فولکس واگن همچنان جعبه دنده های دستی را زنده نگه می دارد

فولکس واگن کلف gti

شرکت «فولکس واگن» در مصاحبه با وب سایت “Autocar” متعهد شده است که می خواهد همچنان حیات جعبه دنده های دستی را حفظ کند و به این زودی ها با این نوع گیربکس خداحافظی نخواهد کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

«ماتیاس راب»، سرپرست بخش توسعه فنی برند فولکس واگن، در گفت و گو با مجله «خودروی بریتانیایی» ادعا کرده است که آن ها طی انجام یک پژوهش بر روی بازار، متوجه شده اند افراد زیادی هستند که دوست دارند به گذشته برگردند و همچنان به صورت دستی به اتومبیل خود دنده بدهند. به نظر می رسد فولکس واگن تصمیم گرفته است برای این بخش از بازار همچنان خودروهای سه پداله را زنده نگه دارد، تا زمانی که تقاضا برای این نوع گیربکس به صفر برسد!

این خبر خوبی است که یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان هنوز مشتاق است که بازار خودروهای دنده دستی را، هر چند برای تعداد محدودی از خریداران، داغ نگه دارد. همچنین بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد که اگر به عنوان مثال، گلف R جدید، که چندی پیش معرفی شد، از این پس نیز مانند گذشته همچنان با گیربکس دستی قابل خریداری باشد. حتماً می دانید که گلف GTI جدید هم قرار است به طور استاندارد با جعبه دنده ۶ دنده دستی عرضه شود. اما از آن سو، گلف دیزلی GTD و مدل الکتریکی GTE فقط با گیربکس ۶ یا ۷ دنده DSG به فروش خواهند رسید.

فولکس واگن همچنین مدل های آپ! GTI و پولو GTI را نیز با جعبه دنده دستی در اروپا می فروشد. این شرکت آلمانی در نظر دارد دو مدل جدید با پسوند R را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند. اما پیش بینی ما این است که این دو مدل هم، مانند توارگ R پلاگین هیبرید، فقط با گیربکس اتوماتیک قابل خریداری باشند. ممکن است کنجکاو شده باشید که درباره کدام دو خودرو صحبت می کنیم. خب منظور ما از آن دو، تیگوان R و آرتئون R است که انتظار می رود هر دو با جعبه دنده DSG و سیستم انتقال قدرت AWD به بازار بیایند.

نکته قابل استناد همان حرف ماتیاس راب است که قول زنده نگه داشتن دنده دستی ها را در تمام خودروها می دهد، نه فقط خودروهای پرفورمنس بالا! درحال حاضر، هنوز تعدادی از خودروهای ساخت کارخانه ولفسبورگ VW را می توان در نسخه دنده ای در اختیار داشت. طبق بررسی های انجام شده، مشتریان خودروهای دنده ای حس سوار بودن بر خودروی اسپرت تری را نسبت به مالکان خودروهای اتوماتیک دارند و حتا تصور می کنند که موتور اتومبیل آن ها هم از اتوماتیک ها سرحال تر است!

به جز فولکس واگن، «پورشه» نیز بارها از تعهد خود برای زنده نگه داشتن جعبه دنده های دستی سخن به میان آورده است. «ب ام و» هم در سوی دیگر آلمان همچنان خودروهایی با سه پدال را در سبد محصولاتش دارد. گفتنی است که M3 و M4 جدید، هر دو با گیربکس دنده ای به فروش خواهند رسید. البته نسخه های دیفرانسیل عقب xDrive فقط با جعبه دنده اتوماتیک قابل سفارش خواهند بود.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.