قطعه سازان خواستار افزایش فوری و بدون شرط ۵۵ درصدی قیمت قطعات شدند

آرش محبی‌نژاد - قطعه سازان خواستار افزایش فوری و بدون شرط 55 درصدی قیمت قطعات شدند

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با توجه به سیر صعودی و لحظه ای قیمت نهاده های تولید، خواستار شناور شدن قیمت در قراردادها و افزایش فوری و بی قید و شرط قیمت قطعات خودرو به میزان ۵۵ درصد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از پرشین خودرو، آرش محبی نژاد با تاکید بر این مطلب اظهار داشت: در حالی قیمت های آنالیز شده قطعه سازان با خودروسازان با دلار ۱۱ هزار تومان و نرخ مواد اولیه آخر ۳ ماهه سوم و اول سه ماهه چهارم سال گذشته در قراردادها درج شده است که هم اکنون بیش از ۸۰ درصد قیمت مواد اولیه و ارز تغییر پیدا کرده و دلار در مرز ۲۰ هزار تومان قرار دارد.

وی با اشاره به تغییر لحظه ای قیمت ارز و مواد اولیه تولید قطعه سازان خاطر نشان کرد: بر اساس محاسبات انجمن قطعه سازان همگن دراین شرایط ضروری است به صورت علی الحساب و فوری و بدون هر گونه قید و شرط قیمت قطعات خودرو به طور میانگین ۵۵ درصد افزایش پیدا کند تا بیش از این قطعه سازان متضرر نشوند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح سریع قیمت قطعات در قراردادها در کنار تامین نقدینگی، نیاز ضروری امروز صنعت قطعه سازی است، تصریح کرد: چنانچه یک هفته دیگر بگذرد ممکن است این ۵۵ درصد به ۷۰ درصد برسد چرا که قیمت ارز و مواد اولیه روز به روز در حال تغییر است بنابراین خواست انجمن در این شرایط افزایش فوری و بی قید و شرط حداقل ۵۵ قیمت قطعات خودرو است.

دبیر انجمن قطعه سازان همگن در ادامه خواست بعدی قطعه سازان را شناور شدن قیمت قطعات در قراردادها اعلام کرد و افزود: انتظار می رود در شرایطی که قیمت ها ارز و مواد اولیه به سرعت در حال افزایش است قیمت ها قطعات در قراردادها شناور شود به نحوی که با تغییر نرخ نهاده های تولید همچون ارز و مواد اولیه به میزان ۱۰ درصد ، قیمت ها در قراردادها اصلاح و متناسب با قیمت های جدید مواد اولیه شود.

محبی نژاد در پایان تاکید کرد: در صورتی که این دو خواست مهم و فوری قطعه سازان عملی نشود استمرار حرکت قطعه سازی کشور با اختلال جدی روبرو خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.