معرفی مرسدس بنز GLA 45،کراس اوور کوچک و قدرتمند AMG

مرسدس بنز GLA 45

بخش “AMG” از کمپانی «مرسدس بنز» بار دیگر سبد محصولات کامپکت یا کوچک خود را گسترش داده است و با معرفی مدل ۲۰۲۱ مرسدس بنز AMG GLA 45 بار دیگر تلفیق قدرت و کیفیت مهندسی را به دیگر خودروسازان نشان می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو، که قرار است به صورت رسمی و عمومی در نمایشگاه ژنو رونمایی شود، براساس پلتفرم و طراحی نسل دوم GLA ساخته شده و پیشرانه ای مشابه آن چه در مدل های A45 و CLA 45 می دیدیم دارد. یعنی موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر خطی که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. نیروی موتور در این خودرو توسط جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک و دوکلاچه براساس سیستم ۴Matic پلاس مرسدس بنز به تمام چرخ ها منتقل می شود. این سیستم مجهز به فناوری کنترل گشتاور در بین چرخ هاست و براساس شرایط گشتاور به صورت جداگانه در چرخ ها توزیع می شود.

مرسدس بنز GLA 45 یک کراس اوور با عملکرد فوق العاده به حساب می آید. این خودرو تنها در ۴٫۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این اعداد نشان می دهد GLA 45 هم مثل دیگر اعضای خانواده ۴۵ AMG یک خودروی قدرتمند و سریع است.

مرسدس بنز GLA 45

مرسدس بنز GLA 45S

در بازار آمریکا تنها نسخه ۴۵ معمولی این خودرو عرضه می شود، اما در نقاط دیگر جهان مرسدس بنز AMG GLA 45S هم قابل خریداری‌‌ست. این نسخه قوی تر از مدل پایه است و ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نهایت سرعت در این خودرو به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. با توجه به این اعداد و ارقام انتظار می رود نسخه S این خودرو ۰٫۲ ثانیه سریع تر از نسخه معمولی شتاب گیرد. یعنی در ۴٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

با تغییرات در سیستم تعلیق و استفاده از آخرین فناوری های مهندسی آلمانی، مرسدس بنز تضمین می کند رانندگی با این خودرو در سرعت های بالا بسیار راحت تر و کنترل خودرو در شرایط مختلف بسیار ساده تر باشد. اسکلت این خودرو بیش تر از آلومینیوم ساخته شده و تلفیق کاهش وزن به همراه کمک فنرهای تطبیقی باعث می شود بهترین عملکرد تعلیق را در حالت های رانندگی راحت، اسپرت و اسپرت پلاس تجربه کنید.

مرسدس بنز GLA 45

اما در مورد یک خودروی قدرتمند آن چه پس از موتور اهمیت بسیار دارد چگونگی عملکرد ترمزهاست. در مرسدس بنز AMG GLA 45 در جلو دیسک های ۱۳٫۸ اینچی در کنار کلیپرهای چهارپیستونه قرار گرفته و در عقب دیسک های ۱۳ اینچی با کلیپرهای تک‌پیستونه داریم که این مجموعه در کنار هم عملکرد خوب ترمزها را تضمین می کنند. اما برای مشتریان امکان سفارش پکیج داینامیک پلاس AMG نیز فراهم است که با آن در جلو اندازه دیسک ۱۴٫۲ اینچی است و کلیپرها ۶ پیستون دارند.

جلوپنجره در این خودرو به خطوط عمودی مزین شده و خطوط طراحی در کناره ها و در گلگیر باعث شده چهره خودرو عضلانی تر و خشن تر شده باشد. چراغ های جلو از آخرین فناوری ال ای دی مرسدس بنز بهره می برند و چرخ ها در نسخه پایه سایز ۱۹ اینچی دارند. البته امکان سفارش چرخ های ۲۱ اینچی هم به صورت آپشن برای مشتریان فراهم است. آن چه در طراحی عقب خودرو بیش تر مورد توجه قرار می گیرد وجود بال عقب در انتهای سقف است که هم زیبایی خاصی به خودرو داده و هم عملکرد آیرودینامیک خودرو را بهبود می بخشد. سپرهای عقب نسبت به مدل قبل GLA بالاتر آمده، اندازه دریچه لوله اگزوز بیش تر شده و به ۳٫۲ اینچ رسیده است.

مرسدس بنز GLA 45

درون خودرو صندلی های بزرگ تر و تقویت شده را می بینیم تا راننده و سرنشینان هنگام رانندگی با حالت اسپرت این خودرو حس راحتی را داشته باشند. البته صندلی های مخصوص AMG هم به صورت آپشن در این خودرو قابل سفارش هستند. کنسول وسط تریم مشکی پیانویی دارد و چرم مخصوص ناپا دور فرمان دوخته شده است. همچنین آخرین نسخه از سیستم اطلاعات سرگرمی کمپانی مرسدس بنز در این خودرو قابل استفاده است.

در مورد قیمت و زمان عرضه این خودرو هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و احتمالاً این اطلاعات در نمایشگاه ژنو توسط کمپانی اعلام خواهد شد.

مرسدس بنز GLA 45

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.