نسل بعدی فیات پاندا در نسخه تمام الکتریکی عرضه می شود

نسل بعدی فیات پاندا در نسخه تمام الکتریکی عرضه می شود
«فیات» پیش از این گفته بود نسخه تمام الکتریکی از نسل بعدی ۵۰۰ در زمستان ۲۰۲۰ روی خط تولید این شرکت در ایتالیا خواهد رفت. اکنون زمزمه هایی شنیده می شود که گویا فیات خواب هایی هم برای الکتریکی کردن نسل آینده مدل «پاندا» دیده است. بنا به گزارشی در هفته های گذشته، نسل جدید پاندا در ۲۰۲۱ رونمایی می شود. اما پاندا EV دو سال پس از مدل بنزینی به خط تولید می پیوندد.
همچون مفهومی «چنتووِنتی» (Centoventi) (موجود در تصاویر) که در نمایشگاه ۲۰۱۹ ژنو رونمایی شد، پاندا EV هم با پک مدولار باتری ها عرضه خواهد شد تا قیمت تمام شده آن پایین تر بیاید. مفهومی چنتووِنتی از باتری های قابل تعویض برخوردار بود که قابلیت آپدیت نیز داشتند. این ایده از آن جا شکل گرفت که اگر خریدار این خودرو پس از تحویل گرفتن آن، قصد افزایش تعداد باتری ها را داشت، به راحتی بتواند تا ۳ باتری اضافه را به پکیج باتری ها بیافزاید و از این طریق، برد حرکتی خودروی خود را بیش تر کند.
نسل بعدی فیات پاندا در نسخه تمام الکتریکی عرضه می شود
فیات چنتووِنتی در بیش ترین حالت تعداد باتری ها (۵ عدد)، قادر به پیمایش ۵۰۰ کیلومتر مسیر بود. کم ترین برد این خودرو نیز با یک باتری مدولار، در حدود ۱۰۰ کیلومتر است. نسل بعدی پاندا در طراحی نمای بیرونی به تقلید از چنتووِنتی ساخته خواهد شد. این ادعای مدیر عامل «فیات – کرایسلر» است که در مصاحبه با «اتوکار» (Autocar) عنوان کرده بود. برند فیات قصد دارد تعداد خودروهای تولیدی خود را کاهش دهد و تمرکز را بر مدل های کوچکی همچون ۵۰۰ و پاندا بگذارد. در واقع بسیاری از خودروهای لوکس و اسپرت از سبد محصولات فیات خط می خورند و وسایل نقلیه کوچک شهری، چشم انداز آینده این کمپانی را می سازند.
فیات در نیمه اول امسال، ۱۰۵٫۵۳۴ دستگاه پاندا فروخت. این آمار از رشد ۱۵ درصدی در مقایسه با رقم مشابه در سال گذشته حکایت دارد. اما از سویی دیگر فروش مدل ۵۰۰ در نیمه اول امسال، افت ۹ درصدی را تجربه کرده است و بنا به آمار و ارقام در ۶ ماهه نخست ۲۰۱۹، تنها ۱۰۰٫۱۵۰ دستگاه از آن به فروش رفت.
نسل بعدی فیات پاندا در نسخه تمام الکتریکی عرضه می شود
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.