الگوهای طراحی هاوال H6 جدید لو رفت

هاوال H6

در چند روز اخیر تصاویری در رسانه های چینی منتشر شده که گویا مربوط به الگوهای طراحی نسخه جدید «هاوال H6» است و طراحی جدید این کراس اوور را نشان می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

«هاوال» به عنوان نشان زیرمجموعه کمپانی بزرگ «گریت وال» شناخته می شود، نشانی که کراس اوورهای این کمپانی را پوشش می دهد. در ایران هم هاوال نام ناشناخته ای نیست و حتا مدل H2 از این برند توسط «گروه بهمن» به صورت محدود مونتاژ شد که به دلیل شرایط تحریم، این حضور ادامه پیدا نکرد. جالب است بدانید مدل H6 هاوال به عنوان پرفروش ترین کراس اوور کامپکت بازار چین شناخته می شود و تنها مدلی است که در این بازار گسترده به مدت ۸۳ ماه در صدر جدول فروش بوده است. اکنون، پس از گذشت ۹ سال از رونمایی اولین نسخه از هاوال H6، گریت وال تصمیم دارد نسخه ای کاملاً جدید را از این مدل پرطرف دار ارائه دهد.

هاوال H6

پس از لو رفتن تعدادی از الگوهای طراحی بیرونی از هاوال H6، حالا الگوهای طراحی داخلی این خودرو نیز لو رفته است و در این تصاویر جزییات طراحی این خودرو را می توانید مشاهده کنید. همان طور که در تصاویر می بینید در داخل، دو صفحه نمایش نسبتاً بزرگ داریم که سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را تشکیل می دهند. خروجی ها تهویه باریک و افقی طراحی شده است و آن چه در این تصاویر می بینیم به ما نشان می دهد طراحی داخلی این خودرو چهره ای بسیار مدرن دارد و باید دید گریت وال در بهبود متریال داخلی چگونه عمل می کند. طراحی کنسول وسط به شکل پُل است و در قسمت زیرین آن فضای مناسبی برای قرارگیری وسایل فراهم شده است. دسته دنده به صورت گرد و چرخان طراحی شده و خبری از دسته دنده بلند نیست و از آن جا که در این الگو دکمه های زیادی دیده نمی شود، به نظر می رسد بیش تر امکانات و آپشن ها از صفحه نمایش لمسی این خودرو کنترل شود. با بررسی الگوهای طراحی داخلی و خارجی هاوال H6 جدید می توان گفت گریت وال به خوبی این مدل را به روز و مدرن کرده و احتمالاً هاوال H6 پادشاهی خود را در این سگمنت در بازار چین ادامه خواهد داد.

هاوال H6

هاوال H6 جدید به سومین نسل از پیشرانه های گریت وال با نام “EB” مجهز است، پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو که با دو خروجی متفاوت روی این مدل سوار می شود. در نسخه پایه، این پیشرانه نهایت قدرت ۱۶۳ اسب بخار را دارد و در نسخه قوی تر قدرت به ۱۸۳ اسب بخار می رسد. در نظر داشته باشید H6 جدید افزون بر تغییرات طراحی، از نظر طولی ۵ سانتی متر از نسخه قبل بلندتر شده و پیشرانه آن راندمان گرمایی ۳۸ درصد را دارد. این بدان معناست که این خودرو نه تنها از نظر طراحی بلکه از نظر پیشرانه بهبود پیدا کرده و باید دید واکنش بازار به ورود مدل جدید گریت وال چه خواهد بود. به نظر می رسد کمپانی گریت وال در ماه های آتی از این خودرو رونمایی کند و در نیمه دوم سال، این خودرو به بازار چین وارد شود.

هاوال H6

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.