لوگوی نیسان تغییر می کند

لوگوی نیسان

برند «نیسان» قرار است تغییر لوگو را تجربه کند. اگر بازخوردها در بریتانیا، پرو، اروگوئه، شیلی و آرژانتین مثبت باشند، احتمال تغییر لوگوی نیسان بسیار بالاست.

مدیران 777 مدیران 777

لوگوی جدید نیسان، مینیمالیستی تر خواهد بود. لوگوی کنونی نیسان را همه به طرح کروم و سه بعدی بودن آن می شناسند. اما آن طور که شنیده می شود، لوگوی جدید نیسان دوبعدی است و به صورت تک رنگ خواهد بود. همچنین دیگر قرار نیست نام “NISSAN” در این لوگو محصور شود، چرا که این بار، این نوشته از بالا و پایین و دو طرف آزاد است. البته فونت نوشته و المان های دایره ای اطراف آن همچنان پابرجا خواهند ماند. تغییر لوگوی نیسان، دقیقاً همان استراتژی ساده‌سازی در لوگوی جدید ب ام و را به یاد می آورد. این استراتژی، چه برای نیسان و چه «ب ام و»، می خواهد تصویری ساده تر و مفهوم تر از خودروهای مدرن این دو شرکت را به نمایش بگذارد. البته حداقل تا به این جای کار مشخص است که گرافیست های نیسان بهتر از ب ام و عمل کرده اند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

همچنین ما نگاهی داریم به لوگوی جدیدی که بر روی کانسپت نیسان آریا استفاده شده بود. این کانسپت در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ به نمایش در آمد. درخشش این لوگو بر روی کانسپت آریا هم در بهتر دیده شدن آن بسیار مؤثر بود. در آن زمان، بسیاری به این فکر افتادند که نکند لوگوی جدید نیسان همان لوگوی چسبانده شده بر روی آریاست! از سویی، شنیده شده است نسل جدید Zهای نیسان هم احتمالاً با نشانی متفاوت روانه بازار می شوند. این شایعه بیش تر از سوی نمایندگی های نیسان در کانادا و نیوزلند مطرح شده است. البته لوگوی اختصاصی نیسان Z، برخلاف لوگوی جدید خود نیسان، به سراغ پیشینه تاریخی این برند رفته است. لوگوی جدید Zهای نیسان برگرفته از یک سامورایی اسپرت دهه هفتادی است. خودرویی با نام ۲۴۰Z که در سال ۱۹۷۱ به بازار آمده بود. امیدواریم که عرضه تمام مدل های Z نیسان به صورت یکپارچه با این لوگو همراه شود. اکنون به نظر می رسد تاریخ انقضای المان های بومرنگ شکل در ظاهر خانواده Z و پهنای زیاد قسمت عقب این خودروها به سر رسیده است. انتظارها بر آن اند که نسل جدید اسپرت های نیسان، طی یک تا دو سال آینده، رونمایی شوند و به بازار آیند.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.