میتسوبیشی L200 جدید؛ رقیب سر سخت هایلوکس + آلبوم تصاویر

میتسوبیشی L200 جدید؛ رقیب سر سخت هایلوکس
کمپانی میتسوبیشی ژاپن به تازگی نسل جدید پیکاپ آفرودی خود را معرفی کرده است. میتسوبیشی L200 جدید که در برخی بازارها با نام “تریتون” به فروش خواهد رسید، قرار است که با مدل ۲۰۲۰ وارد خط تولید این خودروساز معروف شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تا به این لحظه کمپانی میتسوبیشی، تنها یک پیشرانه ی ۲٫۴ لیتری توربو دیزل ۱۷۸ اسب بخار با گشتاور ۴۳۰ نیوتون متر را برای L200 جدید معرفی کرده است. این پیشرانه را می توان با جعبه دنده ی ۶ سرعته ی دستی و یا ۶ سرعته ی اتوماتیک سفارش دارد. با توجه به اعلام ویژگی های این پیکاپ ژاپنی، در حال حاضر تنها نسخه ی دو دیفرانسیل این خودرو موجود است و دو نوع سیستم انتقال قدرت به دیفرانسیل ها برای آن طراحی شده است. همچنین در بحث کاربردی، می توان میتسوبیشی L200 مدل ۲۰۲۰ را در نسخه های تک کابین، تک کابین بزرگ و دو کابین سفارش گذاری کرد.
برخی احتمال می دهند که میتسوبیشی، پیشرانه ی ۲٫۴ لیتری توربوی بنزینی را هم برای این خودرو معرفی کند و احتمالا توانی بیش از ۲۳۰ اسب بخار را با گشتاوری فراتر از ۳۳۰ نیوتون متر برای L200 فراهم نماید.
اما آنچه که L200 جدید را رقیبی سر سخت برای تویوتا هایلوکس می کند، ویژگی های قابل توجه آن در آفرود، امکانات و قابلیت های حرکتی است. بدیهی است که می توان طراحی این پیکاپ جدید را جسورانه و جذاب دانست. خطوط شکسته ی بدنه در کنار ظاهری عضلانی، ابهت خوبی را به میتسوبیشی L200 جدید داده است. طراحی چراغ ها، جلو پنجره و سپر به شکلی است که باعث می شود تا پیکاپ آفرودی میتسوبیشی دیگر از رقیب تویوتایی خود چیزی کم نداشته باشد. پیش از این، میتسوبیشی L200 نسل قبل به خاطر ظاهر و نبود برخی امکانات، اکثر مواقع نمی توانست در برابر هایلوکس حرفی برای گفتن داشته باشد. اما امروز جذابیت ظاهری این خودرو می تواند به راحتی آن را در کنار تویوتا هایلوکس قرار دهد. میتسوبیشی L200 جدید؛ رقیب سر سخت هایلوکس
میتسوبیشی L200 جدید، زاویه ی ورود ۳۱ درجه و زاویه خروج ۲۳ درجه را به صورت استاندارد دارد. همچنین زوایه گذر این خودرو از شیب، ۲۵ درجه اعلام می شود و به صورت عرضی می تواند بر روی شیب ۴۵ درجه حرکت کند. یکی از ابتکارهای جالب میتسوبیشی این است که از همان ابتدای معرفی L200 جدید، خود سپر آهنی و آفرودی این پیکاپ را طراحی کرده و به صورت استاندارد مشتریان می توانند این قطعه را با حفظ تمام امکانات برای داشتن مقاوت بیشتر در سفرهای سخت و همچنین زاویه ورود و خروج بهتر، در هنگام خرید سفارش گذاری کنند.
میتسوبیشی L200 جدید نیز به قفل دیفرانسیل برقی مجهز است که راننده می تواند در صورت نیاز آن را برای محور عقب فعال نماید. همچنین این خودرو در نسخه ی عادی امکان انتخاب حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین را به صورت الکتریکی در اختیار راننده می گذارد. در نمونه ی حرفه ای تر و آفرودی L200، حالت دو دیفرانسیل اتوماتیک هم قابل انتخاب است و سپس می توان از حالت ضریب ثابت چهار چرخ سبک و چهار چرخ سنگین استفاده نمود. در این مدل، حالت حرکت خودکار در سراشیبی به دستور راننده فعال می شود و از سویی دیگر، دکمه ای در کنار پنل تنظیمات دیفرانسیل وجود دارد که به Off Road Mode معروف شده است. با فشردن این دکمه، شما می توانید نوع مسیر را با توجه به شن، ماسه ، سنگ و برف انتخاب کنید و سپس شاهد باشید که بیشترین چسبندگی و بهترین عملکرد فنی به صورت هوشمند برای این پیکاپ ژاپنی پیاده سازی می شود.


یکی دیگر از برتری های میتسوبیشی L200 نسبت به تویوتا هایلوکس فعلی، امکاناتی است که می توان در یک پیکاپ به آن دسترسی داشت. استارت دکمه ای، دنده ی پشت فرمان، کروزکنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز خودکار در هنگام پارک کردن، استارت استاپ اتوماتیک، آینه های تاشوی برقی، آینه ی وسط حساس به نور، سیستم پیشگیری از تصادف، نور بالای اتوماتیک، رادار خطی و نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، ستون فرمان چهار جهته، کامپیوتر سفر، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و باران، برف پاککن تطبیقی با سرعت، سیستم تهویه ی اتوماتیک دوگانه، تهویه ردیف عقب با پرتاب باد از سقف و کف پا، شارژ بدون سیم تلفن همراه برای سرنشینان عقب، گرمکن و تهویه ی صندلی های جلو، سیستم صوتی و تصویری حرفه ای، ۷ کیسه ی هوای ۹ نقطه ای، سامانه ی کنترل شروع حرکت در سربالایی و… از جمله امکاناتی است که در میتسوبیشی L200 جدید قابل سفارش گذاری است.
کمپانی میتسوبیشی ژاپن هنوز فهرست قیمت این خودرو را به صورت دقیق منتشر نکرده و زمان عرضه ی آن در بسیاری از نقاط جهان مشخص نیست. اما پیش بینی می شود که میتسوبیشی L200 مدل ۲۰۲۰ در اواسط سال ۲۰۱۹ به صورت فراگیر وارد بازار جهانی شود.
حال باید تا آن موقع صبر کرد و دید که آیا این پیکاپ ژاپنی می تواند حریف هم وطن خود از کمپانی تویوتا بشود یا خیر؟

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.