شرایط فروش جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک اعلام شد – بهمن ۹۸

دنا پلاس توربو

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی ظرفیت فروش جدیدی را به «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اختصاص داده و مشتریان می توانند نسبت به پیش خرید این خودرو اقدام نمایند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

دنا پلاس توربو اتوماتیک از روز دوشنبه (۱۴ بهمن ۱۳۹۸) راس ساعت ۱۱ به صورت اینترنتی در وبسایت فروش ایران خودرو عرضه می شود. بر اساس بخشنامه فروش اعلام شده برای ثبت نام این خودرو به ۸۰ میلیون تومان ودیعه اولیه نیاز است. به پیش پرداخت مشتریان ۱۸ درصد سود مشارکت و ۱۰ درصد سود انصراف تعلق می گیرد و از سویی این شرکت می خواهد تا خودروها را در مهر و آبان ۱۴۰۰ به دست مشتریان برساند.

مدیران 777 مدیران 777

در این طرح فروش، قوانین سابق عرضه خودرو در طرح های پیش فروش و مشارکت در تولید اجرا می شود و مشتریان می توانند تنها به صورت اینترنتی و با رعایت قوانین، نسبت به خرید دنا پلاس توربو اتوماتیک اقدام نمایند. لازم به ذکر است که ایران خودرو تخفیف بسیار ناچیزی را برای ودیعه سپاری ۱۹ و ۲۰ ماهه مشتریان در نظر گرفته است.

با وجود اینکه در ماه های اخیر بارها این سبک از فروش ایران خودرو (پیش فروش برای تحویل در سال ۱۴۰۰) مورد انتقادهای شدید واقع شده است، اما می بینیم که مدیر جوان این خودروساز دولتی سعی دارد تا با این راه جذب سرمایه را به ایران خودرو ادامه دهد. لازم به ذکر است که با توجه به مستندات موجود، نسخه هایی از دنا پلاس توربو اتوماتیک مراحل تست های استاندارد را پشت سر می گذارند و قرارداد تامین جعبه دنده شش سرعته این سدان ملی با کمپانی DAE منعقد شده و محموله اول آن به انبار ایران خودرو رسیده است.

شرایط فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک
شرایط فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک
شرایط فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک
شرایط فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک
شرایط فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک
شرایط فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک
شرایط فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک

معرفی دنا پلاس توربو اتوماتیک

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر ویژگی های پیشرانه تفاوتی با نسخه دنده ای ندارد. همچنین در بحث امکانات رفاهی و ایمنی، تغییر خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. دنا پلاس توربو دنده ای در سال های قبل به چهار کیسه هوا مجهز بوده که از چند ماه قبل تنها با دو کیسه هوا به دست مشتریان رسیده است. آن طور که مشخص است، نمونه اتوماتیک این سدان ملی هم با دو کیسه هوا تحویل داده خواهد شد.

مدیران شرکت ایران خودرو اعلام کرده اند که از سال ۱۳۹۹، خودروهای خود را با استاندارد آلایندگی یورو ۵ به بازار عرضه می کنند و از دی ۹۸ نیز، تولید خودروهایی چون پژو ۲۰۶ با این استاندارد جدید آغاز شده است. برای همین بدیهی است که دنا پلاس توربو اتوماتیک در تابستان ۱۴۰۰ با استاندارد آلایندگی یورو ۵ به دست مشتریان خواهد رسید. از سویی به گفته این شرکت، در سال آینده سامانه فرمان کمکی برقی (EPS) بر روی دنا پلاس نصب خواهد شد. لذا این احتمال وجود دارد که تا زمان مقرر برای تحویل دنا پلاس توربو اتوماتیک، فرمان کمکی برقی جایگزین فرمان هیدرولیک در این خودرو شده باشد.

بر اساس اطلاع رسانی شرکت ایران خودرو، مشخصات فنی و ویژگی های دنا پلاس توربو اتوماتیک به شرح زیر است:

پیشرانه ۱٫۷ لیتری توربو

۱۵۰ اسب بخار

۲۱۰ نیوتن متر گشتاور

دیفرانسیل جلو

جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک با حالت اسپرت و برقی و قابلیت تیپ ترونیک

ترمزهای دیسکی جلو و عقب

ترمز ABS، EBD و BA

رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی جدید

چراغ روشنایی روز

صندلی های جلوی برقی ۸ حالته

کروز کنترل

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

نمایشگر لمسی

رهیاب ماهواره ای

دوربین و سنسور پارک عقب

بلوتوث

تنظیم ارتفاع چراغ

کامپیوتر سفر و سرویس های دوره ای

سانروف

آنتن کوسه ای

آینه های تاشو برقی

سیستم تهویه اتوماتیک

تریم پارچه ای کابین با چرم مصنوعی فرمان و دسته دنده

جعبه دنده اتوماتیک DAE

معرفی جعبه دنده اتوماتیک خانواده دنا پلاس

بر اساس بررسی های پایگاه خبری «اسب بخار» و دسترسی به برخی منابع، مشخص شد که گروه صنعتی ایران خودرو جعبه دنده های اتوماتیک خانواده دنا پلاس را از کمپانی «DAE» تامین می کند. Dong’an Automotive Engine که به DAE معروف است، به عنوان یکی از بزرگترین قطعه سازان و فعالان صنعت خودرو چین شناخته می شود و از چند سال قبل، به خاطر همکاری مشترک با کمپانی میتسوبیشی به اعتبار خود افزوده است. در حال حاضر بخش قابل توجهی از پیشرانه ها و قطعات فنی کمپانی میتسوبیشی توسط DAE در چین تولید می شود. پیشرانه های ۱٫۳ لیتری، ۱٫۶ لیتری، ۱٫۵ لیتری، ۱٫۸ لیتری، ۲ لیتری، ۲٫۴ لیتری، جعبه دنده های دستی ۵ و ۶ سرعته، جعبه دنده های اتوماتیک ۴ و ۶ سرعته، جعبه دنده های CVT، دوکلاچه و… از جمله تولیدات کمپانی DAE است که در برخی بخش ها، مشارکت مهندسی با میتسوبیشی صورت گرفته است. در حال حاضر بخشی از نیاز خطوط تولید میتسوبیشی در خارج از چین، توسط DAE تامین می شود و این شرکت مجوز فروش قطعات میتسوبیشی را به صورت مستقل دارد.

در حال حاضر هم بخش قابل توجهی از خودروهای موجود در بازار ایران به جعبه دنده ها و پیشرانه های DAE مجهز هستند. البته که هنوز اعتبار این کمپانی چینی در بحث تولید جعبه دنده های AT در حد نشان هایی چون ZF، Aisin و HPT ارزیابی نمی شود. اما در چند سال گذشته جعبه دنده AT شش سرعته DAE به خاطر نوع سامانه فنی و امکان تغییرات جزئی در ساختار مورد استقبال خودروسازان اقتصادی جهان قرار گرفته و توانسته تا با برخی انتقال دهنده های قدرت آیسین و HPT رقابت کند.

جنرال موتور، کیا، هیوندای، جنسیس، میتسوبیشی، دانگ فنگ، بی وای دی و… از جمله مشتریان DAE هستند. نکته قابل توجه این است که در ساخت جعبه دنده های جدید اتوماتیک این کمپانی چینی، مشارکتی با HPT کره جنوبی آغاز شده و در حال حاضر تامین برخی از مجموعه جعبه دنده های اتوماتیک HPT برای محصولات کیا و هیوندای توسط DAE انجام می شود. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک این کمپانی که برای خانواده دنا پلاس انتخاب شده است، به نوعی محصول مشترک HPT و DAE به حساب می آید.

کمپانی DAE می تواند نزدیک به ۲۰۰ هزار جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک در هر سال تولید کند. این کمپانی به مشتریانی چون ایران خودرو اجازه می دهد تا با توجه به نوع خودرو و پیشرانه تغییراتی را در ضرایب دنده، سیستم خنکاری و مبدل های گشتاوری ایجاد نمایند. برای همین است که ایران خودرو، نوع سیستم خنکاری جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دنا پلاس را مشابه به نسخه های ۸ دنده اعلام می کند. زیرا توانسته تا با توجه به شرایط ایران، ساختار سامانه خنکاری جعبه دنده مورد نظر DAE را تا حدی تغییر دهد.

جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE که با شماره هماهنگی ۸۴۰۷۳۴۱۰۹۰ و نام F6A1 هم شناخته می شود، قابلیت فعال سازی سیستم استارت/استاپ نیز در آن وجود دارد و از سویی کمپانی سازنده فناوری شیفت ترونیک را بر روی آن اعمال نموده است.

جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE که برای دنا پلاس و دنا پلاس توربو در نظر گرفته شده است، در حال پیش فرض و استاندارد مشخصات زیر را دارد:

جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT سری F6A کمپانی DAE

حداکثر گشتاور ورودی: ۲۸۰ نیوتن متر (قابل ارتقا تا ۳۲۰ نیوتن متر)

وزن: ۷۶ تا ۷۸ کیلوگرم

ابعاد: ۳۴۵*۵۱۱*۳۸۸ میلی متر

ضریب دنده ۱: ۴٫۰۴۴

ضریب دنده ۲: ۲٫۳۷۱

ضریب دنده ۳: ۱٫۵۵۶

ضریب دنده ۴: ۱٫۱۵۹

ضریب دنده ۵: ۰٫۸۵۲

ضریب دنده ۶: ۰٫۶۷۲

حالت اسپرت و برفی

قابلیت تیپ ترونیک

قیمت هر قطعه کامل بسته بندی شده در محموله ۳۰۰ تایی: ۱۵۰۰ دلار

قیمت هر قطعه کامل بسته بندی شده در محموله ۱۰۰تایی: ۲۰۰۰ دلار

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.