شکار نسل جدید هاوال H6 بدون پوشش استتاری

هاوال H6

به تازگی تصاویری از نسل جدید «هاوال H6» بدون پوشش استتاری در رسانه های چینی منتشر شده است که جزییات بیش تری را از این نسخه به ما نشان می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هاوال H6 یکی از مهم ترین محصولات کمپانی «گریت وال» است و به عنوان پرفروش ترین کراس اوور کامپکت بازار چین شناخته می شود و تنها مدلی است که در این بازار گسترده به مدت ۸۳ ماه در صدر جدول فروش بوده است. اکنون، پس از گذشت ۹ سال از رونمایی اولین نسخه از هاوال H6، گریت وال تصمیم دارد نسخه ای کاملاً جدید را از این مدل پرطرف دار ارائه دهد. در خبرهای قبل الگوهای لورفته از H6 را دیدیم و حالا تصاویر کاملی از این خودرو را در این مقاله بررسی می کنیم.

هاوال H6

نسل جدید هاوال H6 روی پلتفرم کاملاً به روز و جدید گریت وال ساخته می شود و از نظر طراحی و عملکرد فنی ارتقای قابل توجهی را در این خودرو خواهیم دید. همچنین پلتفرم جدید در H6 این قابلیت را ایجاد می کند که نسل جدید این خودرو در نسخه های بنزینی، هیبرید و پلاگین هیبرید عرضه شود. همان طور که در تصاویر می بینید، طراحی این خودرو سبک جدیدی را دنبال می کند که گویا زبان جدید طراحی گریت وال را به ما نشان می دهد. چراغ های جلو در دو طرف باریک و مسطح طراحی شده و این نوع طراحی چراغ باعث می شود خودرو پهن تر به نظر برسد. طبق خبرهای غیررسمی در کامل ترین نسخه چراغ های ال ای دی ماتریسی را داریم و البته در نسخه های پایین تر از چراغ های قدیمی استفاده خواهد شد. جلوپنجره هم مثل چراغ ها مسطح طراحی شده و کلیت طراحی آن را خطوط کرومی افقی تشکیل می دهند که در کناره ها ضخامت این خطوط بیش تر می شود. طراحی جلوی خودرو نسبت به نسل قبلی متراکم تر شده و در عین حال مدرن تر به نظر می رسد و می توان گفت گریت وال به خوبی نسل جدید هاوال را طراحی کرده است. طراحی سپرها به کلی نسبت به نسخه قبل تغییر پیدا کرده است و مه شکن ها در گوشه های سپر در یک قالب مثلثی قرا گرفته اند. در پایین سپر هم ورودی های هوای سه گانه را می بینیم که با رنگ مشکی مات طراحی شده اند.

هاوال H6

در نمای کناری خودرو خطی از چراغ جلو تا چراغ عقب امتداد پیدا می کند و فرورفتگی را در قسمت پایینی درها می بینیم. به نظر می آید در نسل جدید کمی از شیب سقف کاسته شده و شیشه عقب بزرگ تر از مدل قبلی شده است. به نظر می رسد با تغییر در شیب سقف و تغییرات طراحی، درون خودرو فضای بیش تری قابل استفاده باشد. چراغ های عقب در مدل جدید H6 سبک جدید گریت وال را در طراحی های جدیدش دنبال می کند، یعنی چراغ های تمام ال ای دی به هم پیوسته که این نوع طراحی را در اکثر خودروهای جدید چینی می بینیم. خروجی های اگزوز به صورت پنهان طراحی شده اند و دیده نمی شوند و قسمت زیر سپر عقب را قطعه ای پلاستیکی با رنگ مشکی پوشانده است که این قطعه با شکل و ضخامت متفاوت دور تا دور خودرو کشیده می شود. با توجه با این که H6 جدید روی پلتفرم جدید کمپانی با نام B30 ساخته می شود، انتظار می رود این خودرو حدود ۴۶۰۰ طول داشته باشد.

هاوال H6

صفحه نمایشی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. طراحی کنسول وسط به شکل T و پُل است و در قسمت زیرین آن فضای مناسبی برای قرارگیری وسایل فراهم شده است. دسته دنده به صورت گرد و چرخان طراحی شده و خبری از دسته دنده بلند نیست و از آن جا که در این الگو دکمه های زیادی دیده نمی شود، به نظر می رسد بیش تر امکانات و آپشن ها از صفحه نمایش لمسی این خودرو کنترل شود. با بررسی تصاویر طراحی داخلی و خارجی هاوال H6 جدید می توان گفت گریت وال به خوبی این مدل را به روز و مدرن کرده و احتمالاً هاوال H6 پادشاهی خود را در این سگمنت در بازار چین ادامه خواهد داد.

هاوال H6 جدید به سومین نسل از پیشرانه های گریت وال با نام “EB” مجهز است، پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو که با دو خروجی متفاوت روی این مدل سوار می شود. در نسخه پایه، این پیشرانه نهایت قدرت ۱۶۳ اسب بخار را دارد و در نسخه قوی تر قدرت به ۱۸۳ اسب بخار می رسد. این قدرت توسط جعبه دنده دوکلاچه اتوماتیک ۷ سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. در نظر داشته باشید H6 جدید افزون بر تغییرات طراحی، از نظر طولی ۵ سانتی متر از نسخه قبل بلندتر شده و پیشرانه آن راندمان گرمایی ۳۸ درصد را دارد. این بدان معناست که این خودرو نه تنها از نظر طراحی بلکه از نظر پیشرانه بهبود پیدا کرده و باید دید واکنش بازار به ورود مدل جدید گریت وال چه خواهد بود. به نظر می رسد کمپانی گریت وال در ماه های آتی از این خودرو رونمایی کند و در نیمه دوم سال این خودرو به بازار چین وارد شود.

هاوال H6

 در ایران هاوال نام ناشناخته ای نیست و حتا مدل H2 از این برند توسط «گروه بهمن» به صورت محدود مونتاژ شد که به دلیل شرایط ناشی از تحریم، این حضور ادامه پیدا نکرد. گریت وال سال جدید را پرقدرت شروع کرده است. در خبرهای قبل خواندیم که این کمپانی پیکاپ های پرقدرت را با نشان «پائو» راهی بازار می کنند و در حال تست مدل کاملاً جدیدی در کلاس کراس اوور هستند. حال با ارائه نسل جدید H6 به نظر می رسد این کمپانی همانند سال گذشته سال پررونقی را داشته باشد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.