مشخصات پژو 207i پانورامای ارتقا یافته اعلام شد + تصاویر

پژو 207i پانوراما

به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو برای پاسخ به ابهامات ایجاد شده در مورد صحبت های معاونت فروش این شرکت در برنامه «تهران ۲۰»، مقایسه ای را میان «پژو ۲۰۷i» و سایر رقبا در اینستاگرام خود منتشر کرد. در این محتوای مجازی، ایران خودرو مشخصات قطعی نمونه جدید پژو ۲۰۷i پانوراما را اعلام نمود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، در حال حاضر خانواده پژو ۲۰۷i در ۵ نسخه مختلف تولید انبوه را تجربه می کنند. پژو ۲۰۷i هاچ بک دنده ای، پژو ۲۰۷i هاچ بک پانوراما دنده ای، پژو ۲۰۷i هاچ بک اتوماتیک، پژو ۲۰۷i هاچ بک پانوراما اتوماتیک و پژو ۲۰۷i صندوق دار اتوماتیک از جمله نمونه های مختلف این خودروی کلاس B هستند که این روزها در خط تولید ایران خودرو مونتاژ می شوند. به گفته مدیران این خودروساز در آینده نزدیک نمونه دو رنگ ۲۰۷i و نسخه پانوراما ۲۰۷i صندوق دار هم به بازار عرضه خواهند شد.

اما آن طور که قبلا هم از جانب ایران خودرو اعلام شده بود، این شرکت برنامه دارد تا نسخه ای جدیدتر از ۲۰۷i را به بازار معرفی کند که از نظر ساختار فنی و ویژگی های اصلی متفاوت از نمونه های فعلی است. حال پس از مدت ها گمانه زنی در مورد نسخه ارتقا یافته این خودروی کلاس B، مشخص شد که در گام نخست، پژو ۲۰۷i پانوراما اتوماتیک با ویژگی های جدید به بازار عرضه می شود. بر اساس اطلاعات موجود در صفحه اینستاگرامی ایران خودرو، نسخه جدید ۲۰۷i پانوراما اتوماتیک در سال ۱۴۰۰ به تولید می رسد و تعهدات مربوط به نمونه اتوماتیک ۲۰۷i پانوراما با همان ویژگی های اعلام شده از قبل به دست خریداران خواهد رسید.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷i پانوراما ارتقا یافته چیست؟

در نمونه جدید پژو ۲۰۷i پانوراما از پیشرانه EC5 یا همان TU5 پلاس استفاده شده است. این پیشرانه نسبت به نمونه فعلی دارای زمان بندی متغییر سوپاپ ها است و پمپ روغن آن عملکردی متغییر در شرایط گوناگون را دارد. همچنین برخی اصلاحات انجام شده بر روی پیشرانه TU5، باعث شده تا TU5 پلاس یا همان EC5 مصرف سوخت و آلایندگی کمتری را نسبت به نمونه فعلی داشته باشد و از سویی بتواند ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید کند.

این توان پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی جدید و جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های جلوی ۲۰۷i پانوراما با پیشرانه EC5 می رسد. همچنین نمونه اتوماتیک این خودرو به جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک مجهز است و قابلیت تیپ ترونیک و حالت رانندگی برفی و اسپرت مانند نسخه های فعلی در آن دیده می شود. اما اتفاقی که در نمونه اتوماتیک پژو ۲۰۷ آی پانورامای ارتقا یافته رخ داده است، تغییر در ساختار جعبه دنده این خودرو است. این جعبه دنده در نسخه جدید ۲۰۷i نسبت به نمونه های فعلی به روزتر شده و ساختاری مشابه به جعبه دنده ۴ دنده اتوماتیک استفاده شده در پژو ۳۰۱ فاز ۱ چهار دنده، پژو ۲۰۰۸ فاز ۱ چهار دنده و… دارد. همین امر باعث می شود تا انتقال قدرت در نسخه جدید ۲۰۷i بهتر باشد و از سویی به گفته مهندسان این خودروساز، تاخیر به مراتب کمتری در تعویض دنده ها دیده شود.

در بحث سیستم تعلیق همچنان ساختار نمونه های فعلی بر روی ۲۰۷i ارتقا یافته نصب خواهد شد و سیستم فرمان پذیری هم مانند ۲۰۷iهای بهمن ۱۳۹۸ به بعد از نوع کمکی برقی (EPS) است.

چه امکاناتی به نمونه جدید ۲۰۷i پانوراما اضافه شده است؟

در نمونه جدید پژو ۲۰۷i پانوراما که در سال ۱۴۰۰ به تولید خواهد رسید، همچنان امکاناتی مانند کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سقف شیشه ای ثابت، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک و دوربین عقب، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، بلوتوث، پخش DVD، تهویه اتوماتیک و… دیده می شود. اما در کنار این امکانات قرار است تا پژو ۲۰۷i پانورامای ارتقا یافته در نسخه اتوماتیک ویژگی های زیر را داشته باشد:

شیشه های دودی عقب

تریم داخلی چرم و پارچه

صندلی های جدید با استاندارد ایزوفیکس

پشتی صندلی های جلو برقی

آینه های تاشو برقی

کف پوش چرم مصنوعی کابین

سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی

سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

کیسه های هوای جانبی سرنشینان جلو

سنسور نور

سنسور باران

سنسور باد لاستیک

سیستم برقی جدید

بازشو درِ صندوق عقب از کابین

پژو ۲۰۷i پانورامای جدید با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

ایران خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده است که در ابتدا، کدام نمونه (دنده ای و یا اتوماتیک) ۲۰۷i پانورامای ارتقا یافته را به بازار عرضه می کند. اما پیش بینی می شود که در گام نخست، نمونه های دنده ای این خودرو به بازار بیایند. همچنین با توجه به پاسخ های داده شده توسط ادمین صفحه اینستاگرام ایران خودرو به سوال مخاطبان، پژو ۲۰۷i پانورامای جدید در نسخه اتوماتیک قیمتی کمتر از رقبای موجود در بازار خواهد داشت.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم که در چه تاریخی این هاچ بک ارتقا یافته وارد خط تولید ایران خودرو می شود و آیا این احتمال وجود دارد که نسخه سدان ۲۰۷i هم با چنین ویژگی هایی به مرحله تولید برسد یا خیر؟

پژو 207i

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.