لکسوس GX 460 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد

لکسوس GX 460 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد
پس از معرفی مدل به روز رسانی شده از شاسی بلند GX در سال ۲۰۱۹، شرکت «لکسوس» به جای معرفی نسل سوم این خودرو، بار دیگر مدلی به روز رسانی شده را برای سال ۲۰۲۰ معرفی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

GX 460 از خودروهای باسابقه‌ شرکت لکسوس محسوب می شود که بیش از یک دهه‌ قدمت دارد و بر پا‌یه‌ تویوتا لندکروزر پرادو تولید می‌شود.
لکسوس GX 460 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد
اگر تاکنون از جلوپنجره خودروهای ب ام و تعجب کردید، باید بگوییم که اندازه جلوپنجره ب ام و X7 در مقابل لکسوس GX چندان قابل توجه نیست. لکسوس برای هماهنگ کردن تمامی خودروهای خود با یکدیگر، تغییرات ظاهری جدیدی همچون جلوپنجره‌ و چراغ ‌های LED جدید را در شاسی‌ بلند GX اعمال کرده است.
لکسوس GX 460 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد
با وجود این، خطوط بدنه همانند مدل به ‌روز رسانی‌ شده‌ قبلی، طراحی ‌شده است. انتخاب‌ های مختلفی برای تریم داخلی و رنگ ‌ها وجود دارد که از جمله‌ آن‌ها می ‌توان به چرم قرمز‌ رنگ اشاره کرد. لکسوس برای تریم های پریمیوم و لاکچری پکیج اسپرت دیزاین را درنظر گرفته که به خودرو ظاهر تهاجمی تری می بخشد و رینگ های ۱۹ اینچی متالیک را به همراه دارد. همانند گذشته، لکسوس خودروی GX 460 را با پیشرانه‌ ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر با ۳۰۱ اسب ‌بخار قدرت و ۴۴۴ نیوتن ‌متر گشتاور عرضه می کند.
لکسوس GX 460 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد
انتقال قدرت به هر چهار چرخ به وسیله جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی، انجام می گیرد. لکسوس برای تریم لوکس، پکیج آف رودی را هم درنظر گرفته که از جمله ویژگی های آن می توان به سیستم چندمنظوره‌ دید با استفاده از دوربین ‌های کناری و نمایش گرهای پانورامیک، سیستم Crawl Control، حالت Multi Terrain، خنک کن روغن جعبه دنده و محافظ تانک بنزین، اشاره کرد.
لکسوس GX 460 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد
در سیستم Crawl Control یا کنترل خزش، خودرو در حالت Low Range جعبه دنده حرکت می ‌کند که لکسوس از آن به ‌عنوان قفل دیفرانسیل مجازی یاد می کند. لکسوس GX 460 از دیفرانسیل مکانیکی قدرتمند تورزن لغزش محدود هم بهره می ‌برد. سیستم Multi Terrain به ‌صورت هوشمند، هرزگردی چرخ ‌ها در مسیر‌های آف رودی را کنترل می ‌کند و در چند حالت مختلف رانندگی در گل، مسیرهای شنی، سنگ و … تنظیم می‌ شود.
لکسوس GX 460 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد
افزون ‌بر این، کنترل حرکت در سراشیبی و استارت در شیب به همراه سیستم کنترل پایداری فعال هم برای لکسوس GX 460 درنظر گرفته‌ شده است. لکسوس برای ایمنی بیش تر این خودرو، پکیج سیستم ایمنی مخصوص خود با نام Safety System+ را در حالت استاندارد درنظر گرفته است.
لکسوس GX 460 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد
این بسته شامل ویژگی‌ هایی همچون هشدار پیش از تصادف به همراه شناسایی عابران پیاده، هشدار خروج از خط، سیستم روشنایی نوربالای اتوماتیک و کروز کنترل دینامیک است. به‌منظور راحتی بیش تر در سفرهای جاده‌ ای، لکسوس از سیستم تعلیق دینامیک استفاده کرده که به اختصار از آن با نام KDSS یاد می‌شود.
لکسوس GX 460 مدل ۲۰۲۰ معرفی شد
سیستم زیربندی سازگار متغیر با کنترل الکترونیکی هم به ‌صورت استاندارد برای خودرو درنظر گرفته‌ شده است. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست، اما عرضه‌ آن به‌احتمال زیاد در ابتدای سال ۲۰۲۰ انجام می ‌گیرد. مدل ۲۰۱۹ از لکسوس GX، برای مدل پایه ای با قیمت ۵۲.۵۰۵ دلار عرضه شد.
پایگاه خبری اسب بخار
منابع: Motor1، Autoblog

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.