لکسوس RX L 2021 با آپشن ها و تغییرات جدید در راه است

لکسوس RX L 2021

پس از فیس لیفت جزئی که در سال ۲۰۲۰ برای «لکسوس RX» در نظر گرفته شد، اکنون خودروساز ژاپنی اعلام کرده است که برای ۲۰۲۱ هم تغییراتی در مدل “RX L” اعمال می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مهم ترین نکته پیرامون RX L، پسوند “L” اضافه شده به انتهای نام آن است که خبر از طول بیش تر این خودرو در قیاس با RX استاندارد می دهد. اما آن طور که به گوش می رسد، ویژگی های دیگری هم در این خودرو به چشم می خورند؛ رادار تشخیص نقطه کور همراه با رادار تصادف از عقب در آینه های کناری تاشو برقی و تاریک شونده خودکار تعبیه شده است. آپشنی که به تنهایی، ۱٫۸۶۵ دلار به قیمت تمام شده RX350 L و RX450h L اضافه می کند. این پکیج، دوربین های دید اطراف و سنسورهای هشداردهنده را نیز دربر می گیرد. البته که آپشن دوربین های اطراف در RX L 2020 هم با اضافه پرداخت ۱٫۵۸۰ دلاری در یک پکیج پریمیوم قابل سفارش بود.

لکسوس RX L 2021

افزون بر موارد گفته شده، کراس اوور متوسط لکسوس، شارژر وایرلس را نیز به صورت استاندارد به فهرست آپشن های خود اضافه کرده است. دیگر ویژگی RX L جدید، که پکیج سیستم های سرگرمی و اطلاع رسانی آن را کامل کرده، امکان سفارش نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی لمسی به جای نمایشگر ۸٫۰ اینچی استاندارد است که از هر دو سامانه Apple Car Play و Android Auto پشتیبانی می کند. با تمام تغییرات ایجادشده، باید گفت که هنوز هم نمی توان RX L 2021 را یک کراس اوور هیجان انگیز نامید! البته این موضوع چندان هم برای خریداران آن نامطلوب به نظر نمی آید، چراکه ۲۹۵ اسب بخار قدرت تولیدشده توسط RX350 L یا ۳۰۸ اسب بخار توان خروجی پیشرانه هیبریدی RX450h L اصولاً اعداد وسوسه کننده ای نیستند. چون RX L در اصل برای لذت بردن از یک رانندگی آرامش بخش ساخته شده است، نه شرکت در مسابقه درگ یا کورس های خیابانی!

لکسوس RX L 2021

برخلاف RX استاندارد، درِ پنجم RX L شیب کم تری دارد و دیگر خبری از آن حالت کوپه مانند نیست. ضمن آن که، افزایش طول ۴٫۴ اینچی، فضای لازم برای نصب ردیف سوم صندلی ها را فراهم کرده است. با این صندلی های اضافه، اکنون RX L دو نفر سرنشین بیش تر را نسبت به RX استاندارد در خود جای می دهد. اگرچه فضای پای اندک در ردیف سوم چندان با پسوند L اضافه شده به نام این خودرو همخوانی ندارد. با تمام این صحبت ها، لکسوس هنوز قیمت جدید RX L 2021 را اعلام نکرده است. هرچند می توان حدس زد که قیمت این خودرو چیزی نزدیک به قیمت کنونی مدل های ۲۰۲۰ آن اعلام می شود. در حال حاضر، RX350 و RX450h L، به ترتیب، ۴۸٫۳۲۵ و ۵۱٫۵۳۵ دلار قیمت خورده اند.

لکسوس RX L 2021

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.