فروش کامیون های دست دوم وارداتی توسط شرکتهای حمل و نقل بار!

کامیون های دست دوم

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در غفلت یا حمایت دستگاه های نظارتی، فروش کامیون های وارداتی دست دوم توسط برخی از شرکت های حمل و نقل بار آغاز شده است.

از ۲ سال گذشته زمزمه‎هایی مبنی‌ بر جایگزینی خودروهای کارکرده اروپایی به‎ جای خودروهای فرسوده به گوش می‎رسید که البته این موضوع نگرانی‎هایی را برای فعالان در این صنعت به‎ خصوص تجاری‎سازان داخلی به‎ وجود آورده است اما هم اکنون در غفلت یا حمایت دستگاههای نظارتی شاهد آگهی فروش کامیون های کارکرده توسط برخی شرکتهای حمل و نقل بار هستیم.

بر اساس این گزارش، پیش فروش کامیون های وارداتی داف مدل ۲۰۱۷ در حالی توسط برخی از شرکتهای حمل و نقل بار صورت می گیرد که گفته می شود مطابق قانون این شرکتها تنها مجوز واردات این خودروها را برای استفاده در ناوگان حمل و نقل بار خود دارند و تاکنون مجوزی برای پیش فروش این خودروها از سوی وزارت صمت صادر نشده است!

بر اساس اطلاعات بدست آمده، قیمت نهایی کامیون های داف ۲۰۱۷ که توسط یکی از شرکتهای حمل و نقل پیش فروش می شود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که با پیش پرداخت یک میلیارد تومانی و اقساط ۶۰ ماهه و تحویل ۴ ماهه صورت می گیرد.

میزان کارکرد کامیون های دست دوم وارداتی که اخیرا توسط شرکتهای حمل و نقل وارد و پیش فروش آنها آغاز شده، ۳۰۰ هزار کیلومتر است.

در چنین شرایطی این سوال مطرح می شود واردات و پیش فروش کامیون های کارکرده توسط شرکت های حمل و نقل بار با چه مجوزی صورت گرفته و آیا وزارت صنعت از این اقدام شرکتهای حمل و نقل بار مطلع است یا این جریان در غفلت یا حمایت مسئولان صورت گرفته است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.