگر سیتروئن دست به الکتریکی کردن C1 بزند، می توان انتظار داشت پژو نیز ۱۰۱ را برقی کند و هرگز بعید نیست تویوتا هم به آیگو پیشرانه الکتریکی اضافه کند. اما پرسشی که در اصل مطرح است، این جاست که آیا تویوتا در تامین هزینه های توسعه و الکتریکی سازی نسل سوم مشارکت خواهد کرد یا نه؟
تجربه نشان می دهد خودرو های الکتریکی کوچک با باتری های ۲۰ تا ۳۰ کیلو وات ساعتی، در بهترین حالت، پیمایش جاده ای در حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ کیلومتر را دارند. با این حال برای PSA بسیار آسان است که از فن آوری موجود در پژو ION و پژو C-Zero که بر گرفته از فن آوری میتسوبیشی i-MiEV هستند، در فرآیند توسعه نسل جدید C1 و ۱۰۸ کمک بگیرد. خودرو های نام برده مربوط به ۱۰ سال پیش هستند و در شرایط کنونی کمی سخت است که بتوان تصور کرد محصولی جدید با فن آوری متعلق به یک دهه قبل پا به بازار رقابتی امروز بگذارد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.